Vi som väntar smått i September 2012
Välkommen tillbaka Sandyfication! Jag kommer ihåg att du hängde här och undrade vad det blev av dig.. Ledsamt att höra om vad som hänt med mannen men hoppas vi kan bidra till lite stöd iaf! Kram
Välkommen tillbaka Sandyfication! Jag kommer ihåg att du hängde här och undrade vad det blev av dig.. Ledsamt att höra om vad som hänt med mannen men hoppas vi kan bidra till lite stöd iaf! Kram
Lycka till på tul Edds! Kommer nog gå toppen! =)
Åh massa tankar till dig kladdiskaka!!!
Nu skulle jag behöva era kloka tankar och erfarenheter.
Jag har haft ordentligt med sammandragningar sedan v 17-18 och har därför kollat tappen med jämna mellanrum hos läkarn. Sedan ungefär en vecka har sammandragningarna gjort ännu ondare än vanligt och är otroligt intensiva. Igår kunde läkaren konstatera att tappen är markant kortare, den har sjunkit, är öppen och rejält mjuk och svampig. Vinkeln hade tydligen ändrats (som inför förlossning). Han sa att jag öppnat mig men han ville inte känna efter exakt hur mycket för han ville inte "reta området eller spräcka några hinnor".. lite skämtsamt.. typ...
Idag är jag v 34+6 och läkarn sa att det är helt ok om bebis vill komma nu och att jag inte ska vara orolig, men att hon gärna får stanna i magen en vecka till. Jag frågade om det fanns en chans att jag går tiden ut ändå, han sa att det finns alltid extremfall men att det som sagt var bra om hon ville vara kvar en vecka till..
Jag är förstföderska och bebis har varit fixerad sedan starten på v30 (om det nu påverkar nåt).
Är det någon som varit med om eller hört något liknande och hur gick det då? Stannade bebis kvar ett tag till? Känns det troligt att hon stannar några veckor eller bör jag börja fatta att hon kanske kommer alldeles snart? Jag har mått otroligt dåligt heeela graviditeten så visst är jag sugen på att slippa detta snart men vill ju ändå inte att hon blir prematur.. hon får gärna stanna till v37+0 i alla fall...
Tar tacksamt emot tankar, råd och erfarenheter då jag nog blev lite i chock tror jag...