Inlägg från: Choccolat |Visa alla inlägg
  • Choccolat

Vi som väntar smått i September 2012

The Family, jag tar inte illa upp och hoppas ingen annan gör det heller.. Jag poängterar mest faktat att hög risk, trots friskt barn inte är ett felaktigt resultat. Kub är ju som sagt bara en sannolikhet..

Att göra kub enbart för att se bebis tycker jag är märkligt. Det är fosterdiagnostik som jag tycker att man gör av en anledning. Men självklart är det upp till var och en.

Till er som fått sämre resultat idag så håller jag verkligen alla tummar och tår att allt är bra ändå! Känner med er oro!

• Choccolat

En fråga tjejer.. ni som blivit daterade via ul eller vul.. hur stora har era småttingar varit och vad sa dom ni var i för vecka då?

• Choccolat
    moonlaiz skrev 2012-02-28 16:18:22 följande:
    när jag var på vul mätte bebis 28 mm och var ca 9+4,

lika nyfiken som du, då det inte alls stämmer med min äl... 

Idag mätte knoddis 6,2 cm och motsvarade då v11+6... men enligt mina "tabeller" ska den storleken motsvara typ v12+4 till 12+6.... Spelar iofs ingen jätteroll mer än att jag är nyfiken...
  • Choccolat

Jag blir så ledsen när jag läser om er som inte får glada reaktioner från er omgivning.. Det har aldrig ens slagit mig att nån i ens familj kan bli annat än överlycklig.. Både på min och killens sida är alla fullkomligt lyriska.. Och jag har nästan tagit det för givet.. Hoppas ni inte slås ner av det i alla fall!

• Choccolat

Skallmåttet..?! Skratt!! Ingen som helst aning.. Visste inte att det fanns..?! Men nyponbuskar och jag fick tydligen samma v (11+6) trots att min knoddis är 9 mm längre.. Så nåt är ju definitivt galet!!!! Skallmått, nån som har en tabell?

• Choccolat

Vår heter knoddis och är en "han".. Blir en chock om knoddis faktiskt blir en hon.. ha ha!

• Choccolat
    Kaksmulan1 skrev 2012-03-01 09:40:15 följande:

Jag är också försiktig, och tur är väl det, är visserligen i v. 14 enligt kub men som sagt, väntar ju på svar på moderkaksprovet och hurvida vi måste avbryta graviditeten eller ej.
    När får ni svar? Fy vilken läskig väntan...
  • Choccolat
    Kaksmulan1 skrev 2012-03-01 12:00:54 följande:

1 vecka sa dom och vi tog provet i tisdags. seeeg väntan, vet inte riktigt hur jag ska känna

Om du kan ta det med ro och utgå från att allt är toppen så är väl det det bästa.. Jag håller i alla fall tummarna! =)
  • Choccolat
    Lemis skrev 2012-03-02 06:11:04 följande:
    Ni som gjort kub vilken vecka är ni i ? Mina symtomer har tagit fart igen, hemskt illamående, hungrig och ömma bröst på natten . Trodde att illamående skulle avta är ju i vecka 13. Får idag hämta ut min fjärde burk lergio comp.

Jag tog blodprov i v 10 och ul blev tydligen 11+6 (trodde jag var 12+4 men har blivit flyttad fram och tillbaka på alla 3 ul så jag tar det med ro..)
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012