Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

När det talas vagn här inne i trådarna så nämns inte ens bugaboo... varför? Är det priset eller tycker ni inte om dom?

• Choccolat
    TheFamily skrev 2012-03-02 11:47:02 följande:
    Jag kan inte köpa en bugga för den funkar inte i den terräng jag tänker köra den i. Plus att min man är för lång för den.
    Priset har ingen betydelse, tycker dock den är en "trendvagn".....,

För lång? Sånt har jag inte ens tänkt på... min är 1,95... vilka vagnar är "högre" då?
  • Choccolat

Sista dagen att göra kub är 13+6.. Anledningen till det är att vätskan i nackspalten absorberas efter den dagen och då kan man inte längre mäta..

• Choccolat

I övrigt vill jag bara säga att jag tycker att alla som skulle välja att avbryta graviditeten ifall ds eller andra stora skador så tror jag att ni väljer rätt för er egen del och ska inte känna någon skuld eller liknande. Alla har sina personliga anledningar..

• Choccolat
    Kaksmulan1 skrev 2012-03-05 14:37:46 följande:

tack, alldeles skakig nu när stressen släppen.. nu ska jag bara njuta
    Åhh så skönt! Grattis!
  • Choccolat
    Flisan skrev 2012-03-05 16:19:46 följande:

Någon mer som fått mage? 
    På kvällarna är det extra tydligt men nu syns det verkligen! :-O
    inväntar Rul nu den 30:e mars och då får vi se hur långt gånget det är mer exakt..
    men det känns STORT för att bara vara i vecka 13 (?). Hade väldigt platt mage innen, så är inte så speciellt stor i vanliga fall ^^

Jättefin mage! =)
    Men om du tittar in i bildtråden så ser du många fler som ser ut som du, mindre och större.. =) 
  • Choccolat
    un poco skrev 2012-03-05 16:03:36 följande:
    Hade tid för inskrivning idag, men någon timme innan jag skulle dit så började jag blöda. Det pågår fortfarande lite grann och har fått ont i magen.
    Inget som känns direkt roligt. Är väldigt inställd på att det är missfall på g.

Men har blivit sjukskriven och fått en tid för VUL på onsdag.

Men håller mig lite låg tills dess. Ska försöka få mig själv på andra tankar.

Vad roligt för er som fått bra resultat på KUB och varit på VUL. Grattis till er

Hmm... du "låter" lugn... Jag hoppas verkligen att det inte är mf på gång.. Men varför åker du inte till akuten?
  • Choccolat

Vili, jag frågade min bm då jag har besvär till och från. Hon sa att när allt luckras upp, ligament, bäcken osv så är det lätt att ischias hamnar i kläm.. Rör dig mycket, sitt inte still och gör gärna lite övningar för att stärka musklerna.. Jag tycker det hjälpt faktiskt..

• Choccolat

Åhhh nu blir jag så peppad att jag måste anmäla mig till en profylax.. Var inne på det tidigare men nu har ni övertygat mig! =)

• Choccolat
    BlomsterFröken skrev 2012-03-06 11:24:43 följande:

Ja det är inte mkt som är gratis nu för tiden... men det är nog ändå värt om det kan lindra smärtan :)... ska på mitt andra inskrivningssamtal och ta lite prover på typ 2 veckor så då får man höra vad som finns..

Hmm.. jag kollade upp det och om jag ska gå med mannen kostar det typ 2000 kr.... bläää!

Välkommen hit HelenaC! =) 
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012