Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

sexhundra skrev 2012-08-14 10:23:10 följande:
    I den här tråden får man i princip aldrig svar på frågor.. Det är alltid samma personer som får svar, så lämnar denna! Lycka till.

Hmm.. du skrev i din fråga att bm sagt att du ska höra av dig vid utslag.. för mig är det uppenbart vad du ska göra när du då får utslag.. visste faktiskt inte vad jag skulle svara utan att det skulle låta snorkigt... Tråkigt att du känner att du är utanför..
  • Choccolat
    Den lilla M skrev 2012-08-14 10:25:16 följande:
    Är den slemmig (som råäggvita) också eller bara mer som lotion utblandat med brunt?

Nja alltså.. det har "sjunkit in" i trosskyddet så jag skulle säga mer som lotion.. ägg hade väl legat lite som en hinna på?
  • Choccolat
    Den lilla M skrev 2012-08-14 10:31:17 följande:
    Då låter det som lite av en gammal blödning en sån man kan få nu mot slutet när livmodertappen mjuknar upp, vidgar och börjar öppna upp sig, ingen fara. Men ring FL och hör vad dem tycker för ibland vill dem kolla så att man inte har någon liten blödning. När min slempropp gick så låg allt som en stor gul/vit gele klump i trosan. Lite som en död manet haha. 

Skratt!! Någon manet kan jag inte påstå att det ser ut som. =)

I måndags förra veckan var ju tappen på väg bort och jag hade börjat öppna mig.. kanske det bara beror på det som sagt.. jag får väl ringa fl och höra kanske.. Tack för hjälp!  
  • Choccolat
    Malamutemamma skrev 2012-08-14 10:45:59 följande:
    Vilken vecka är du i? Är de vanligt att tappen är påväg bort och börjar öppna sej flera veckor i förväg utan att förlossningen sker tidigare?
    Min tapp va 15mm för en vecka sedan och öppen inifrån.
    Är idag i v 35+2 och funderar på om de är liksom "normalt"

Idag är jag i v 35+6 tror jag.. alltså i v 34+5 i måndags..

Som jag förstår det så är det inte så värst vanligt för en förstföderska att "börja" så tidigt, och min läkare sa att jag skulle förbereda mig på att bebis kommer tidigt men att det inte är helt säkert att det behöver va så. Han sa att det är bra om jag kniper en vecka, och idag har jag knipit 1 vecka och 1 dag!

"Normalt".. vet inte.. men inget att oroa sig för vad jag förstår i alla fall! Jag frågade om det här inne förra veckan efter jag varit hos läkaren och var lite orolig och fick väldigt fina lugnande svar! =)   
  • Choccolat
    Maglan skrev 2012-08-14 11:34:34 följande:
    Blä! Måste få gnälla av mig!! Idag är en riktig pissdag! Barnen är lediga från dagmamman och tvillingarna vaknade halvsex imorse.. Ni kan ju gissa hur dem låter idag! Orkar inte gå ut med dem heller då jag har ont i ryggen :/

Känner mig så arg och sånt agg mot min exman som ställt till med allt detta!
    Hur ska jag orka sen när bebisen kommer också?

Medans han lever sitt liv, förmodligen snart tillsammans med min fd bästa vän då hon ska flytta ifrån sin sambo... Han kommer vara helt barnfri varannan vecka medans jag alltid kommer ha minst ett barn...

Dessutom verkar han strunta totalt i hur jag mår under graviditeten nu och att jag kanske behöver vila! Förra veckan när han hade barnen flyttade jag så då han jag inte vila något. Dessutom tog jag barnen en dag tidigare för han skulle gå ut... Jag är alldeles för jävla snäll!!

Har sån lust att skicka ett sms till han och säga vilken jävla gris han är... Men vad gör det för nytta....

Fy vad jag lider med dig! Kan inte föreställa mig sveket.. fruktansvärt... Hoppas du genom något under mår bättre snart... Kram
  • Choccolat

Jag har haft ca 10 sammandragningar i timmen sen kl 19 igår.. Olika ont.. Riktigt jävla ont mellan kl 3-4.. Börjar bli ganska slut, har lyckats sova ibland 10 minuter mellan sd..

Hur länge kan detta fortgå innan fl startar på riktigt? Eller att skiten slutar så jag får en paus snart..?

• Choccolat
    ThereseS80 skrev 2012-08-15 07:31:59 följande:
    choccolat: du kan ha så där hur länge som helst min vän som fick nyss hade som du i 4 veckor innan bebis kom ut. hemskt ledsen att säga de. hon han oftast sova mitt på dagen nån timme kvällar nätterna va värst.

själv ligger ja och väntar på smärta va igår öppen 3 cm och tapen nästan borta och mjuk och fin. händer inget sätter dom igång mig på måndag morgon. är i 37+1 idag. slem proppen gick igår kväll oxå... så ja bara väntar. kommer säkert idag nu när min man åkt och jobba kommer hem om 25 timmar.... 

lycka till nu alla =)   

Åh fy det lät ju inge vidare faktiskt.. Jag kan väl absolut ha kvar bebis i magen i 4 veckor men vill verkligen inte ha denna smärtan hela tiden..

Hur kommer det sig att dom sätter igång dig innan bf ifall det inte startar själv?  
  • Choccolat
    Somnium skrev 2012-08-15 07:32:01 följande:
    Låter som en jobbig natt choccolat! har det lugnat sig nu fram på morgonen så du kunnat sova?

Tack.. ne det var ingen toppennatt.. började dessutom redan vid 15-tiden men blev inte så intensivt förrens vid 19-tiden..

Sov i alla fall 30 minuter efter att jag skrivit, och det var ju rekord för natten så visst har det lugnat sig lite.

Jag har dock ont.. på massa olika sätt.. dels av sammandragningar/förvärkar, dels ont inne i typ muffen (sticker, hugger, öm, eller som att bebis typ skruvar huvudet), dels i blygdbenet som känns som det nästan gått av ibland, vidrig mensvärk både längst ner i magen och nere i svanken och sen smärta från foglossning i hela bäckenet som strålar ut i hela rumpan.. Dessa växlar om vartannat i alla härliga tänkbara kombinationer..

GNÄLL!!!! Sorry.. men det känns ju inte så kul att ha så här ont ifall fl ändå inte är på gång...  
  • Choccolat
    Superbia skrev 2012-08-15 08:14:16 följande:
    Sådär hade jag det förra gången. Började känna av något regelbundet på kvällen, på natten kom det var 10:e minut för att öka i styrka (det gick inte att sova något större), vid kl 14 åkte vi in till förlossningen och kl 16.30 föddes han Glad

Oj.. jaha.. Kanske det ändå är nåt på gång då.. just nu har det lugnat sig.. ingenting regelbundet längre sen någon timme tillbaka..
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012