Vi som väntar smått i September 2012
Här är en stooooor till! Upp 9 kg och allt verkar ha satt sig på rumpa, lår och kaggen....KUL...har även jag utvecklat ett farligt (men hääääärligt) beroende av socker...så förlora bebisvikttråd är nog att föredra sen :)
Jag är alltid lite för snabb med att säga vad jag tycker, så jag tar till skillnad mot dig Skoogish (och nån till) det mer lugnt nu...annars blir jag inte berörd vad någon säger eller tycker om mig, men NU när jag är gravid blir det lite tvärtom...konstigt att det är olika. Fast idag snäste jag tillbaka till en äldre kollega som tydligen hade problem med hur jag snoppar jordgubbar (va f*n är det att hänga upp sig på) och sa att jag kastade iväg halva jordgubbarna och att jag slösar med andras pengar. Sen avslutar hon med att säga "tur att vi inte jobbar tillsammans..för detta slöseri hade inte jag stått ut med", varpå jag replikerade " JA det är nog TUR det!!" följt av fnitter från en tredje kollega i hallen....
HAHA...när jag skriver detta inlägg ringer tanten och ber om ursäkt...gulle henne...
Måste också få kräka av mig lite inför imorgon!!
Ska fira med vår bästa vän och hans nya tjej i deras hus. Vi är de enda av hans vänner som denna nya tjej accepterar (nog mest för att vi, precis som hon har barn). Vi tackade nej till en helmysig midsommarfest ute i någons stuga (vi är ett stort gäng som brukar umgås och vännen o hans nya var också bjuda) ca 12 personer. Dock hade vi lovat vännen o hans nya att vi skulle fira med dem. HON tackar nej till midsommarfesten i stugan med motiveringen att det är så mycket folk och så mycket fylla (vi pratar skål och någon öl till maten) och säger hur sköööönt det ska bli att bara grilla några stycken i deras hus och så. IGÅR ringer bästa vännen till min man och säger att det ska bli så fett och så kul med festen i deras hus. Min man frågar vilken fest och bästa vännen svarar att "öh...ja det var så många som bjöd in sig själva så nu är vi 18 vuxna o 7 barn...."
Sen ringer vännens sambo och fråga hur min gravida hjärna klarar av denna nya information (VAA???!!!) och att det ska bli sååå kul! Självklart har vi gärstrummet att sova i fortfarande, men det blir en del andra som sover över (fast inte i rummet) osv. JAg svarar att den gravida hjärnan inte har med saken att göra och att HON tackade nej till en annan fest som är betydligt mindre för att det var för mycket folk...JAG BLIR SÅ TRÖTT! Då ska vi sitta där med hennes släkt (trevliga de jag känner) som vår väns in kvoterade gäster och jag känner mig lurad och snuvad på den lugna och mysiga midsommarafton som vi hade kommit överens om att ha. GAAAAAAAAAAAAA!!!!!
Jag går och tar mig lite glass innan jag kokar över. Förlåt för kräääket!