• NeLe

Vi som väntar smått i September 2012

Frökenpilla, foglossning här med. Ont i bäckenet dom sjutton och ichias nerven ska vi inte prata om

• NeLe
    StarStruck skrev 2012-07-17 13:37:45 följande:
    Här får vi t o m göra 3D/4D gratis, utan att ens be om det när man gör TUL. Våran bm vi har när vi gör UL är så himla bra. Hon förklarar allt in i minsta detalj och hon har verkligen ansträngt sig varje gång för att vi ska få med oss bilder hem varje gång. Här ligger BB och UL på samma avdelning så jag hoppas hon jobbar under tiden vi ligger på BB. Två nätter i rad nu har jag behövt gå upp och kissa varje timme. Det stör sömnen otroligt mycket :/
    snacka om fusk
  • NeLe

Nelia, magen blir hård, det märks men gör alltså inte ont att man måste flåsa sig igenom de

• NeLe
    Maglan skrev 2012-07-17 19:56:24 följande:
    Vilken baddare vili :)
    Min flicka vägde ca 1700 förra veckan i vecka 32+nånting.. Beräknades väga lite drygt 3000 vid födseln. Precis som mina andra barn :)

Jag funderar på Nellie till min lilla :)
    Det heter min lilla (med just den stavningen) Jättefiiiiiint hihi, fått många komplimanger för det också 
  • NeLe

Rapport efter dagens besök hos BM lyder på följande sätt;

v 29+2
    Blodtryck: 120/50 (hade precis powerwalkat dit för att hinna haha)
    Blodsocker: 6,1
    Ketchups hjärtslag: 155 slag/min
    SF: 29 cm (känns som om hon mäter fel, hon startar på typ halva venusberget?! Men nu är jag ikapp veckorna igen iaf då förra gången låg jag på 26 cm i v 24!)

Frågade oxå om läge på bebis och hon sa att de inte börjar mäta förrän v 35. Jag minns att vi gjorde det vid varje BM besök efter att man börjat mäta SF... Har jag fel? Hon tyckte sig iaf känna bebis huvud neråt och kroppen åt höger (precis som jag anat) men indikerade att det hinner ändras flera gånger om. Hade gärna velat fråga om det finns möjlighet till TUL men det känns inte aktuellt då jag knappt känner mig bekväm att ställa frågan för att sedan blir ratad av henne. Jaja, 3 veckor till nästa besök och då har jag någon vikarie då min BM går på semester...

• NeLe

Ni är inte de enda som säger "han" till bebis. Jag gör detsamma

• NeLe
    IdaVasterflo skrev 2012-07-20 11:08:36 följande:
    Så där ja! Nu har jag gjort glukosbelastning, och det gick ju utmärkt! Blodprovet visade 4 när jag kom dit, och efter belastningen två timmar senare visade det 5.6. Alldeles perfekt värde, så det känns ju skönt!
    skönt att slippa tänka på det Här i VG regionen görs glukosbelastningar bara vid särskilda egenskaper typ ifall man haft graviditetsdiabetes tidigare osv.
  • NeLe
    IdaVasterflo skrev 2012-07-20 11:36:08 följande:
    Ja samma här. Jag hade 8 i tisdags när jag var hos bm så det var därför jag fick göra det nu. Men det var nog bara högt då eftersom jag hade ätit just innan jag for dit.
    jaha ok då förstår jag. Jag hade 6,1 på mitt sista besök. Det högsta jag någonsin haft. Hade hällt i mig nästan en hel Vitamin Well flaska
  • NeLe
    Edds skrev 2012-07-20 19:46:52 följande:
    oroa dig inte för det vännen ! Det är precis vad ditt barn behöver. Bebis kilorna får vi peppa bort sen när vi har fått orken tillbaka och våra mirakel har kommit :)

Jag hade så dåligt samvete idag för att jag mest bara ligger hemma och inte orkar något medans mannen bygger ett helt hus. Men hans svar på det var att jag faktiskt bär hans barn och att han förstår att det är tungt, jag måste ju äta och vila för vårt barn så det växer ordentligt !

Så vi får också börja tänka så :) Det är så kort tid kvar nu !
    åhhh vad gulligt sagt, om ändå min sambo sa likadant. Han gör det på sätt och vis men man tycker ju inte det är gulligt förrän någon annan säger det haha
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012