Inlägg från: LeiaBus2010 |Visa alla inlägg
  • LeiaBus2010

Vi som väntar smått i September 2012

Min man HATAR HÅR och gnäller lite på mig. Men inte fan hjälper han till haha. Nej fy säger han bara.

Sååå jag klipper bara lite ståendes med en spegel som ligger under mig på golvet. Men de växer ganska fritt kan jag säga hahaha

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010

Just vinter overall införskaffar vi först när bebis kommit då det skiljer så mkt i storlek på kläder. Och den ska ju sitta bra. Har dock köpt lurviga overall från molo och velour pressar som bebis får ha under hösten. Sen har vi kvar många pyjamaser från när dottern var liten. Vi körde mest på det.

Klänningar tröjor och tunikor är inget man kommer använda så mkt första tiden så det väntar vibickså med. Annars ligger dom bara där alla fina klänningar som man köpt på sig för dom var så söta ;)

Hemfärd från bb så blir det gosig pyjamas. Fleece overall eller lurviga overallen och en filt.

Ja o så mössa och tossor såklart ;)

Det är ganska bra att man föder tvåan runt samma tid som ettan. ;) lite minns man ju iaf. Haha

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010
    Edds skrev 2012-08-14 15:59:25 följande:
    Visst var det föressten ngn här som nämnde magknip i livmodern ? Och kom ni fram till ngt?:) jag får ibland lite magknip som kommer från livmodern och har inget med magsäcken att göra, inget i samband med måltid heller.. Undrar vad det kan vara egentligen

Det var jag.

Inte kommit fram till något tyvärr ,:/
    Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010
    StarStruck skrev 2012-08-14 20:40:26 följande:
    Nu är jag hemma och helt off var det inte att åka in igen! Är i 36+2 och är faktiskt öppen 2 cm :) ingen vattenavgång eller så. Dom trodde inte jag skulle gå över tiden iaf, tur det!

Vad var det för symptom du hade? Mkt Sd och tryck.neråt? Läckte du ngt eller var det rikliga flytningar?

Har du "känt" att det öppnats sig,? Ilningar, stickningar osv? Är ganska nervös här.
    Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010

Jag har kunnat sova på rygg HELA NATTEN! :) tack i lov för det!!! Gjorde skit ont på sidorna...

Här är en.senis till med bf.den.25 sept.

Skriver från mobil så de blir lite fel hör o där.

Men iaf så har jag börjat få mer och.mer ont i éryggslutet

Antingen är det foglossningar eller så är det förvärkar. Hur som helst så e det jobbigt. Jag har tillräckligt med ont nu ju. ;-P

Ha.en bra dag allesammans!

Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-16 10:34:13 följande:
    ja, det börjar närmna sig för många nu, spännande! Besatt som jag är så hittade jag en gammal länk där de gav det här tipset för att komma igång med förlossningen:

1,5 liter vatten

2 pressade citroner

2-4 msk honung

2 msk riven färsk ingefära

2 tsk cayennepeppar

detta skall blandas och drickas kallt. halva ena dagen och resten dagen efter om det inte satt igång. bara naturliga saker så det skall inte ha någon skadlig effekt på något vis... jag går in i v. 38 imorgon så kanske nästa helg blir en häxbryggdhelg för mig         

DEN ska jag testa om cirkus 2 veckor :)
    Leia 2010-09-19
  • LeiaBus2010

Ang försäkring. Jag har tecknat via Daoud Ansvar. MYCKET BILLIGARE ÄN ALLT ANNAT och jag har bebis full försäkrad i magen.nu för en.engångskostnad av 1200 kr och en.garanti för fortsatt försäkring efter förlossningen ÄVEN om komplikationer ochsjukdomar skulle uppstå. Var noga med att kolla upp det.innan ni tecknar. Skulle det bli komplikationer eller några andra fel på bebis vid förlossningen och ni endast har en gratis gravid försäkring så är det inte säkert att dom.godtar er förfrågan om.försäkring efter förlossningen... Då "skadan är skedd" och dom bet att bebis är sjuk. Då får man inget stöd... Helt sjukt... Du får alltså inte vara sjuk när du ber om försäkring....

Ang säte och vändning. Min lilla ligger med rumpan ner och min bm ville inte prata om det förens nästa vecka när jag ska tillbaka och vi ska se hur hon ligger då. Jag ska göra ett vändnings försök men.vill inte föda i säte pga riskerna.

Leia 2010-09-19
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012