-
ps. jag hörde att det var i samband med förlossningen, inte att man kan ta det när som under året...?! Som sagt, hade varit bra ifall man kunnat läsa om detNeLe skrev 2012-07-24 15:07:18 följande:ja jag har hört snack om det men inte kunnat läsa det någonstans. Lust att länka ifall du hittar?
-
Jättebra att veta, ska in o kika så fort jag får möjlighet! Tack...
-
Mina graviditets hormoner löper amok! Jag kände mig varm efter ett långt arbetspass följt av en bussresa som "mellanstannat" på en terminal och inte skulle åka förrän en stund... Jag bestämde mig för att skynda mig och köpa en glass, sagt och gjort! Men när jag kommer tillbaka till bussen så släpper jävla kärringfan inte in mig. "ingen glass på bussen" sa hon och när jag upprepligen försökte säga att jag inte direkt kommer spilla eller är ett litet barn så fortsatt hon med sin mening. Jag ville bara skrika åt henne, har aldrig känt mig så förolämpad av någon som kör lokaltrafik tidigare....
Jag tog min glass och vände mig om med tårar i halsen, drog ner solglasögonen som jag hade på huvudet och gick min väg samtidigt som jag började stört böla...
Ringer min sambo för stöd, vill bara höra lite vänliga ord så säger han att det bara är att gå hem då (vi bor ca 15 min promenadväg därifrån). Hur förklarar man svullnad, värmeslag OCH en bautamage för puckon??? -
låter som det jag hade när jag väntade första barnet... Värmeutslag i samband med bristningar/brustna kärl skulle jag vilja säga... Riktigt jobbigt men det försvinner!Edds skrev 2012-07-24 19:40:26 följande:Imorse när jag stod i duschen så såg jag att jag hade som en röd fläck .. eller ja som ett utslag (?) på mitt vänstra bröst, det ser ut som små blodkärl som brustit... tänkte inte mer på det.
Nu när jag kom hem och skulle krypa ner i sängen och vila så tog jag av mina kläder och min sambo påpekade att jag var så röd på bröstet, så när han skulle känna på det så sa han att det är ju stenhårt, detta kände jag inte själv först.
så jag har som en röd fläck som smått kliar, och en stor böld på samma ställe fast i bröstet, som gör ont ? Vad tusan kan detta vara ?? :(:( -
Edds, hur är det med förvärkarna nu?
-
Hade bebis fixerat sig? Kan kanske vara det tänkte jag. Ringa BM för en extra kontroll?
-
Thefamily, låter som om d e jag som skrivit inlägget. Jag e oxå rädd ju närmre förlossningen jag kommer. Även sista graviditeten för min del så jag måste medge att det minst sagt känns jobbigt. Tänk att aldrig mer få vara gravid när man "bara" är 27,5 år gammal liksom :-S
-
Någon mer som vaknar med mensvärk/förvärkar om nätterna? Händer inte varje natt (har hänt mig under tre dagar, dock inte i följd) men det är sjukt jobbigt för jag kan inte sova utan loggar och vänder och vrider på mig pga smärtan...
-
mina förvärkar håller sker dock mest under natten. Jag vaknar av att det gör så ont, ligger och vrider & vänder hela tiden pga smärtan. Men till slut försvinner det och jag kan somna om igen! Bör man vara orolig?LillStinis skrev 2012-07-27 08:36:03 följande:Har också fått mensvärk när jag vaknat de senaste två veckorna. Det är förvärkar. Har inte haft det med mina andra två barn.
-
Edds, usch så jobbigt att inte kunna sova fyra nätter i rad. Jag vill kolla mig men e rädd att d enbart blir kontroll med ctg som sist. Har sammandragningar som känns under dagen nu oxå, dock inte så att jag inte står ut. Tja ni förstår.. Sjulhelsikes ont i bäckenet har jag idag oxå, känns som om jag ska gå sönder i mitten där venusberget är. Hoppas inte d e ngt tecken på att d e på G, vill ju inte ha ut bebis nu!