• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

Wolf skrev 2012-05-12 17:19:43 följande:
    Hej tjejer!
    Har inte haft ork att vara här. I torsdagskväll blev det förlossnigen för mig då mina SD vägrade ge med sig fast max dos bricanyl.Men CTG kunde inte registrera sammandragningar fast jag hade det. Det togs en del prover för att försöka ta reda på vad det var (har inte fått svar ännu, men de skulle höra av sig om det var nått som skulle åtgärdas) För jag hade både SD och extremt ont på höger sida, kunde knappt gå.
    Men tappen var ungefär som sist bara några mmkortare men fortfarande lång och sluten, så det var bra nyheter.
    Men moderkakan är fortfarande alldeles för nära öppningen :(

Det ska bli skönt att få fara till läakaren nästa vecka igen och se hur det ser ut, har haft SD varje dag sedan dess. Men men med medicin så är de inte lika starka som de var då i allfall som tur är. Och skrutten rör sig.

Men jag blev lite orolig eftersom vi var precis runt de dagarna då vi förlorade vår ängel.

Men nu känns det bättre, inte alls lika onda SD :)
    usch så obehagligt med alla sammandragningar. Hoppas det blir bättre snart!!!
  • NeLe
    FijaLija skrev 2012-05-17 20:51:08 följande:
    www.babyboom.nu/guider/flickaellerpojk.html?d...

Kan tipsa om den här länken igen ;) nu när börjat komma en bit påväg :D
    65 % flicka fick jag...
    Kinesiska kalendern säger flicka...
    Ringtestet säger flicka...
    Spådom (bara någon kass sådan på nätet, gratis spådom om kön -http://www.spadom.se/bebis1.htm-) säger flicka...
    Jag tror jag såg en pung på RUL (var dock svårt att koncentrera mig)...
    Symtomen för graviditeten, de flesta iaf, följer förra dvs flicka...

Får se vad som kommer ut  
  • NeLe

Åh tjejer jag måste fråga er...

Är det någon som känner igen sig när det gäller ihållande smärta (likt håll) på underdelen av magen? Typ på sidan vid höften nästan, ja precis som när man får håll fast på sidan under magen som sagt. Jag får det alltid nattetid, vaknar och börjar flåsa riktigt ordentligt. Har hänt tre nätter i rad. Börjar bli orolig, har inte haft så tidigare, så jag lyssnade med AS för att försäkra mig om att det lilla hjärtat fortfarande slår. 

• NeLe
    Svahnfrun skrev 2012-05-18 12:10:40 följande:
    jag har så. De smärtar nere vid bäckenet typ, på vänster sida. Inte ofta, men när de väl är så gör det ont. Han iofs konstaterat att bebis ligger med huvudet där. Så antar att det trycker en del. 
    mjo, fast det är inte bäckenbenet jag har värken i utan det är där äggstockarna ska vara när magen inte har en inneboende. är det bäckenbenet du brukar ha ont i?
    LillStinis skrev 2012-05-18 17:31:28 följande:
    Så kan jag få när jag reser mig eller streckande rörelser och ibland när jag går för fort. Jag tror det kan vara ligamenten eller en sammandragning. Haft så alla tre graviditeter.
    Vet inte ifall det var svar på mina inlägg men det du skriver om brukar jag också ha, dock är det inte just detta jag menade utan det är kraftiga kramper som jag flåsar mig igenom i ett par minuters tid som inte släpper. Jag vänder och vrider på mig i sängen, får ingen "ro" hur jag än ligger
  • NeLe
    Superbia skrev 2012-05-18 20:18:02 följande:
    Jag tänker ju mer sammandragningar när jag läser det. Inte som smärta för min del, men att det liksom suger till en stund och sedan släpper det. Om jag gått eller ansträngt mig för mycket för länge kan jag känna det som "smärta" (fast väldigt lätt sådan) under magen, men det ser jag inte som en sammandragning och har faktiskt ingen aning om vad det beror på.
    min är ihållande, smärtan alltså. Sammandragningar och förvärkar har jag haft (dock ej under denna graviditet) men detta är något jag aldrig varit med om innan. Det är svårt att beskriva smärtan men den kommer alltid under magen vid höfterna. Ibland vandrar den från vänster till höger etc. men inatt kände jag det enbart på höger sida.

Det  man får när man anstränger sig osv har jag också känt av, speciellt under denna graviditet. Samt när jag sitter och ska ställa mig upp hastigt eller göra hastiga magrörelser så hugger det till/ilar det men denna smärtan är som sagt annorlunda än vad jag tidigare känt.
  • NeLe
    eiramis skrev 2012-05-18 21:38:30 följande:
    NeLe: Jag får ont typ där på natten. Har tänkt att det beror på att jag oftast ligger på mage (så gott det nu går). Känns lite som värken man kan få när man är extremt kissnödig. Kan det vara samma typ av värk tro?
    åhh nej, mkt värre är detta.. Den där sortens värk får jag också *fniss* Ligger inte heller på mage
  • NeLe
    IdaVasterflo skrev 2012-05-20 11:48:04 följande:
    Jag måste bara få säga, till er som inte har barn än och kanske inte riktigt vet vad man har att vänta sig:

Att vara förälder till ett barn är som ett helt äventyr!
    Från den första stunden, då man får se sitt barn vid förlossningen och man tycker att den där lilla människan som man just satt till världen är det vackraste man någonsin sett. 

Även om vissa stunder känns jobbiga och tröttsamma så ska man veta att snart kommer det ett sånt där ögonblick som bara smälter ens hjärta och gör att man känner sig som den lyckligaste i världen. 

Som när ens barn säger "mamma" för första gången, kanske 8 månader gammal, och man har aldrig varit så stolt i hela sitt liv!

Eller när hon 1½ år gammal, kämpar allt  vad hon kan för att klättra upp i ens knä. Och när man slutligen lyfter upp henne, så ger hon mig en puss och hoppar sedan ner igen!

Eller när hon 3 år gammal försöker förklara hur mycket hon älskar något, sträcker ut armarna så långt det går och säger: "Mamma, jag älskar dig så hääääääär mycket!"

Sedan vid 4 års ålder försöker igen och säger: "Mamma, jag älskar dig sjutton arton hundra och tre mycket!"

Och när hon vid 5 års ålder ger upp att försöka förklara och säger: "Mamma, jag älskar dig till slutet av alla siffror och hela världen och rymden och allting!"

Eller som idag, när min dotter har en kompis på besök och jag råkar höra vad de pratar om och min dotter just håller på att berätta att hon ramlat och skrubbat benet dagen innan, och förklarar: "Och sedan kom mamma och tittade, och då blåste hon på såret!" Ungefär som att jag trollat bort allt ont bara genom att blåsa på det. 

Det är sådana stunder som fastnar. De stunderna som man håller i hjärtat, de känslorna som väller fram när man tittar på sitt barn när hon somnat på kvällen. Som gör att man aldrig kan krama om henne tillräckligt mycket, eller ge tillräckligt många pussar. 

De ögonblicken börjar från den allra första sparken, och blir bara fler och fler för varje dag.
    kan inget annat göra än att hålla med, helt underbart!
  • NeLe
    Frokenpilla skrev 2012-05-21 19:10:23 följande:
    Kul att läsa om era BM-besök. Ska dit nästa måndag..bytte ju BM mitt i allt. Idag har jag varit på info hos sjukgymnasten...har regäl foglossning (kan knappt gå) så hon skällde på mig för att jag inte kommit tidigare.Ska skaffa ett bälte med,och på Torsdag ska jag till läkaren för sammandragningar+foglossningen. Är rädd att bli sjukskriven eftersom jag tror att f-kassan inte godkänner det pga att jag är arbetslös. Jag har dock sommarjobb som jag INTE kommer reda ut,på ett äldreboende.
    jag har samma problem... Ska prata med BM på onsdag, ska på mitt andra besök dit då, och påpeka att foglossningen tar kål på mig. Jag ska också, likt dig, jobba inom vården i sommar och jag undrar hur det kommer påverka kroppen när jag knappt orkar dagen som den är nu (är arbetslös, men pluggar...). Får se vad hon säger!
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012