Vi som väntar smått i September 2012
En lite märklig fråga kanske.. Bebisar som föds med ds, ser man det direkt eller hur märks det?
En lite märklig fråga kanske.. Bebisar som föds med ds, ser man det direkt eller hur märks det?
Tack Nicu! Hur läggs det fram till föräldrarna..? Och när? Säger man direkt att man kan misstänka något, eller får man leva i sin bubbla om att allt "gick bra" i ett par timmar fö att sedan berätta? Eller.. Hur går det till? Och jag menar nog även andra typer av specialkvaliteter.. Som kanske inte är uppenbart för oss som inte vistas bland nyfödda så ofta..
Välkommen till er nya!
SatuSv, jag får så där jätteont att jag gråter och får svårt att andas. Men på ett helt annat sätt än onda sammandragningar.. Då har jag känt det som att bebis typ spjärnar med ena foten på revbenet, andra på lungan, och huvudet ilar ner i muffen.. När hon sparkar på revbenet så ser man typ foten som kickar, strax under revbenen ett par gånger, sen jäklar får man sig en smäll rakt på.. Eller tio.. Det är inte skönt..
Jag 32 år och sambon 38.. Bor i Sthlm! Mitt första barn, mannens andra (men vi hoppas innerligt att han ska få sitt första friska barn i vår dotter).
Vet inte varför men jag skulle bli genuint förvånad ifall vår bebis inte sågnit som följer; har jättemycket nästan svart hår, pussmun, rejält tilltagna kinder, lång och blå ögon. Ser henne framför mig (i huvet alltså, inget 3d eller så) och kan inte få "bilden" hur huvet. Vill egentligen inte tro något alls men kan inte hjälpa det!
Soofie88: stort grattis till ditt mirakel! Läskigt hur allting gick till kan jag tro men hoppas ni kan landa i allting snart och njuta fullt ut av varandra!!