Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

MammaTiger skrev 2012-05-09 10:06:56 följande:
    Hej snyggotjejer!

Nu har jag läst den här tråden i flera veckor utan att själv ge mig tillkänna, dags för ändring! Jag ska också få en liten beebo i september, den 11/9 för att vara mer exakt. Askalas datum, men hey, vad gör man.. Det är en liten tjej i magen enligt barnmorskan, hon verkade inte det minsta tveksam på det. Det är mitt första barn, och min sambos andra så jag har redan världens bästa bonustjej att kramas med!

Nu är jag redo att lägga mig i allt som skrivs, inte bara tracka min sambo med "SÅ HÄÄÄR skriver hon nu, och TITTA vilken fin mage HON har!" Måttligt road karl.

Pusspuss på er!   

Skratt! Välkommen hit! Och grattis till lilla tösen! =)
  • Choccolat

Jag är lite sen på bollen.. men var det Gravidföräkring Extra, trygg hansa, 1195 kr som dom flesta kom fram till va bra?

• Choccolat

En av mina vänner har för trångt bäcken.. Till henne sa dom att det händer 1 av 400 ungefär. Hon får under inga omständigheter föda vaginalt, då detta är fysiskt omöjligt, och måste snittas om hon vill ha barn. Hon har röntgats för att få reda på detta.. Vet inte om man kan kolla på nåt annat sätt. Men prata med en annan bm för Guds skull! Denna verkade helt ond!

• Choccolat

Jag har en fråga som gnager i mitt huvud... Vad händer om sf-måttet är för stort? Vad kan det tyda på för fel? Någon som varit med om det? Brukar man ha mindre sf-mått med första barnet? 

• Choccolat
    moonlaiz skrev 2012-05-24 13:46:16 följande:
    har inte riktigt svar på din fråga, men mitt sf mått låg rätt högt nu i måndags. men så e jag ju rätt stor för övrigt med.

jag kommer att bli kallad till tillväxt ul i v 32 för att kolla så att barnet inte är för stort. ett väldigt stort barn kan man ju sätta igång lite tidigare förlossning om så skulle vara fallet.
    men samma sak när jag väntade dottern för 5 år sen å hon föddes normalt utan igångsättning, 3675 g, så det visade ju sig att jag bara bär magen högt!

Tack för svar! Vad hade du för mått i måndags? Och vilken dag var du på då?

Påverkar det om man är stor i övrigt? Att man då har större mått om man har några extra kilon sedan innan?  
  • Choccolat
    moonlaiz skrev 2012-05-24 14:16:06 följande:
    ja, är man stor sen innan så kan det vara svårare att få korrekt mått för bm. i alla fall för den jag har=) i måndags var jag i v 24+4, vet inte riktigt vad hon kom fram till för mått, men det var över 26 i alla fall... 

som sagt, visst kan det ha många olika orsaker.
    varför oroar du dig? mäter du högt sf mått? 

Oki.. ja, tydligen hade jag högt.. men inte FÖR högt.. tangerade övre kurvan och bm sa att vi ska vara uppmärksamma på att jag inte hamnar över kurvan.. men sen kom jag på att jag inte riktigt visste varför vi inte fick hamna över kurvan.. typ..
  • Choccolat
    moonlaiz skrev 2012-05-24 14:31:26 följande:
    okej=)

jag hade inte oroat mig i onödan. det är mååånga som ligger på översta sträcket och tom över ibland.
    fortsätter det så kan du ju alltid be om ett tul... 
    Mhh tack! Är väl inte direkt orolig.. kom mest på att jag inte hade någon aaaaning om vad det kunde innebära! =)
  • Choccolat
    moonlaiz skrev 2012-05-24 14:37:08 följande:
    vad låg ditt mått på?

nej, min bm har inte sagt så mkt om vad orsakerna kan vara, annat än att hon sa att ibland kan det vara svårt att mäta om man är lite överviktig och då e det bättre att skicka på ett extra ul.
    å det tackar jag ju inte nej till=) 

I v24 låg det på 25 tror jag..
    Jag var inte överviktig innan med 58 kg på 173 cm..  
  • Choccolat

Jag har drömt den värsta mardrömmen.. Knoddi var i min famn (eller det såg inte ut som Knoddi och min man var inte pappan men det var ändå min dotter..), vi var ensamma, hon var nyfödd och naken.. Från naveln och ansiktet rann det blod och jag visste att hon inte skulle överleva.. Vaknade och mer eller mindre skrek av gråt och panik! Ulkade, skrek och var hysterisk.. Hemskt!

• Choccolat
    eiramis skrev 2012-06-07 15:54:34 följande:
    Jag känner mig också mätt hela tiden och när jag väl äter så får jag för det mesta i mig mycket mindre än vanligt, känns som om magsäcken är pytteliten. Har ingen våg hemma, men tycker att jag ser smalare ut i ansiktet. Äter redan halsbrännetabletter hela dagarna för att inte halsen ska frätas sönder. Fick du några andra tips?
    Vilka piller äter du?
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012