Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

En lite märklig fråga kanske.. Bebisar som föds med ds, ser man det direkt eller hur märks det?

• Choccolat

Tack Nicu! Hur läggs det fram till föräldrarna..? Och när? Säger man direkt att man kan misstänka något, eller får man leva i sin bubbla om att allt "gick bra" i ett par timmar fö att sedan berätta? Eller.. Hur går det till? Och jag menar nog även andra typer av specialkvaliteter.. Som kanske inte är uppenbart för oss som inte vistas bland nyfödda så ofta..

• Choccolat

Välkommen till er nya!

SatuSv, jag får så där jätteont att jag gråter och får svårt att andas. Men på ett helt annat sätt än onda sammandragningar.. Då har jag känt det som att bebis typ spjärnar med ena foten på revbenet, andra på lungan, och huvudet ilar ner i muffen.. När hon sparkar på revbenet så ser man typ foten som kickar, strax under revbenen ett par gånger, sen jäklar får man sig en smäll rakt på.. Eller tio.. Det är inte skönt..

• Choccolat
    Edds skrev 2012-07-24 08:45:23 följande:
    Är det någon som har hormonranden på magen? Min är helt otrolig, den går längst nerifrån förbi naveln (som också blivit helt brun) och fortsätter upp ända upp till slutet av livmodern ! Trodde den bara skulle gå där nere ^^
    Jorå.. från naveln och upp till under tuttarna har jag en smal brun rand... Från naveln och ner till muffen har jag en BRED brun rand.. gigantisk alltså.. 

Men hela jag är en stor hormonfläck känns det som.. naveln och bröstvårtorna är också typ bruna.. sjukast av allt är nog att brösten -alltså utanför vårtgårdarna, börjar bli bruna som ett jättefödelsemärke eller nåt.. sjukt!  
  • Choccolat

Jag 32 år och sambon 38.. Bor i Sthlm! Mitt första barn, mannens andra (men vi hoppas innerligt att han ska få sitt första friska barn i vår dotter).

Vet inte varför men jag skulle bli genuint förvånad ifall vår bebis inte sågnit som följer; har jättemycket nästan svart hår, pussmun, rejält tilltagna kinder, lång och blå ögon. Ser henne framför mig (i huvet alltså, inget 3d eller så) och kan inte få "bilden" hur huvet. Vill egentligen inte tro något alls men kan inte hjälpa det!

• Choccolat

Soofie88: stort grattis till ditt mirakel! Läskigt hur allting gick till kan jag tro men hoppas ni kan landa i allting snart och njuta fullt ut av varandra!!

• Choccolat
    Nussebarnet skrev 2012-07-30 14:39:14 följande:
    Ett tips till alla som lider av halsbränna. Jag gjorde också det tills jag gick till läkaren och bad att få utskrivet Omeprasol. Fick den lägsta dosen och så tar man bara en om dagen. Har inte haft halsbränna en enda gång sen jag började med dem. Helt underbart!

Det finns exakt samma fast receptfritt.. bara ett tips så slipper ni kontakta läkarn.
    Dessa har fungerat på mig ganska bra i ett par veckor men nu blir jag aldrig riktigt bra tyvärr...  
  • Choccolat
    TheFamily skrev 2012-07-30 16:29:26 följande:
    Novalucol och gaviscon kör jag med. Just för att inga av dom är skadliga för bebis.
    Omeprazol finns receptfritt på Apoteket men jag tål inte dom, sen förstör dom tarmarna rätt rejält....

På vilket sätt förstör dom tarmarna?
  • Choccolat
    Smurfan87 skrev 2012-07-31 10:44:00 följande:
    Men det där med omeprazolen kan inte stämma. Jag äter den i vanliga fall när jag har mina skov (har crohns) för att skydda tarmarna när jag äter prednisolon (kortison). Borde ju skydda mer än skada tycker jag.

Jag fattar inte riktigt heller... Min läkare säger att det är forskat på att det är helt ofarligt för både mig och fostret.. Oavsett mängd.. Samtidigt har jag stort förtroende för Thefamily..
  • Choccolat
    TheFamily skrev 2012-07-31 13:58:22 följande:
    Choccolat och Smurfan: detta är bara förklaringen jag har fått från läkare (via VC som jag inte har så stort förtroende för)
    Mina flimmerhår har blivit förstörda efter att ha använt omeprazol i 8 månader på raken. Gastro-läkarens förklaring till varför flimmerhåren var förstörda var just av medicinen.
    Jag är ju ingen expert, och alla människor fungerar ju olika så om omeprazol fungerar för er är ju superbra.
    Håller dock fast vid att man inte forskat tillräckligt om omeprazol och graviditet, (förlossningsläkare som sagt detta) dock ser man ju att risken är såpass liten att den är värd att tas om det är nödvändigt att ta medicinen.

Hoppas ingen tog illa vid sig? Menade inte att komma med pekpinnar :(

Kramis
    Jag tog verkligen inte illa vid mig! =)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012