• Em

Vi som väntar smått i September 2012

eiramis skrev 2012-06-03 19:41:33 följande:
    Tack alla. Känns skönt att hon är funnen, särskilt med tanke på hennes nära anhöriga.

vad sorgligt!! Tankar till dig o denna arma människans familj....otyg blir så ledsen när jag hör sådant här, att inte se någon annan utväg...
  • Em
    TheFamily skrev 2012-06-05 10:52:05 följande:
    Kilona börjar ticka på mig nu, men det struntar jag i. Väger ändå 8 kilo mindre i denna vecka än vad jag gjorde med dottern :). Jag har gått upp snart 7 kilo. På torsdag går jag in i vecka 26.

Haha...jag hållet med dig! Jag har "bara" gått upp 8 kg i v 25 och är skiiiitnöjd! i sammq veckamed Noah hade jag gått upp det dubbla...happy days!
  • Em

Haha ja jo lite kan man ju tycka...men jag hann inte gå ner alla gravkilon (22), hade 2 kvar o började på ett bli på 25 så jag var ju inte minst i klassen när jag blev gravid nu. Är glad om jag går upp lite mindre än med Noah, men samtidigt vet jag att jag jan gå ner dem sen...så jag stressar inte direkt.Men som sagt, happy days så länge det varar!

• Em

Ida: först o främst så beklagar jag att du har en sån energitjuv i din närhet just nu...ja alltid för den delen, men framförallt nu. Be henne att ta hennes problem som hon har med din far med någon annan än dig. Förklara bara för henne att det inte är lämpligt att dra in dog i det. Sen när du ändå är igång kan du ju skriva ut våra kommentarer som bi andra har haft o visa henne. Ibland krävs det objektiva åsikter för att komma till insikt om sin självcentrering. Sen vet jag att det är lätt att tycka en massa men mycket svårare att faktiskt ta tag i svåra samtal. Stor lycka till kram! Jag o mannen ska på dubbeldejt idag! Bio och the dictator väntar! Behöver lite skratt nu!

• Em

Ida; ja jisses...det är tyvärr så att en del människor är iglar som göder sig på att göra andra mer olyckliga än vad man själv är. Men du kan ju fråga henne hur hon egentligen mår när hon ger sig på en gammal dam med sin illvilja....och om hon känner sig stolt över det!??! Känner att jag blir lite rabiat nu...förlåt! Tycker bara att hon beter sig skamligt!! Flisan och Edds: jag hade nog bokat ett privat möte på försäkringskassans kontor...ibland är det lättare att prata ned nån Face to face liksom. Ta med alla papper ni kan tänkas behövas. Ingen blir ju rik på att vara föräldraledig...men man ska ju inte behöva gå och oroa sig...jag o min man har sagt att vi får leva snålt nu när det är småbarnsår...sen så

• Em

Vi har båda varit hemma med Noah och har under de 5 åren vi har varit tillsammans, alltid delat på allt...mina pengar är dina pengar liksom. Det är kanske inte alltid vi är överens om vart pengarna går, men då diskuterar vi bara saken! Även om min man drar in lite mer pengar just nu så tjänar han på det...jag är inte så dyr i drift direkt...MEN det funkar bäst i vår familj, ett annat sätt kanske är bättre för någon annan. Det handlar om att prata tror jag!

Nu jordgubbar och mjölk i soffan under filten! Ha en go kväll! 

• Em
    Lis skrev 2012-06-06 19:25:40 följande:
    Tänkte höra om det är ngn annan som gjort en lista med allt som skall köpas och gjort en budget?
    Hur mkt räknar ni att ni kommer att handla för allt som allt?
    Vi har ju nästan allt sen innan, vi funderar på en syskonvagn...men har även tanke på ståbräda...

Men när vi skulle ha första så gjorde vi först en lista på det som behövdes och sen hur mycket vi var beredda att lägga på varje enskild sak. Vi la inte mer än 7000 för allt (vagn, säng, gym, kläder, bilbarnstol etc.) Folk i ens närhet brukar vara ganska snabba med att vilja ge/ sälja bebissaker. Lägg inte allför mycket tid/pengar på små kläder, en del barn är stora och man får ALLTID massvis med kläder från andra. 

Vi kollade mycket blocket också om det inte stör dig/er med begagnat. Måste också rekommendera jollyroom.se som har nya vagnar och allt för bebisen till en mycket billigare peng än i affären!! Tjänade mer än 1500 på att köpa därifrån när vi köpte ny bilbarnstol till Noah. 

Lite tips! 
  • Em

Tänker på dig Sophia! 

Igår gick min stora pojke på pottan heeeelt själv!! Då blev det fest i vårt hus! Vår stora grabb! <3 
    Och idag ska jag och den stora grabben åka tåg...i 3 timmar...till en kyrka...det stavas nog katastrof, så jag stärker mig med lite kaffe!  

• Em
    JePaLuLi skrev 2012-06-08 10:58:17 följande:
    Jag var inne på förlossningen igår kväll. Har fått en UVI som gått upp i njurarna. Märker jag ingen bättring idag så ligger vår greklandsemester imorgon risigt till... I alla fall så frågade jag om det stämde att man inte skulle sova på höger sida eller på rygg och fick då till svar att sover man på rygg brukar bebis protestera så att man automatiskt vänder på sig, och att man inte skulle sova på höger sida fanns det ingen sanning i alls...

Men nääääääj! Såny får ju inte hända när man ska iväg på semester!! Krya på dig! Kram
  • Em

Kaksmulan: lycka till! Håller tummar o tår att Allt är bra! Eiramis: du verkar redan ha d bästa kvaliteter en förälder Kan ha: magkänsla, dövörat och oändlig kärlek (och så lite tigermmamma Instinkt). Säg till att det inte känns bra! Lycka till! Nu ska jag hoppa in i duschen o göra mig fin till lillasysters lärarexamens fest!

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012