NeLe skrev 2012-08-08 15:09:50 följande:
Naggym, här är det inte en möjlighet. Andra städer är väl schystare med sådant. Som BM själv sa idag så blir d "för högt tryck för de där uppe ifall alla skulle springa dit för oron". Helt jävla oempatiskt!!
Jag förstår din irritation och frustration, jag känner ofta att min BM pratar till mig som om jag inte var helt hundra. För mig handlar det om andra problem, men känslan är nog dem samma. Jag är tvärtom rädd att få väldigt mkt fostervatten som sist, då allt var allt utom bra men ingen tog mig på allvar. Denna gång har jag sagt kort och gott att om SF måttet börjar bana iväg så ska jag ha ett UL för att se hur allt är där inne.
En annan sak som kan reta gallfeber på mig är "Det är ingen sjukdom du har" När man frågar något, tex frågade jag om hon tyckte jag kunde åka upp till fjälls på kalvmärkning, "ja visst, det är ingen sjukdom du har" var såklart svaret, men jag undrar om hon verkligen förstod vad det var jag frågade, vad min fråga innebar. Alltså, klart man kan resa och göra trevliga saker fast man är gravid, men tex kalvmärkning är ingen nöjesresa utan hårt arbete, säger jag att jag ska på extremsportsläger så lär man ju förstå att man ska ägna sig på extremsport och inte sitta o vicka på tårna på en bänk. Vad jag i min frustration vill säga är att en BM måste ju förstå frågan jag som gravid ställer och inte bara per automatik säga att jag inte är sjuk o visst kan resa bort. Jag borde ha svarat "Tacka tusan för att jag inte är sjuk, men kan detta jag tänker ägna mig åt göra mig sjuk? " Kanske hade ja fått ett bättre svar då...