• Enniie

Vi som väntar smått i September 2012

TheFamily skrev 2012-02-09 21:33:28 följande:
    Hur illa måste man må för att få lergigan utskrivet?
    Jag spyr inte men från klockan sex på kvällen tills jag går o lägger mig måste jag ligga ner, med sea-bands på och inte röra mig....
    Hjälp?

Jag mådde inte så värst illa när jag fick det utskrivet. Därimot så gjorde jag klart för dom att Postafen inte hjälpte ett smack på mig, vilket dom inte gör. Jag har också kvällsillmående, börjar runt samma tid som dig och sitter i tills jag somnar...
  • Enniie
    Edds skrev 2012-02-09 22:37:40 följande:
    jag känner min och går in i v 11 imorgon, jag har inte vågat trycka så hårt för det känns obehagligt, men jag har smyg strykigt där lite sådär lätt och det känns som att nånting är där som jag inte haft tidigare ;)

Där ser man. Jag känner kulan väldigt tydligt, lite läskigt är det...
  • Enniie
    Edds skrev 2012-02-09 22:42:23 följande:
    hehe ja, eller ja jag antar att det måste vara den, vi får väl se.
    När jag var på UL så såg det ut som att min livmoder var väldigt stor, i jämförelse till fostret, den var lite mindre än vi hade räknat med men livmodern var ändå stor liksom, tyckte jag, min läkare sa ingenting, han sa att det såg skit bra ut :D
    Ja, det är väl det som är huvudsaken.

Längtar till UL. "Bara" typ 7-8 veckor kvar. Fast jag har ifs kub innan, men ändå...   
  • Enniie

Oj vad ni skriver här inne. Tänka sig att man redan är i vecka 12. Jag har en känsla av att denna graviditet kommet att gå superfort. Mililja: styrkekramar till er!

• Enniie
    saoura skrev 2012-02-14 18:59:20 följande:
    Ingen som har något tips mot illamåendet?? Blä säger jag bara :(

Färsk ingefära hjälpte mig! Gör te på det eller bit bara en gång i ingefäran. Värt att prova.
  • Enniie

La mig raklång i liggfotöljen förut och ser att livmodern bultar ut. Bara ca 5-6 cm från naveln. Helt otroligt vad den växer. Är i vecka 12 nu, jösses vad fort det går.

• Enniie

LillyRose: jag väntar mitt fjärde och hade problem att hitta i början. Det har nog inget med ovana och göra, utan mer vart fostret ligger och hur litet det är. Dock så behöver jag bara lägga dopplern på magen nu (enbart på vänster sida) så kommer hjärtljudet upp. I början letade jag som en tok utan att finna något alls.

• Enniie

Naggym: Vänta en vecka eller så. Jag hittade i vecka 10, långt ner på vänster sida. Glöm inte att vinkla dopplern också, så den kan fånga upp ljud ordentligt. Och så rikligt med gel (eller vad du nu använder) på magen. Ibland kan man höra svaaagt så det är bra om du har det helt tyst runt om.

• Enniie

Kände precis en stenhård knöl i vänstra delen av magen, nere mot livmodern. Vart skitnojig. Måste be Bm klämma lite på inskrivningen på tisdag.

• Enniie

Inskrivning idag! Undra om allt blir mer verkligt då? Känner mig inte ett dugg gravid.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012