Vi som väntar smått i September 2012
Tack, det ska jag testa!
Sophia, härligt att allt såg bra ut! Förstår att du blev orolig.. Har han blivit lite mer aktiv nu?
Eiramis, ja det låter som du känner riktiga buffar nu! Mysigt! =)
Vilken underbar madrass! Skulle ge mycket för en sån.. Tänk så fantastiskt skönt att kunna sova, om bara för en natt!!!
Angie, hur har det gått för dig och gubben? Verkar det lösa sig? Har tänkt på dig..
Angie, det "låter" som att du har kommit till insikt om den del av problemen du burit i er relation. Hoppas han ser att du vill ändra dig och ger det en ärlig chans! Hoppas även han då kan köra ärliga bud istället för att säga "tjejförbud" osv.. Det ena kanske ger det andra! =)
Jag har stöttat Angie i hennes situation men jag förstår även precis vad Superbia menar. Det är ju inte frågan om att man inte ska få träffa vänner eller ha egentid. Det jag tror Superbia reagerat på är att Angie exempelvis beskrivit att hon inte vet när/om han kommer hem efter detta gräl, om hon gnatar eller gnäller om något så kan han "straffa" henne genom att komma hem ännu senare eller inte alls när han festar och blir redlös, att han ska bevisa sig för polarna att han inte blivit en tråkig "pojkvän" genom att inte följa upp löften och åtaganden mot henne utan dra iväg med vännerna när det så passar honom, att han ska fundera på ifall det är ok för henne att komma till festivalen som dom bestämt men att han tror det är bättre att hon får göra om sina planer, missa det hon ville se, för att han förmodligen skulle vara "stökig" osv (rätta mig Superbia om jag har fel).
Vi måste ju varit flera som reagerat på detta och inte skulle ge rådet att "ge honom utrymme och låt honom sakna dig lite". Hade min kille en närmat sig något av ovanstående hade det INTE bemötts med kärlek, bekräftelse och utrymme kan jag vanns mig lova!
Åh andra sidan går det även att läsa in att Angie förmodligen inte gjort hans liv särskilt careless.. Det tycks ha gnällts, skällts, gråtits ich bråkats på klassiskt tjejmaner som låter ganska destruktivt.. Och jag förstår att många råd som givits egentligen går ut på att det är bra att ha egentid, sluta tjej-gnata om skitgrejer vilket bara skapar en negativ spiral, låt både honom och du vara egna individer som väljer att leva, älska, finnas för varandra.. Osv..
Mitt råd Angie är att tro på dig själv, ditt värde, din förmåga.. Du kan aldrig styra honom, jobba på att sluta gnäll. Men för fan låt dig inte köras över! Vill du gå på festivalen så gör du för böveln det och står inte tillbaka för att han vill vara full! Kom igen, sunt förnuft!!! Sen menar jag verkligen att det löser sig för er!