• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

Åhh måste bara få säga att jag är så glaaad. En sten har lättat från hjärtat, vi har hittat ett tjejnamn! Ska vara tyst med namnet nu också så inte någon i omgivningen nappar upp det för då vill jag inte ha det längre Tungan ute Urlöjligt jag vet men det har verkligen varit en stor tankeställare för min del här hemma så det är skönt att vi funnit ett namn. Men nu har vi det, så nu har vi ett tjejnamn och ett pojknamn... Yiippiieee!! Nu är det inte lika "intressant" att veta om det är en flicka eller pojke som ockuperar magen min för nu är vi redo för vilket som hihi.

Tre milstolpar kvar, just nu iaf...
    1. RUL = På fredag
    2. Halvtid = På lördag
    3.  Sparkarna ska komma!!

• NeLe
    Superbia skrev 2012-05-07 09:00:59 följande:
    Skönt! Lite så kände jag också faktiskt. Först var det mest "Låt det vara en tjej den här gången!" men nu när vi forskat lite i killnamn så känns det inte lika hemskt om det skulle bli en pojk igen, för nu har jag alternativ till det också. Vi är lika löjliga i så fall Flört
    hihi jaaaa, vad vi tjejer kan vara veliga ibland alltså *fniss*
  • NeLe
    Skoogish skrev 2012-05-08 11:54:40 följande:
    V.22 idag! Nu är min bebis en bebis i andras ögon :) Känner fladder mest hela tiden, också - härligt :)
    åhhh vill me känna...! Men nu är det inte långt kvar till RUL för vår del tre dagar kvar!
  • NeLe
    LillyRose skrev 2012-05-09 07:50:37 följande:
    Kan mitt tryck ner vara foglossning? Är väldigt obehagligt så idag ska jag ringa bm! Inte superbra å jobba på dagis nu precis
    Undrar också det. Jag har liksom ont i mitt blygdben, känns som om man måste gå runt och "hålla" under venusberget vissa dagar. 
  • NeLe
    LillyRose skrev 2012-05-09 09:11:46 följande:
    Blir förlossningen idag 11.30! Hoppas liten vill stanna nu!
    Håller tummarna för att det kommer gå bra och att det inte är annat än foglossning!
  • NeLe
    LillyRose skrev 2012-05-09 19:55:18 följande:
    Hade tid på förlossningen 11.30, fick komma in kl 12, blev lämnad till 12.30 då sattes en ctg och vi blev ensamma i nästan TVÅ timmar innan läkaren kom! Några stressade meningar sedan gjordes ett vul då det tydligen är bäst! Livmodertappen var hel och fin och kanalen var lång...hann se lilla rumpan på honom sedan var det över! INget ocj oroa sig för och tack och hej!

Fick ingen förklaring om trycket nertill..bara och acceptera. Han sa jag inte bheövde nån vila utan tyckte jag kunde gå tillbaka till jobbet på dagis direkt...

Började nästan gråta...det känns SÅ fel när det trycker ner och jag kan inte koncentrrera mig på jobbet! Ringde dem när jag kom hem och sa jag stannar hemma veckan ut och vilar. Vilar som läkaren sa jag inte alls behöver..vad tusan vet han då?

Äh nu tar jag nya tag..Baby Darius får snällt stanna kvar <3 
    skönt att höra att bebis stannar och mår bra trots trycket. Ang läkaren så bör vissa människor inte jobba inom vården. När man förlorar empatin och förståelsen för folks oro då är det dags att antingen gå hem eller checka ut! Tycker du gör helt rätt i att vila veckan ut och förhoppningsvis återgå till jobbet med nya krafter på måndag. Fortsätter trycket så kanske du kan prata med BM och höra vad hon säger?
  • NeLe
    LillyRose skrev 2012-05-09 20:02:13 följande:
    Ja jag är glad han vill stanna . Men kände mig mest ivägen idag som sökte hjälp! Är ju ändå mitt fjärde barn och inget jag någonsin känns innan... Ja lillan får vara på dagis och jag ska ligga på soffan och titta på tv..ENSAM! Å sån lyx!
    du är en orolig blivande mamma, du är inte i vägen! Oavsett hur många barn du har sedan tidigare... Jag väntar mitt tredje barn och känner mig mer som en nybörjare än jag gjorde vid första barnet haha...
  • NeLe
    LillyRose skrev 2012-05-09 20:10:54 följande:
    Det är ju såna här tillfällen som skrämmer iväg oss....sa till min man att jag ska ha så grymt ont nästa gång jag åker in för jag vill aldrig mera bara sitta i en ful sjukhuslokal och bara glo....

Nä jag tror det är vila som är lösningen och mannen får allt ta alla hämtningar och lämningar hädanefter så jag slipper cykla flre extra km i uppförsbackar med en 2 åring baktill 
    ja det låter ju som en plan. Att cykla på det sättet är ju tungt och väldigt ansträngande för kroppen... Håller tummarna att det ger med sig!
  • NeLe
    Lemis skrev 2012-05-11 12:20:21 följande:
    Usch något fruktansvärt har hänt våra vänner i vårt kompisgäng. Det fick en son som dog. Fullt gånget. Helt sjukt. Jag är förkrossad och kan inte fatta att sånt kan hända. Varför?
    Men åhhh vilken sorg Mina tankar till dina vänner!!
    Skoogish skrev 2012-05-11 13:34:55 följande:
    RUL gick jättebra idag! Bebben såg frisk och livlig ut. Eftersom jag är i v.22 så sa läkaren att det är svårt att säga ålder - alltså, annan än vad som redan räknats ut - så jag har samma datum som de som gjorde KUB satte. Gör inte mig något - bebis kommer ju komma ut när han vill :) (Vet inte kön, men säger han). 

Härligt att ha fått det gjort, i alla fall :)

Lemis: Usch, vad hemskt! Tankar till er och era vänner.. <3 
     Kul att höra att det gick så bra på RUL, synd att du inte fick en mer exakt datering men samtidigt är det skönt att slippa bli flyttad...

Idag var det äntligen dags för mitt RUL för min del också. BF datumet blev framflyttat två dagar men det bryr jag mig inte om Fick i alla fall se bebis och fick även en bekräftelse om att allt såg bra ut. Jag troooor att jag skymtade en pung på ultraljudet men jag kan ha fel. Vi vill ju inte veta så vi frågade inte heller, sambon påpekade istället tydligt att viinte ska ta reda på könet Attans då! haha... Fick med mig tre jättefina bilder, två på "ketchup" i profil och en på benet/fötterna Supermysigt!

Ja just det ja... Moderkakan ligger i framvägg denna gång därmed dämpningen av alla rörelser. "Ketchup" sparkade en del mot min urinblåsa och visst kände jag obehag om att jag var kissenödig men inga direkta sparkar kändes. Hoppade till två gånger medan BM utförde undersökningen då hennes tryck på magen gjorde att jag kunde känna lite sparkar Längtar tills man känner utan tryck hehe...  
  • NeLe
    Skoogish skrev 2012-05-11 17:59:30 följande:
    Jag känner att det inte gör så mycket, så länge bebis mår bra :)

Grattis till ditt lyckade RUL och kul smeknamn ni har på bebben ;) Har också moderkakan i framvägg, så känner inte av så mycket.. Men kände buffar lite då och då när jag låg där :P
    Nej jag håller med dig. Förra gången blev jag flyttad 10 dagar och det tog verkligen på mig. Jag vägrade ge mig när jag borde accepterat det för vad det är, så denna gången har jag bestämt mig för att vara mer avslappnad gällande allt
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012