• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Vili skrev 2012-06-13 12:13:44 följande:
    Är nu mitt uppe i mitt hektiska sommarvikariat. Jobbar nu som sjuksköterska på en gyn-avdelning vilket är skitkul men pust och stön vad trött jag är när jag kommer hem....undrar om jag kommer orka jobba till grav-vecka 35 som jag planerat. Har sen ja börjat jobba även fått mer sammandragningar, inte bara när ja är på jobb utan också spontant när ja är hemma...men de beror säkert på att jag nu är mer aktiv. Min viktuppgång är INTE rolig..började på 70kg och är redan uppe på 81kg i vecka 27+2 ...har ni också gått upp så mycket? Med sonen gick ja upp totalt 20kg och de tyckte ja var mycket men då hade jag inte alls gått upp 11 kg redan i vecka 27...sockerberoende är INTE bra för vikten helt enkelt ;)
    Isak 090122 Lillgossen BF 120908

Haha näe allt socker som man trycket i sig....jag är som sagt sjukt glad att jag bara gått upp 9 kg...hade lätt kunna vara 15. Duktig på dagarna, men varje kväll slinker det ner nåt!
  • Em

Tyvärr är det så att inte alla i Skåne får TUL i v 32...vi får det inte i Helsingborg om det inte finns speciella anledningar. Fast det verkar vara så med mycket...här blir man inte heller igångsatt (om det inte är nödvändigt såklart) förrän man gått över 3 (!) veckor. Däremot får vi alla glykosbelastningen.

• Em

Alla tankar till dig angie! Finns det kärlek och respekt i grunder brukar det lösa sig! Prata playa prata omkring listan (nåt konkret är alltid bra) och era känslor kring det! Ibland glömmer man i sin hormondimma att man är 2 on att känna.... Min man var superrädd när vi väntade sonen och det tog sig uttryck i att han blev som en mussla och jag uppfattade det som ointresse från hans sida. Allt blir oftast bättre om man lyssnar och pratar! Ja...lättare sagt än gjort! Så all lycka o alla tankar åt ert håll!

• Em
    Lis skrev 2012-06-14 19:49:46 följande:
    oh ser att det är en till som är trött iallafall.
    har ni andra också börjat känna er tröttare igen och man känner sig som en elefant. speciellt vända sig i sängen eller flytta sig från soffan.
    vill eller kan inte använda magmusklerna när man reser sig från soffan vilket gör att man känner sig som hundra år.
    nu är alla andra på jobbfest. ville verkligen gå men min kropp bara säger pallar inte. så ni sitter jag hemma o känner mig som världens tråkigaste människa
    och sen är det 3 månader kvar också.
    hur ska man må om en månad då??
    Här är en till som är trött och tung (bland annat) och har sina kollegor på jobbfest. Jag vill inte vara där alls...helt slut i kroppen! 

Min stackars lilla kille verkar ha en omgång till av öroninflammation eller infektion.  Han har hat feber och vaknade för en timme sen och GALLSKREK hysteriskt i en nästan en timme...mitt mammahjärta går isönder!!!! Typ att svärmor har jobbat på barnakuten i över 20 år, så man kan ringa henne

så...klagfesten är över och jag med, för idag  
  • Em

The family: har en likadan granne...herreguuuud säger jag bara....gravid hon Me, men ska få i juli...rökt hela graviditeten med (blir väl extra provocerad när jag själv är rökare annars...men skulle aldrig få för mig att utsätta mitt ofödda barn för det)...så det blir säkert ball i höst o vara mammalediga samtidigt! Starstruck: grattiskram!! Mirakel sker fortfarande förresten! Noah är feberfri igen, så idag åker vi på studentfest!

• Em

Superbia: jag tycker att du har skrivit precis det jag också har försökt då fram... Maglan: stämmer in i kören och hoppas att det är ett beslut som ni båda har ro i. Kramar till dig!

• Em

Ja, kul är det inte...men du klarar det! Heja dig! Jag flyttade 6 dagar innan Noah föddes! Värsta dagen k mitt liv typ....men som tur är tar de dagarna också slut!

StarStruck skrev 2012-06-17 00:16:18 följande:
    Fy fan för att packa säger jag bara Att flytta när man har 2 månader kvar till BF var en pissigt dålig idé...

• Em
    NICU skrev 2012-06-18 14:50:00 följande:
    Blir så besviken! Trots mitt jobb och mina besvär i samband med graviditet så fick jag AVSLAG på graviditetspenning. De som jobbar på försäkringskassan borde VERKLIGEN komma på studebesök till Neonatalen snart.

Ogilla starkt! Hoppas.att det går att överklaga!! Eiramis: herregud vilken mardröm! Kramar till dog och kanske framförallt till din väninna! Själv har jag haft.några jobbiga dagar med min man (verkar vara nåt som går). Känner mig lite glömd mest....han har bara fokus på sin enskilda firma som han har utöver sitt heltidsjobb, så ni förstår kanske hur mycket tid han har över. Påpekade att jag föder barn om 13 v och att det kanske var dags att göra det till prioritet 1 nu ett tag....vi får väl se...är bara så trött efter den känslomässiga urladdningen som var igår....
  • Em
    NICU skrev 2012-06-20 14:47:35 följande:
    FijaLija - jag håller tummen för dig! Jag var hos läkaren igår och blev sjukskriven - halvtid till att börja med - för jag vill försöka jobba lite.

Men så imorse när jag jobbat natt gick jag på toan innan jag skulle gå hem och då blödde jag. Så idag har jag tillbringat dagen på förlossningen och ska tillbaka imorgon och nu är jag heltidssjukskriven ett tag framöver.
    Kramar till dig och ta det lugnt nu! 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012