• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Idag har vi fått hem kallelsen och all information om första besöket och behandlingen. Det känns lite overkligt men otroligt spännande och förväntansfullt! Nu kommer vi ha en ärlig chans äntligen, tänk, nästa sommar kanske vi är föräldrar!

• BaPumba

Jz: Jag önskar er ett stort lycka till för morgondagen, jag hoppas ända in i märgen på att ni får fortsätta! Kraaaam

• BaPumba

Stargazers: Skönt att det ändå gått bra hittills, spännande att du oxå e ruvare nu!

Jz: Alltså, shit jag e så glad för er skull att ni får fortsätta! Jag har gått o funderat på hur jag ska ställa frågan till MINA vänner om de kan ställa upp som äggdonatorer till nån jag känner genom ett forum, eftersom jag inte kan donera till dig själv. Så underbart att höra att ni tagit er igenom första hindret och får några mogna ägg och inte behöver avbryta. Jag håller tummarna stenhårt att allt ska fortsätta bra! Kramkramkram

• BaPumba

Tack för lyckönskningarna för morgondagen. Jag e så jäkla förväntansfull och laddad nu alltså! Men jag är lite nervös över att det kommer ta tid att få påbörja själva behandlingen, det ska ju passa med deras tider och jag har förstått det som att man kan få vänta ett tag. Jag är redo NU! Har ÄL idag vad det verkar som så för min del funkar det ju att börja redan om ca 2 veckor när mensen kommer, men det återstår att se imorn vad de säger.

Wonders: Shit har du redan ruvat så länge alltså!? Jag hoppas verkligen verkligen att du får plus på onsdag och inga fler blödningar!

• BaPumba

Lillnosen: Fantastiska nyheter! När man väl sett hjärtat slå brukar det oftast gå bra har jag hört.

Lycka till med blodprovet imorn Wonders, hoppas hoppas hoppas!

Och lycka till med VUL imorn Jz, jag håller tummarna för ÄP på fredag.

Så till dagens besök. Det gick jättebra! Det blir korta protokollet och jag börjar spruta redan vid nästa mens så runt den 3/10. Ingen väntan alls! Idag gick vi igenom hela behandlingen och jag fick även prova att fixa sprutan och sticka mig (med en annan spruta med koksaltslösning fast med "rätt" nål). Jag har ändå varit lite nervös över den biten men det var verkligen inga problem. Allt känns faktiskt väldigt avdramatiserat fast förväntansfullt nu. Tack för alla lyckönskningar!

• BaPumba

Wonders: Neeeej! Ååååå. Fan. Det skulle ju funka nu. Blir ledsen med dig. Jävla skit alltså! Ta din tid och vi finns här hela tiden och stöttar. Stora kramar

• BaPumba

Calabalic: Tappert kämpat med över 3 veckors sprayande, gött att äntligen börja spruta!

Jz: Wihoo för dig och dina ägg, nu jäklar!

Idag hämtade jag ut all medicin, känns lite galet när jag ser alla förpackningar och att allt det där ska in i min kropp. Puregon, orgalutran och crinone blir det för mig. Somliga par kan GÖRA barn men vi SKAFFAR dem rent bokstavligt.

Idag var vi föresten hos en fotograf. Det var verkligen kul framförallt när vi börjat komma in i stämningen. Det var bara som en rolig grej som vi funderat länge på att göra, fånga vår kärlek på bild och även våra kroppar när vi fortfarande är unga. Rekommenderas som en kul och annorlunda upplevelse!

• BaPumba

Väntar nyfiket på besked från dig nu Jz, jag hoppas det gått bra och ni fått ut flera fina ägg! Kram

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus