Edds skrev 2012-04-13 18:55:21 följande:
ja, vi är tydligen inte ensamma jag trodde nästan jag höll på att bli galen :) Jag är mer rädd att han skall dö ifrån mig ... tanken att han lämnar mig har inte varit så hård än, och jag känner hans kärlek varje dag, men det är just de man inte kan styra över, jag är rädd att någon annan skall ex köra oförsiktigt och skapa en krock eller något... ja herre gud vad rädd jag är... jag måste verkligen släppa det för annars blir det jobbigt..
jag känner även att jag är rädd att någonting skall hända när vi sätter vår bebis i bilen och skall åka från sjukhuset... det har något med bilfärder att göra, jag har inte direkt varit med om en olycka heller tidigare, så det är inget som borde påverka.. vet inte varför, men jag litar väl inte på hur andra kör !
Du är verkligen inte ensam, nu med andra barnet har jag inte tid på samma sätt att oroa mig,men när jag väntade sonen var jag jätteorolig, precis som du, att min sambo skulle dö ifrån mig, att han skulle lämna mig oroade mig inte. När vi var ifrån varandra ca en månad när han var till fjälls på sommaren o jag för stor för att följa med så grät jag varje gång han ringde, ganska dumt eftersom han ringde sällan o med satelittelefon som hörs dåligt o är svindyr att ringa med, men vad hjälpte det, jag grät för att han var borta o ja grät för att ja var glad att höra ifrån honom :)
Det har jag hört många som oroar sig för, första bilfärden hem, o det e väl kanske inte så konstigt men det viktiga är att inte låta oron ta över hand, för hur det nu än är så måste man ju ta bebisen med i bilen då o då, i synnerhet som vi bor :)