• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

TheFamily skrev 2012-06-20 21:25:45 följande:
    Nele: nja inte riktigt för du ser verkligen inte ut att du har gått upp så mycket...det gör jag! På dina bilder ser du fortfarande snygg och smal ut ju :). (förutom fina bebiskulan då)
    Åh vilken pissdag.
    Å inte kan jag sluta äta för det...så ingen får tro att jag tänker svälta mig för det går inte...är hungrig heeeela tiden! :(
    tack finaste {#emotions_dlg.flower} Men profilen talar inte om allt... rumpan och låren har tagit jättestryk! Jag är lik dig, vill äta mindre men kan inte det pga hungern. Vill äta nyttigt men blir inte nöjd i matväg förrän jag äter onyttigt... Vilket dilemma, ett riktigt i-landsproblem hehe  
  • NeLe

The family, haha du en snickers och jag ett helt skafferi med godsaker. Igår var det en lösgodis påse på ca 2 kg som var i centrum. Tur att man äcklas av d till slut men idag kommer jag säkert fortsätta haha...

Superbia, låter som en riktigt bra plan

• NeLe

Men Leia, vad är det jag läser?! Hoppas att sammandragningarna slutar och att du får lugna besked från förlossningen.. Glöm inte uppdatera oss sedan!

• NeLe

Edds, jag går hela dagarna då jag jobbar på sjukhus och har salomon skor. Skitgrym dämpning på jogging/promenadskorna. De är iof inte svarta men jag har sett att de finns i svart! Går att använda efter förlossningen oxå, fortfarande supersköna

• NeLe

Jag har varit hos tandläkaren och fått röntga två gånger... Fick ett sådant blyförkläde på mig som täcker magen!

• NeLe

Thesa2, låter som växtvärk tycker jag. Du/bebis kanske hade en större tillväxtfas

Moonlaiz, grattis till beviljad GP får man väl då säga

• NeLe
    TheFamily skrev 2012-07-05 08:42:59 följande:
    Vi lever inte i byggkaos. Byggde nytt hus för 1,5 år sen, jätteskönt! Har dock levt i kaos precis innan dottern föddes 2008 då vi renoverade hela vår lägenhet...ingen höjdare.

Det enda vi ska göra i renoveringsväg är att tapetsera om bebisen rum. Väntar tills i augusti.

Idag gick jag in i vecka 30! 29+0.
    Längtar dock till nästa vecka då jag tycker det känns som om 30+0 är nån slags magisk gräns ;).

Försöker peppa mig för några tuffa dagar med jobb. Tre kvällar och en dag på raken...kommer typ inte kunna gå sen..aj aj.
    Men efter helgen har jag bara fyra pass kvar (uppdelat på två helger) sen ska jag vara ledig! (läs arbetslös) ska bli sååå skönt!
    Kram på er
    Varför blir du arbetslös? Var det ett vikariat du gick på eller har du sagt upp dig?
  • NeLe
    TheFamily skrev 2012-07-05 09:51:06 följande:
    Jag hade ett fast jobb på ett mejeri. Blev sjukskriven efter 6 månader då jag mådde sjukt dåligt. Ont i magen och illamående. Alla läkare trodde jag var deprimerad men jag kände på mig att allt inte stod rätt till.
    Gick igenom tusen olika undersökningar och test.
    Till slut fick jag nog och gick privat till en dietist. Betalade själv prover som skickades till Tyskland.
    Fick tillbaka att jag är känslig mot mjölk samt laktos!!!
    Provsmakade ju keso dagarna i ända på mitt jobb på mejeriet så det var ju inte konstigt att jag mådde dåligt.
    Visste inte om detta innan. Läkaren i Tyskland trodde det berodde på att jag tig bort gallblåsan 2010.

Funderar på att läsa efter mammaledigheten men är osäker på vad, och jag måste vara säker då jag inte är 20 längre ;)
    Men åh vad jobbigt det måste varit för dig att vara så ovetandes över att vara i såpasst kasst skick att du behövde stå för prover som stogs och sedan skickades iväg. Men skönt att du fick bukt på mysteriet och magontet nu trots att det innebar ett avsked från mejeriet.
  • NeLe
    TheFamily skrev 2012-07-05 10:41:07 följande:
    Nele och granen: jag mådde ju dåligt i ca 1,5 år innan det uppdagades. Mådde dåligt på jobbet jag hade innan också (dock inte lika allvarligt) men när jag började på mejeriet gick det verkligen utför.

Peppar peppar så har jag faktiskt mått bra i min mage nu när jag varit gravid vilket har varit en sån befrielse!
    Det enda positiva i allt helvete har varit att jag gått ner väldigt mycket i vikt (från 82 till 65)

Med tanke på att jag inte har nån gallblåsa kvar har jag svårt att spjälka fett (kan inte äta fet mat)och kan inte äta stora portioner. En inbyggd bantningscoach i kroppen ;)
    tur att man kan se lite positivt i all olycka
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012