Vi som väntar smått i September 2012
När läkaren på VC frågade om jag hade svårt att äta sa jag : Ja!
Han: det låter som typiska ätstörningar jag vill nog skriva en remiss till psyk!!!????
Hatar svenska sjukvården!
Lyckos er som fått TUL. Själv har man sett bebis tre gånger bara, vid inskrivningen, vid KUB och sedan RUL.... Vill me se bebis i "större" format och ha en viktuppskattning
Sofia, kan du inte boka in ett privat UL för att stilla oron då? På så sätt är det du som har kontroll...
Dessutom är det mycket som hänt gällande tekniken än vad det var för 27 år sedan, tror inte du behöver oroa dig om det men som sagt så kan ett privat UL kanske stilla oron?
Angie, Japp fostervatten kan man läcka innan vattnet går. Det gjorde jag med min första men det var inte förrän senare. Vid första undersökningen så visade det sig vara tunna flytningar bara men tre dagar senare fick jag ett nytt utlåtande och då var det fostervatten. Be om en extra tid antingen på MVC för kontroll eller åk in och kolla det så det inte är så att det faktiskt är fostervatten.
För övrigt så har även jag väldigt rinniga flytningar. Ibland mer tunna än andra dagar och ibland räcker det att jag står upp utan trosor så kan det rinna lite längs insidan på låret (sorry för den ofräscha faktan!)