Lemis skrev 2012-09-26 16:43:00 följande:
Jag vet faktiskt inte varför dem missat det . Alla frågar det och tydligen så var inte den bm så pass utbildad i sitt öga för just denna typen av fel. Det var liksom inte så här det skulle bli. Och jag vet inte hur jag skulle tagit det om vi vetat innan.
Det verkar inte vara så ovanligt att en barnmorska missar hjärtfel, men dom ska ju faktiskt kunna se sådana här väldigt stora fel, men våran sons fel såg dom inte heller. denna gången var det en läkare som gjorde rul, o senare även en barnkardiolog, men inte ens dom kan se mindre fel, men däremot stora fel som tex eran dotters fel.
det är svårt att veta hur det hade varit om man vetat om det innan, det som är bra med att veta det innan är ju att barnet får rätt vård direkt och det går ingen tid till spillo. Jag hade deifinitivt velat veta innan, o därför så var jag angelägen om att dom denna gången gjorde alla tänkbara undersökningar av hjärtat redan när han var ett foster. Eftersom risken att barnet hinner få tex syrebrist o det i sin tur leder till hjärnskada till råga på allt, eller i värsta fall att barnet inte klarar sig, den är större ju längre tid det går innan barnet är under rätt vård.
Det är aldrig meningen att någon ska få ett sjukt barn, men vissa av oss blir utvalda och vi måste ta emot allt vi får här i livet, det är synd om barnet som måste genomlida så mkt svåra saker, det är fruktansvärt att som förälder stå maktlös och inte kunna göra allt bra för sitt barn.
Jag önskar er all styrka att bära allt det ni har, och kommer få gå igenom med er dotter.