Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

Appropå tarmen.. jag har säkert varit tvungen att göra nr 2 vid 6 tillfällen inatt.. helt overkligt juh!!

• Choccolat
    TheFamily skrev 2012-08-15 09:56:59 följande:
    Börjat med hallonbladste idag....vecka 35+0 imorgon....

Vart köper man det?
  • Choccolat
    ThereseS80 skrev 2012-08-15 11:26:55 följande:

Bebis vägde igår ca 3900 g och ja är insulin behandlad diabetiker så dom vill inte vänta längre. Och när hon då undersökte mig så hade ja öppnat mig 3 cm och va mjuk och fin där nere. läkaren blev nog lika chockad som ja så då sa hon att ja fick åka hem efter 3 dygn inlagd pga av högt blodtryck och äggvita. äter nu blodtrycks medicin och bara väntar på smärta så ja får åka in och föda =) för ja har hört att de gör sjukt mycket mer ont att bli igång satt än sätta igång självmant. =) så ligger här hemma nu och väntar. slemproppen kom igår kväll. men inge ont mer än de ja haft i några veckor redan men den är konstant smärta så ja måndag känns jätte långt bort.... så förhoppnings vis har ja en bebis född 37+6 på måndag =) men har haft väldigt otur under min graviditet så drar väl ut på tiden =)
    Oj då.. då är det bara att hålla tummarna nu! =) Spännande!!!
  • Choccolat

Efter 28 timmars förvärkar from hell, utan att något direkt hände avtog allting och jag fick åka hem från förlossningen.. Kände mig redo under många timmar men jösses vad trött jag blev till slut och dom sista timmarna var jag övertygad om att jag inte skulle orka.. Nu ska jag knipa i alla fall en vecka till hoppas jag..

• Choccolat

Tror du ska be din sambo att sluta fnysa och lyssna på dina tips.. Kanske bör hon googla så hon vet vad hf kan innebära.. Hoppas det inte eskalerar!

• Choccolat

Jag tror ärligt inte att vår umgängeskrets kommer minska alls.. inte en enda person kan jag ens tänka mig som skulle hålla sig undan.. Vi umgås med folk i alla civiltillstånd.. allt ifrån singlar, till nyblivna föräldrar och även dom vars barn redan flugit ur boet... Kanske det är så här för oss för vi är såpass "gamla"... 32 och 38.. alla bortval av vänner skedde för minst 10 år sen...

• Choccolat
    Wolf skrev 2012-08-20 09:05:28 följande:
    Nu har vår lilla tös kommit! 24 dagar innan BF blev jag igångsatt eftersom hon var så liten.Men hon vägde endast 2 kg vid förlossningen så hon är en liten fågelunge ;) Efter nästan en vecka på prematur fick vi komma hem. Så hon är 9 dagar i dag. 

Hoppas att ni snart  får era små!

Stort grattis till ditt lilla underverk! Hoppas ni alla mår bra nu! =)
  • Choccolat

En sån här dumfråga igen dårå..

Fick höra av en vän att man absolut INTE kunde torka bebis rumpa med vanliga wet-wipes första tiden.. man skulle ha särskilda torklappar utan kemikalier som man blötte i vatten osv.. Vad är detta? Hur har ni tänkt att göra?  

• Choccolat
    Kaksmulan1 skrev 2012-08-20 12:22:38 följande:
    Dagens BM besök resulterade i lite högre blodtryck och en 1:a  i urinen.. ingen panik men ska kollas igen på torsdag. Bebis låg bra till idag så hon lyckades göra en hinnsvepning, hoppas på resultat men vet att det är 50/50 att det ger något, ont gjorde det inte i alla fall..
    Hmm.. vad innebär det egentligen? Jag trodde det var att man spräckte hinnorna så vattnet går.. och att bebis då ska vara ute inom 3 dagar.. Men så är det inte då antar jag...?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012