• Em

Vi som väntar smått i September 2012

Här är en stooooor till! Upp 9 kg och allt verkar ha satt sig på rumpa, lår och kaggen....KUL...har även jag utvecklat ett farligt (men hääääärligt) beroende av socker...så förlora bebisvikttråd är nog att föredra sen :)

Jag är alltid lite för snabb med att säga vad jag tycker, så jag tar till skillnad mot dig Skoogish (och nån till) det mer lugnt nu...annars blir jag inte berörd vad någon säger eller tycker om mig, men NU när jag är gravid blir det lite tvärtom...konstigt att det är olika. Fast idag snäste jag tillbaka till en äldre kollega som tydligen hade problem med hur jag snoppar jordgubbar (va f*n är det att hänga upp sig på) och sa att jag kastade iväg halva jordgubbarna och att jag slösar med andras pengar. Sen avslutar hon med att säga "tur att vi inte jobbar tillsammans..för detta slöseri hade inte jag stått ut med", varpå jag replikerade " JA det är nog TUR det!!" följt av fnitter från en tredje kollega i hallen....
    HAHA...när jag skriver detta inlägg ringer tanten och ber om ursäkt...gulle henne... 

Måste också få kräka av mig lite inför imorgon!!  
    Ska fira med vår bästa vän och hans nya tjej i deras hus. Vi är de enda av hans vänner som denna nya tjej accepterar (nog mest för att vi, precis som hon har barn). Vi tackade nej till en helmysig midsommarfest ute i någons stuga (vi är ett stort gäng som brukar umgås och vännen o hans nya var också bjuda) ca 12 personer. Dock hade vi lovat vännen o hans nya att vi skulle fira med dem. HON tackar nej till midsommarfesten i stugan med motiveringen att det är så mycket folk och så mycket fylla (vi pratar skål och någon öl till maten) och säger hur sköööönt det ska bli att bara grilla några stycken i deras hus och så. IGÅR ringer bästa vännen till min man och säger att det ska bli så fett och så kul med festen i deras hus. Min man frågar vilken fest och bästa vännen svarar att "öh...ja det var så många som bjöd in sig själva så nu är vi 18 vuxna o 7 barn...."

Sen ringer vännens sambo och fråga hur min gravida hjärna klarar av denna nya information (VAA???!!!) och att det ska bli sååå kul! Självklart har vi gärstrummet att sova i fortfarande, men det blir en del andra som sover över (fast inte i rummet) osv. JAg svarar att den gravida hjärnan inte har med saken att göra och att HON tackade nej till en annan fest som är betydligt mindre för att det var för mycket folk...JAG BLIR SÅ TRÖTT! Då ska vi sitta där med hennes släkt (trevliga de jag känner) som vår väns in kvoterade gäster och jag känner mig lurad och snuvad på den lugna och mysiga midsommarafton som vi hade kommit överens om att ha. GAAAAAAAAAAAAA!!!!!

Jag går och tar mig lite glass innan jag kokar över. Förlåt för kräääket! 

• Em

Skoogish: tack, det blir nog bra...har bestämt mig för att vara positiv idag! Glad midsommar till er alla!

• Em

Eramis! Vad fina ni var! Hurra för kärleken och ett stort grattis,!! Uäääää, känner mig också bakis....sov 1,5 timme inatt, resten av tiden snöt jag mig (skojar eller överdriver inte...superäckligt). Noah vaknade tidigt med så det var bara att underhålla honom. Det är inte det lättaste när man sover borta. Och nu har jag krönt SKIIIITDAGEN med att ha feber med. Tur att man har en förstående, lite halvtrött man som har åkt på utflykt med Noah så jag kan sova! DET är kärlek,!!!

• Em

Ja. En klättrande 1,5 åring hade ju inte hjälpt i tillfrisknandet!

naggym skrev 2012-06-23 19:00:02 följande:
    Hello girls! Idag tog jag en 35 min promenad med familjen och jag kände att det kändes inte helt okej med magen men gick i alla fall.. När vi kom hem fick jag sammandragningar tror jag och mensvärk/molvärk som kom i attacker med ca 5 till 10 min mellanrum.. Tog en Alvedon och vilade så värsta värken försvann men har ändå haft typ sammandragningar tror jag.. Har svårt att avgöra.. Nu har jag allmänt ont i hela magen långt ner i magen och ryggen.. Jag hoppas att det går över snart.. Annars kanske man måste ringa in?

Ring hellre än att gå och oroa dig! Kram!
  • Em

ojojoj den viktuppskattaren sa 13 kg totalt...har gått upp 9...tror inte att ja fixar bara 4 kg på 13 v...men man kan ju försöka :)

• Em

Vii: vila, vila, vila!!! Hoppas att bebis vill stanna inne ett tag till och att du känner att du kan ta det lugnt! Positiva tankar till dig!

Snorfesten fortsätter här, - feber + hosta, fast jag VÄGRAR sjuka mig. Första dagen på sista veckan i arbetslivet på ett tag och det känns ju bitterljuvt! Så soffa, te och kaaaanske nåt onyttigt framför teven idag får bota min sjuka :) För övrigt så går denna graviditeten låååångsamt. Går äntligen in i v 28 (27 + 0) imorgon...

MiaMy och FijaLija: Grattis till ok i besiktningen! 

StarStruck: Gott att det löste sig med babyskyddet! De kan vara trixiga de där! 

• Em

Edds: jag är o har alltid varit allergisk! När jag är gravidhar min bm sagt åt mig att försöka att inte ta piller alls, så jag försöker överleva på receptfria ögondroppar och nässpray...lätt är det inte, men kanske värt ett försök om du är trött! Välkomna nya!! Sjukan fortsätter, nu har det flyttat sig till halsen och jag har svårt att andas. Ringde vc för jag ville ta halsprov, men de sa att det kvittrade vad det visade för de skulle inte skriva ut penicillin till mig ändå med tanke på grav....konstigt!!? ÄNTLIGEN v 28 idag...snaaaart 30nåt.

• Em

Jajustdet. Det var sån allergi! Lycka till med att inte bli myggbett....du har ju verkligen oddsen emot dig! LeiaBus: RING och fråga, hellre en gång för mycket! Lycka till! Själv ät man inte kaxig när man är sjuk OCH gravid OCH har en jätgefrisk 1,5 åring som klättrar på mig!!

• Em
    LeiaBus2010 skrev 2012-06-26 18:44:55 följande:
    Vår dotter är 21 månader Hon orsakar nog hälften av alla sd iaf, haha. 

TheFamily  Ja, jag tänkte göra det senare, har fått ont i ryggen nu med och mår konstigt, men är lite småsäker på att det är pga maten vi åt nyss.. starkt....
    Så jag ska ta två alvedon och lägga mig i ett bad nu och se om det avtar innan jag ringer.
    Så att man iaf kan ha det gjort om dom ber mig göra det ... ja ni förstår.. Kram 
    kommer ihåg när man väntade första *drömmer* och inte hade en AKTIV son på 19 mån....så man kunde vila när man behövde liksom....

Håller verkligen tummarna för dig...men jag kanske inte hade nöjt mig med att ringa om jag var i dina skor...i alla fall Lycka TIll! 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012