• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Jz: Jag känner så väl igen mig i det där att känslorna sitter utanpå. Men om detta är första gången du gråter sen ni fick beskedet från Sahlgrenska var det nog läge att verkligen ladda ur nu. Jag förstår att det känns hopplöst för er, men ni har tagit er igenom många motgångar nu och ni kommer ta er igenom denna oxå och bli föräldrar i slutändan. Ni utsätts onekligen för fler och större motgångar än de flesta, men så småningom kommer det vända tror jag, det känns nästan som en naturlag! Ta hand om dig och deppa så länge det behövs, massa kramar

• BaPumba

Jayt: Jag känner samma som dig i perioder, att jag mest skriver om mig själv och inte är så stöttande. Men det är så det är, ibland känner man inte för att skriva mer. Det brukar ändå jämna ut sig och vi är många här inne så det är helt okej att vara ego ibland, oftast går det ju i perioder beroende på hur man själv mår och så.

Roligt att du ska ta upp pluggandet till våren, jag har stort hopp till att vi båda kommer vara gravida under den tiden.

• BaPumba

Hej alla!

Det har varit stor skillnad på denna veckan och förra! Förra veckan kände jag mig som ett vrak men nu mår jag bra, känner mig som vanligt i humöret. Skönt! Testdagen närmar sig och jag vågar känna mig lite hoppfull igen, inte för att jag har några särskilda symptom men det bara känns lugnare helt enkelt. Jag känner efter och tolkar minsta lilla grej.. "Mår jag inte lite lite illa nu?", "Är jag inte lite mer hungrig?", "Är jag inte kissnödig lite oftare?", fast jag tror att jag är precis som vanligt egentligen men inte brukar känna efter så mycket..! Något jag definitivt känner är magen iaf, som är svullen nästan hela tiden. Känns nästan som träningsvärk för att den är så utspänd hela tiden. Fast det beror nog på progesteronet. En positiv sak är jag inte fått några spottings! Vilket jag brukar få strax efter ÄL eller iaf minst en vecka innan mens. Det kanske oxå beror på progesteronet, skönt är det iaf. Jag kladdar gärna på med crinone istället för att ha spottings!

Testdag på söndag, och inget tjuvtestande för vår del. Nu när testdagen närmar sig önskar jag nästan att den var lite senare, så att mensen skulle hinna komma innan testet OM den ska komma alltså. Känns skitjobbigt om testet är negativt och mensen inte kommit. Brukar få mens ungefär 16-17 dagar efter ÄL så om jag räknar ÄP som ÄL skulle mensen eventuellt kunna komma på måndag.. Fast den SKA JU INTE KOMMA så jag ska inte tänka så

• BaPumba

Välkommen hit Xaxxa! Spännande att höra din historia. Åker du till Danmark för insemination?

• BaPumba

Inelg: Jag anar ett svagt streck på övre bilden. Ovitrellen ska försvinna efter 10 dagar, och eftersom det inte syns något på gårdagens (eller är så svagt att jag inte kan se det på bilden iaf) borde den vara borta. Annars borde det inte bli starkare idag tänker jag. Jag tror det är positivt, hoppas det stannar!

Jag har för övrigt haft precis samma symptom/biverkningar som dig, förutom pms och svettningar. Och inga spottings som jag alltid brukar ha annars. Testdag imorn på RD14 (egentligen testdag på måndag men vill hellre testa i lugn och ro på helgen). Har drömt nu två nätter att vi testat och knappt hunnit kolla på stickan innan det blir klart positivt, så jag känner mig hoppfull!

Min mage är för övrigt inte bara lite uppsvälld...den är som en stor ballong! Har gått med pösig tröja och scarf som hänger ner över magen för annars skulle folk på jobbet inte bara undra utan vara helt säkra på att jag är gravid..! Och det kanske jag är (HOPPASHOPPAS) men definitivt inte så långt som det ser ut som..

• BaPumba

Tack för alla gratulationer och för välkomnandet till fortsättningstråden. Jag väntar nog ett tag innan jag smyger mig in där, jag vill försöka tänka så lite som möjligt på att jag är gravid, ett tag framåt..

Jag känner mig glad såklart men vågar bara vara försiktigt positiv ännu. Jag ser det som att vi uppnått ytterligare ett delmål, nästa steg blir ultraljud på kliniken om ca 3 veckor. Förra gången vi fick plus, för drygt 2,5 år sedan, var jag helt säker på att allt skulle gå bra, men så slutade det i missfall (MA) som upptäcktes runt vecka 10. Denna gången kanske förutsättningarna är bättre eftersom vi gjort IVF, men jag vågar inte räkna helt med något ännu. Vi blev lite brända efter det helt enkelt. Men ett plus är iallafall första steget och det känns ju såklart skönt att äntligen ha kommit dit!

Jag lägger inte in någon bild, surfar bara från mobilen. Men det är ett enkelt test (sticka) och det syns ett fint rosa streck utöver kontrollstrecket, så ni får tänka er i huvudet istället

Wonders: Vad skönt att mensen ÄNTLIGEN kom igång!

Jz: Besöket är imorn om jag minns rätt, eller? Jag tänker på er och hoppas ni kommer fram till en tydlig plan som ni förhoppningsvis kan sätta igång med snart.

• BaPumba

Xaxxa: Högkostnadsskyddet har höjts till 2200, iallafall var det vad jag fick betala för att få ut all IVF-medicin. Vet inte om det är olika i olika landsting, jag bor i Västra Götaland.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus