• Enniie

Vi som väntar smått i September 2012

Fyran2012 skrev 2012-02-06 10:12:34 följande:
    Nämen åhh vad mysigt, vilken vecka är du i?

Bara i vecka 10 (snart 11) än så länge. Jag försökte för några dagar sedan utan resultat, men idag fann jag de efter bara ett par minuter. Dovt, men det hördes.
  • Enniie
    Fyran2012 skrev 2012-02-06 10:15:32 följande:
    Har du så du kan lyssna hemma?

Ja, jag köpte hem en a.s i förra veckan. Hade en till den mellersta sonen också. Lyssnade ca 1 gång i veckan tills jag kände fosterrörelser (typ v14-15). Underbar manick!
  • Enniie
    Kaksmulan1 skrev 2012-02-06 10:38:26 följande:
    Vågar ni använda angelsound redan? På tillverkarens hemsida står det att don avråder användning innan v. 12. De som säljer det säger v.11 och Googlar man på forskning ön det avråder de innan v. 18. Hade tänkt köpa men känner mig mer o mer skeptisk.

Jadå. Jag vågar. Det är väl skillnad om man missbrukar den, typ använder den flera gånger om dagen varje dag. Men ett par minuter en gång i veckan känns mer säkert. Dom säger ju att man oftast inte hör fören i vecka 12-14. Men jag ville testa trots att jag bara är i vecka 10. Och det hördes ju, letade i kanske 30 sekunder innan jag hörde det dova galopperande ljudet.
  • Enniie
    LillaBabyK skrev 2012-02-06 11:04:28 följande:
    En angelsound är väl bara en mikrofon? Om man verkligen själv förstår att om man inte hör något hjärta så betyder det bara att det är för tidigt ja då tycker jag ni ska prova! Men om man inte riktigt klarar av den "dåliga nyheten" och börjar oroa sig då ska man låta bli tycker jag.

Jag hörde inget förra veckan när jag provade, men vart faktiskt inte ett dugg orolig eftersom jag vet att det är så tidigt än. Så jag väntade en vecka och försökte igen. Hade jag nu inte hört något idag så vet jag ju fortfarande varför. Även fast jag nog bara kommer att använda min a.s ett par gånger till, så är det en slags trygghet att bara ha den hemma. Hur som haver, jättemysigt var det. Har gått runt och smilat hela förmiddagen.
  • Enniie
    Lillsolan skrev 2012-02-06 12:37:20 följande:
    Måste tyvärr lämna tråden, då jag fick blödningar och var på gynakuten igår natt och kunde konstatera att graviditeten avstannat med största sannolikhet i v.7, jag skulle vara i v. 9+3. läkaren såg inget hjärta. Ska dit senare i veckan och få det konstaterat av ytterligare en läkare till för att fastställa beslutet. Egentligen åkte vi till akuten för akut förtorkning då jag drabbats av extrem magsjuka och inte fått i mig ngt på hela dagen och på kvällen började jag blöda så fick ligga i karantän på gyn..så rolig söndagkväll hade jag. Så tråkigt är det...:(:(:( Hoppas alla era andras graviditeter fortskrider bra!

Usch... Vad orättvist... Jag beklagar.
  • Enniie

Fick hem mitt GenderMaker test från USA idag också. Testet visade flicka. Imorgon ska jag prova Baking Soda Test o se vad det visar. Kul att spekulera lite. Fast denna gång ska vi inte ta reda på könet, så va har lååång tid på oss att gissa.

• Enniie

Åh jag är så glad. Jag har till ALLA tre barnen letat efter en sån här vagn, men aldrig hittat någon. I förra veckan hittade jag denna, en precis likadan som jag hade som bebis. Emmaljunga från 90-talet. Så otroligt fin så jag nästan svimmar.

Gissa vem som är en superglad ägare till denna just nu?? 

På det så är den bara använd i sammanlagt 6 månader, på hela 20 år!      
  • Enniie

Är det någon annan som typ är supertrött just nu? Är i vecka 11 och känner mig som en vandrande zombie...

• Enniie
    Bara en fråga; Är det "normalt" att känna livmodern redan i vecka 11? Har faktiskt inte känt den så tidigt med dom andra, därför jag frågar. Jag känner av kulan väldigt tydligt precis vid blygbenet. Lyssnade med dopplern förut, och jag hann bara lägga på den så dundrade hjärtljudet upp...
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012