Inlägg från: Dag och natt |Visa alla inlägg
  • Dag och natt

Vi som väntar smått i September 2012

Och jag var hos BM igår men jag har inte hunnit uppdatera något här alls den här veckan (det är ju så underbart härligt sommarväder!) Skrattande
    Mitt SF-mått var 24, 130 hb-värde och 120/80 i blodtryck och sockernivån var bra. 140 slag/min hos barnet som låg och sov. 

Trevlig helg på er! Här blir det till att göra nåt mysigt i morgon, kanske åka ut med nån skärbåtsbåt. Cool 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 24+
  • Dag och natt

Kaksmulan, vad bra att det var lugnt! Men vad gör man när du får såna förvärkar då, gör man ingenting då eller?

Lillen busade jättemycket i går kväll hos mig, han var riktigt aktiv i vad som måste ha varit över två timmar. Tyckte aldrig att han lugnade ned sig men är de vakna så länge verkligen?! Nåväl, mycket sparkar var det och man blir ju glad, men sen nästa dag behöver det inte alls vara samma sak utan bara lite småbuffar några gånger per dag så det är ganska olika.

Nu kom sambon hem från årsmöte så nu måste jag höra hur det har gått.  

• Dag och natt

Kram FijaLija, man får ha såna dagar men jag är glad att du känner dig bättre idag. Skönt att du kan vila upp dig i några dagar nu.

AM79: Nämen va, är det så där så skulle jag också känna att det är ganska privat att prata om. Vi har vår första föräldragrupp nästa vecka så jag får se vad de säger. 

Åh nån skrev om sötsug och det har jag också så mycket senaste tiden. Främst glass nu när det varit så varmt. I dag har vi syndat rejält med att äta pizza till middag också så man ligger inte direkt bra på matkontot heller! Cool

• Dag och natt

Grattis till lägenheten Suberbia!! Vad kul  
    Och vad ni pysslar allihopa, jag har verkligen inte börjat boa som ni gör men häromdagen fick jag hem en massa fina babytyger som jag kan sy dittan och dattan med. Vi har ju massor med tid kvar ju haha. Men sen går väl tiden fortare än man tror. Skrattande

Ida, jag skulle också berätta. Ska själv på föräldragrupp nästa fredag och det är ju en del av livet precis som allt annat att det inte alltid slutar lyckligt, så jag tänker berätta om att vi har en dotter som inte är med oss. Annars skulle jag nog bara sitta där och få ett tryck över bröstet om jag inte berättar om henne. 

Jag har huvudvärk sen ett par dagar tillbaka, inte konstant utan till och från, men i eftermiddags tyckte jag det gjorde så ont så jag inte längre orkade jobba så jag gick hem för en timme sen. Min BM ringde mig idag och berättade att mvc-läkaren tyckte att jag skulle tillhöra spec-mvc nu och så hade hon bokat in mig på tillväxt-ul redan i morgon bitti igen så det var snabba puckar. De såg ju på förra tillväxt-ul att mitt blodflöde till moderkakan var trögt så jag har väntat på att hon ska ringa och säga vad mvc-läkaren ville göra med den informationen. Det känns iaf bra att de ska ha sån bra koll på oss nu, även fast jag innerst inne blir ganska orolig över att något ska hända vår lilla pojke #flashbacks. Men vad ska man göra mer än att hoppas att det ska gå bättre den här gången än med Wilma... 

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 25+
  • Dag och natt

TUL gick bra idag, pojken växer som han ska! Hjärta
    Har nu åkt till S-vall där mina föräldrar bor. Vi ska köpa nytt kök till dem som min sambo ska hjälpa till med att renovera i sommar. Så helgen är fullspäckad men önskar er en trevlig helg!!

• Dag och natt
    Superbia skrev 2012-06-01 22:36:12 följande:
    Ska ni köpa nytt kök till dina föräldrar? Det var generöst Glad
    Haha nä de får stå för den kostnaden men vi inhandlar det på ett kort där en vän har rabatt så kommer fakturan sen!
    Wolf skrev 2012-06-02 10:24:38 följande:
    Å vad skönt att allt såg bra ut!!
    Ja jätteskönt att han mår bra! Men barnmorskan såg fortfarande att jag har ett högt motstånd i nåt blodkärl till livmodern, kallades för notch tror jag, så de måste hålla koll på det och som jag förstod det på min egen BM så blir det spec-mvc. Men hon skulle ringa mig framöver något och berätta hur det blir.
  • Dag och natt

Håller också tummarna för Kaksmulan!

NeLe, vad jobbigt! Hoppas du repar dig snart.

I går var vi på föräldrautbildning. Vi var så många så vi behövde bara presentera oss med namn. Det kändes kul att få lite mer information och det gjorde det hela på något sätt lite mer verkligt. 
    Min Bm ringde mig häromdagen också och sa att läkaren hade tittat på mitt senaste ul när de mätte blodflödet i kärlen igen, och att det hade sett bättre ut den här gången. Förra ul hade jag "notch" på båda sidorna men nu hade jag bara lite motstånd på ena sidan så läkaren tyckte inte att hon behövde skicka nån remiss till spec-mvc. Lite synd kan jag tycka.

Ha en trevlig helg tjejer, i dag ska vi fira en student!  

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 26+
  • Dag och natt

Usch vad trist med bihåleinflammation, hoppas du blir bättre snart naggym! 

Här är det också "bara" tre månader kvar nu! Tiden har gått fort men ändå känns det som om det är så himla lång tid kvar! Fem veckor kvar att jobba bara så det känns skönt! 

Lite roligt att två vänner (en ex-kollega och en flickvän till mitt ex vän) som bor väldigt nära oss båda väntar barn i oktober så vi kommer ta några barnvagnspromenader i höst! Jag som väldigt länge trodde att jag var själv i min bekantskapskrets med att vänta barn.

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 26+
  • Dag och natt
    NICU skrev 2012-06-17 18:15:56 följande:
    Jag ska till Coldplay OCH Lady Gaga (30 och 31 augusti) när jag är i vecka 36. Kommer att stå på ena (låååångt bort från scenen) och sitta på den andra (mittemot scenen i Globen - en bra bit bort). Blir Pyret arg där inne så kommer jag att gå ut
    Åh vi har också biljetter till Coldplay, men jag kommer vara i v 39 då och tyvärr har vi ståbiljetter - jag kan inte ens stå tio minuter idag utan att det börjar strama i magen så det är uteslutet att gå. Men under andra omständigheter hade jag definitivt gått - de var så bra på Stadion senaste gången de var här! Ljuva minnen! Skrattande
    ♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 27+ BF 11 sept
  • Dag och natt

Kramar till NICU och som alla andra sagt - vila nu så det inte blir värre!

Har precis som Starstruck varit hos BM i dag och allt såg bra ut! Är också överviktig och har gått upp 7 kg så det var hon också nöjd med det resultatet och sa kämpa på.
    Sf-mått var 27-28, hjärtslag 145 och allt annat bra.

Imorgon åker vi till mina föräldrar så jag får passa på att önska er alla en glad midsommar! {#emotions_dlg.flower}

♥♥♥ Älskade Wilma - vår ängel 101227 ♥♥♥ Gravid igen v 28+ BF 11 sept
Svar på tråden Vi som väntar smått i September 2012