Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

Ni får mig att skratta! Jag lyckades hålla mig idag iaf.. Vi får se om det blir något fusk im

• Choccolat

Imorrn.. (tryckte lite fel där..)

Halsbränna ja.. Vad gör man? Håller mig vaken på nätterna ibland.. Riktigt jobbigt!!!

• Choccolat
    FrökenPeura skrev 2012-03-19 22:54:39 följande:
    Mot halsbränna är gaviscon superbra!

Apoteket? Ska inhandla direkt... har kommit varje em/kväll i två veckor nu och det är viiiidrigt!
  • Choccolat
    Vili skrev 2012-03-22 08:23:10 följande:
    Vi har äntligen bokat semester, vi gifter oss i Maj men då kände jag det var lite väl sent att åka på bröllopsresa så vi bokade en bröllopsresa innan bröllopet istället . Så den 16/4 bär det av till Hurghada Egypten, då i vecka 20 så jag hoppas det inte sker något oväntat.

Vad ska man egentligen tänka på när man ska resa gravid, mer än stödstrumpor, inte sola för mycket och ha en bra försäkring?

Vad roligt att ni ska gifta er! 

Men känner ni att det är sent att åka i maj? Känner ni andra också så?

Vad jag förstår gäller alla försäkringar (mer eller mindre) fram till och med v 28... Vilken är den "senaste" veckan, alltså, hur långt gångna kan ni tänka er att vara när ni åker utomlands på semester? Typ charter..      
  • Choccolat
    FijaLija skrev 2012-03-26 22:41:13 följande:
    åååh flickor! Jag behöver lite hjälp! 
    Gubben o jag går i förlovningstankar (har gjort det de senaste 8 åren typ) haha men vi kommer aldrig till skott, dels för att vi tycker "traditionella" ringar är lite urk.
    men nu känner jag fasiken att det är dags på riktigt!!!!

Jag vill ha lite "bra eller anus" av er så jag laddar upp två länkar. ;)

Mitt förstahandsval: www.marjoe.se/shop/forlovningsringar-titanium...

Gubbens:
    www.marjoe.se/shop/blackcoat-tungsten-carbide... 

Hoppas det är OK! Kramar! Hjärta 

Kan inte du ha din favorit och han sin? Det tycker jag skulle vara super! Det var ju ändå samma "stil".. jättefina!!! =)
  • Choccolat
    JePaLuLi skrev 2012-03-26 23:14:58 följande:
    Jag gillar inte heller för mycket bling bling. Våra ringar är också i vitt guld, diskreta och jag har tre stenar för mina tre killar :) Fast snart får de symbolisera de tre barnen istället :)
    Min man friade till mig under första sonens förlossning, det var helt fantastiskt

Gaaaahhhhhhhhhhhh va vackert!!!! Nu får du mig ju att gråååta!!!!!!!
  • Choccolat

Ida, vilken rörande historia.. Finner inga ord.. Hoppas du kan njuta nu i alla fall! Och välkommen hit!

• Choccolat

Tack så mycket för alla svar.. Jag tycker jag läst på hyfsat och försöker följa.. Men ibland blir jag verkligen osäker.. Och att äta ute på restaurang är inland en ren gissningslek.. Har man fryst sushin, är salladen genomsköljd, är det äkta bea med råa ägg, är fetaosten pastöriserad eller inte, vad i fridens namn innehåller ens den libanesiske såsen....??? Osv...

• Choccolat
    Lacey skrev 2012-03-28 22:57:39 följande:
    Sushi behöver inte frysas, fisken som används till sushi är mycket färsk och helt säker att äta.

Råa ägg är det ingen som helst fara att äta, salmonella i ägg finns inte i Sverige, du kan dricka råa ägg om du vill.

Hmm... enligt lag måste all sushi som serveras i sverige, på restaurang alltså, frysas.. Har ingenting med graviditet att göra egentligen..
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012