Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

Karriis och un poco: Det här var verkligen otroligt tråkiga besked, blir så ledsen för er skull. Massa styrkekramar till er och hoppas att det går bättre nästa gång. 

Hoppas också att TheFamily och Choccolat inte lämnar tråden utan stannar kvar här. Såg också diskussionen först nu och tycker att det ska få diskuteras, men att det är tråkigt att det blir missuppfattningar eller så. Förstår ju att folk pratar om sina erfarenheter, de ligger ju en närmast själv. Men som sagt, diskussionen verkar vara över så jag hoppas att ingen lämnar tråden.

LillaPlutten: Jag är i samma situation som dig. Eftersom våra tråkiga erfarenheter egentligen började nu i förra graviditeten, så börjar jag bli väldigt uppstressad av det. Det är svårt för hjärnan att förstå att det är en helt annan graviditet nu, för den oroar sig för att vi ska hamna i samma sits igen. Inte bara oroar sig, den TROR att vi är i samma sits igen. Det spelar ingen roll att allt såg bra ut på KUB i måndags. Jag fick gå hem vid lunch från jobbet igår för jag blev totalt knäckt och behövde sova sova sova bort all oro. Kommer att kontakta vår kurator på KK i morgon igen och boka tid för samtal för det är givetvis inte bra att börja bli så uppstressad över denna hittills drömgraviditeten....
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥
  • Dag och natt
    ThereseS80 skrev 2012-03-08 10:26:22 följande:
    NU är ja nervös och mår ännu sämre. Har för en tid tillbaka inte känt mig gravid längre och för några dagar sen fick ja ont i magen och började må illa igen. Och fått jätte illa luktande flytningar. Så idag kl 13 ska ja in och undersökas. Tror ja är i vecka 15 och ja har drömt om att vårat mirakel inte lever längre. Så just nu mår ja inte så bra. Jag hoppas att miraklet lever och mår bra men känslan säger annat. Usch men ja nu är de som de är och vet inget förens efter undersökningen. kämpat i 14 dagar på att få komma in och nu gav dom sig äntligen.
    Hur har det gått? Kram!
  • Dag och natt
    Nelliepop skrev 2012-03-10 10:26:24 följande:
    Vet inte än ang sjukskrivningen.. Skickat in papper. Bara hoppas på det bästa.. Men läkaren pratade om att sjukskriva mig hela grav. Hon skrev även på sjukintyget att vid problem kontakta henne...
    När jag fick hyperemesis förra graviditeten så var det inga problem alls med sjukskrivningen så jag tror inte alls du behöver oroa dig. De från Fk ringer en gång och hör hur det är med en och kan enkelt konstatera att man ju inte kan jobba med något annat heller när man mår så dåligt.

ThereseS80! Vad skönt att det gick bra på UL igår!! Var orolig för dig men är glad att du inte hade rätt i dina farhågor.
  • Dag och natt

Vecka 14+0 i dag
    Det firar vi med att gå på trädgårdsmässa och inspireras. Sen ska vi provsitta soffor!  

• Dag och natt

Jippie, 15+0 idag! Har inte varit så aktiv i veckan här eftersom jag varit på kurs större delen av veckan.

Håller på att planera vad vi ska plantera på balkongen i år, känns så kul att planera och jag vill alltid ha massor! Svårt att få plats bara.

LittleMy: Har inte haft hjärtklappning som håller på men däremot har det känts som dubbelslag ibland och det har jag aldrig annars.  

• Dag och natt

Jag har gått upp tre kilo, väger nu 98 kg mot mina 174 cm, så det är önskvärt om jag kan hålla i mina kilon en del. 
    Känner den lilla åtminstone ett par gånger om dan, har känt den mer och mer för varje vecka (är nu v 16+1) och starkare också även fast jag inte riktigt vill benämna det som regelrätta sparkar ännu utan lite mindre buff som man blir lite överraskad av ibland.

I förra veckan tog jag en långpromenad på 1 h 40 min och efter det fick jag ont runt svanskotan! BM sa att jag fick ta det lugnare med långpromenader, gå i lugnare tempo och inte lika långt så att foglossningen mildras. Efter ett par dagar hade det redan gått över tack och lov.

Men nu har jag fått ytterligare ett annat problem - lock för örat! Det kom inatt och har suttit i hela dan, susar och ibland tinnitustjut (just nu har jag det efter att ha åkt tåg hem från jobbet, men jag hade inte det tidigare under dan). När jag läser om det så verkar sånt här kunna hålla i sig hela graviditeten mer eller mindre, hmm kul. Hur ska man kunna koncentrera sig på jobbet? 

• Dag och natt

Välkommen Ida och andra nya som jag inte hunnit hälsa välkomna ännu (ni skriver så mycket på dagarna!). Jag har själv förlorat ett barn och haft flera mf så jag kan förstå både din oro och längtan. Jag hoppas att det ska gå bra för oss alla nu. {#emotions_dlg.flower}

I dag ska jag på kurs och den började först lite senare i fm så jag passade på att städa lite här hemma, så skönt när man inte hunnit få bort disken från kvällen att komma hem till en diskbänk helt tom på disk när vi kommer hem senare i dag.

Är det nån som har bra koll på toxoplasma? Jag vet att man inte ska byta kattsand som gravid för att den här kan finnas i kattens avföring, men hur är det med vanlig planteringsjord? Jag vill ju börja plantera en massa saker nu men min sambo har förbjudit mig från att hålla på med jord pga eventuell risk för toxoplasma. Han säger att han ska plantera i stället. Skrattande Men det har bara blivit så att vi fortfarande inte har planterat något, och jag har svårt att pressa honom haha. Behöver man vara rädd för att det kan finnas i vanlig jord också?  

• Dag och natt

Här säger testet pojke, blev som ett tjockt ölskum överst i muggen och lite fräs, haha jättekul! Hade dock ingen plastmugg som man ska ha enligt testet.

Vi har inte tänkt ta reda på könet men jag är väldigt nyfiken måste jag erkänna.  

• Dag och natt

Ny vecka nu, 17+0! Kan inte förstå att tiden går så fort.

Ser att ni har pratat om jobb. Jag började nytt jobb i januari, jobbar på kontor och har planerat att jobba till 14 juli och sen ha semester i fem veckor och därefter föräldraledigt fram till bf. Det känns så dumt att jobba hela sommaren och ta semester först i augusti. Man lär ju vara trött nog...! Så med den här planen har jag bara 3,5 månad kvar att jobba!! Det känns jättekonstigt när man är så pass ny på jobbet.

• Dag och natt

Vad roligt med lyckade RUL! Vi har vårt den 17 april så det är mindre än två veckor kvar nu.

Och välkommen till de som är nya.

Ni skriver så mycket så jag hinner inte med...

Nu är det snart påskledighet iaf! Vi ska åka hem till mina föräldrar och bara tar det lugnt. Det ska bli sååå skönt, tycker att jag har varit tröttare efter man ställde om klockan. Häromnatten vaknade jag dessutom av att jag hade kramp i vaden - oskönt som tusan kan jag lova!! Känner av den lilla varje dag, både mer och starkare och det känns så roligt att den verkar må bra där inne. Förra gången hade jag moderkakan i framvägg och det känns mindre då, men den här gången tror jag inte att den är placerad där. Får se på RUL.

Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012