Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

Välkommen tillbaka Sandyfication! Jag kommer ihåg att du hängde här och undrade vad det blev av dig.. Ledsamt att höra om vad som hänt med mannen men hoppas vi kan bidra till lite stöd iaf! Kram

• Choccolat
    NICU skrev 2012-08-01 01:12:18 följande:
    Jomen det kan jag göra :)

Kommer här:
    Pyret och jag i graviditetsvecka 32.
    24 juli 2012.

Vilken underbar bild!!!! Och den förklarar massor vad det är jag känner!!! =)
  • Choccolat
    förstis skrev 2012-08-06 07:22:58 följande:
    Septemberbarnet blev en agustibebis istället. Igår 5/8 blev vi stolta föräldrar till en liten gosse på 2430 g. Jag fick en snabbt uppseglande havandeskapsförgiftning och var dålig både i symtom och i labprover så beslutet om snitt togs på fm och 13:45 kom gossen. Fantastiskt söt gosse som är såååå efterlängtad. Eeftersom han är 5v tidig så har han fått lite hjälp med andningen för att vidga lungorna men den har han sluppit under natten. Nu hoppas jag att vi får ha honom hos oss idag!!!

STOOORT GRATTIS!!!!!!!!!!!!!
  • Choccolat
    Maglan skrev 2012-08-06 23:52:54 följande:
    Jag hoppas jag får ett ul. Denna oro är hemsk :/

Fy jag hoppas du får hjälp idag!
  • Choccolat

Nu skulle jag behöva era kloka tankar och erfarenheter. 

Jag har haft ordentligt med sammandragningar sedan v 17-18 och har därför kollat tappen med jämna mellanrum hos läkarn. Sedan ungefär en vecka har sammandragningarna gjort ännu ondare än vanligt och är otroligt intensiva. Igår kunde läkaren konstatera att tappen är markant kortare, den har sjunkit, är öppen och rejält mjuk och svampig. Vinkeln hade tydligen ändrats (som inför förlossning). Han sa att jag öppnat mig men han ville inte känna efter exakt hur mycket för han ville inte "reta området eller spräcka några hinnor".. lite skämtsamt.. typ...   

Idag är jag v 34+6 och läkarn sa att det är helt ok om bebis vill komma nu och att jag inte ska vara orolig, men att hon gärna får stanna i magen en vecka till. Jag frågade om det fanns en chans att jag går tiden ut ändå, han sa att det finns alltid extremfall men att det som sagt var bra om hon ville vara kvar en vecka till..   

Jag är förstföderska och bebis har varit fixerad sedan starten på v30 (om det nu påverkar nåt).

Är det någon som varit med om eller hört något liknande och hur gick det då? Stannade bebis kvar ett tag till? Känns det troligt att hon stannar några veckor eller bör jag börja fatta att hon kanske kommer alldeles snart? Jag har mått otroligt dåligt heeela graviditeten så visst är jag sugen på att slippa detta snart men vill ju ändå inte att hon blir prematur.. hon får gärna stanna till v37+0 i alla fall...  

Tar tacksamt emot tankar, råd och erfarenheter då jag nog blev lite i chock tror jag...  

• Choccolat
    Frokenpilla skrev 2012-08-07 09:32:10 följande:
    Spännande! Jag förstår att du blev lite chockad och man kan ju tycka den kan stanna någon vecka till. Men du slipper nog gå så långt iallafall. Härligt!

Såg att du var i vecka 34+6 idag, vilket jag också är, men du ska ha den 7:e och jag den 11:e, har sett att det är så på flera andra också. Räknar dom olika eller hur fungerar det? får inte alls ihop det! 

Ja jag antar att det faktiskt är lite spännande... =)

Det står fel datum på mig i bf-listan... jag har bf 12:e sep.. Det beror väl på om man räknar bf som 39+6 eller 40+0 tror jag.. Men jag sitter nästan alltid på telefon och kan inte ändra...  
  • Choccolat
    FijaLija skrev 2012-08-07 09:39:50 följande:
    Choccolat: du borde nog börja förbereda dig på att bebis är sugen på att komma ut snart! En gammal väninna till mig fick sin första 5 veckor för tidigt och det var inga problem. :) hon fick en frisk liten pojke som var redo för världen, han behövde ingen hjälp alls när han kom ut. Det enda de höll lite extra koll på var vikten. :) kram!!

Skönt att höra att det kan gå jättebra! Jisses alltså... 

Men sen tänker jag även.. typ.. tänk om hon stannar i 7 veckor till.. och så går jag omkring och vääääntar... fy så snopet...   
  • Choccolat
    NICU skrev 2012-08-07 10:21:04 följande:
    Choccolat - hon räknas som prematur om hon kommer nu, men hon är inte så liten där inne ändå - det som de kan behöva hjälp med när de kommer i de här veckorna är att hålla värmen (vattenmadrass) och få en sond eftersom de inte orkar amma fullt. Amningsträna gör man ändå så mycket de orkar! :) Det kommer att gå jättebra ska du se! Kram

Åhh.. oki.. tack!

Vem vet, jag kanske nojjar helt i onödan.. kanske hon stannar ändå ett tag till..  
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012