Vi som försökt ett tag utan plus
Å Jayt nu börjar jag nästan gråta av glädje, grattis!
Å Jayt nu börjar jag nästan gråta av glädje, grattis!
Wiii va spännande Wonders! Heja småttingarna!
By starlight: Jag säger som Jz, bättre att kolla ordentligt på klinik. Hemmatest ger inte så mycket eftersom man inte får helhetsbilden.
Wittra: Så sorgligt att folk ska vara så jävla okänsliga! Det är JOBBIGT att gå igenom den resan vi alla här gör, så tröttsamt att man inte ens får göra det ifred.
Bolltjej: Den där väntan är sjukt jobbig. Ruvartiden var mycket värre än jag hade trott, i mitten kände jag mig som ett vrak och klarade knappt av att jobba. Inte långt kvar till TD nu iaf. :)
Wittra: Jag hade ganska mycket diff med mensen, mellan 26-34 dagar, men vid utredningen räknades den ändå som regelbunden. Det blir lite missvisande att kolla på datumen eftersom månaderna är olika långa, räkna antal dagar istället. Även om mensen diffar brukar det vara samma antal dagar mellan ägglossning och mens (lutealfas), så när det diffar brukar det vara ägglossningen som förskjuts. Har du någon app som kan hjälpa dig ha koll? Jag har använt FemCalLite och tycker den är jättebra. Stress kan förskjuta eller helt ta bort ägglossningen, fast jag tror det behövs ganska mycket stress. Vissa månader uteblir ägglossningen helt naturligt oxå.
Jag minns inte riktigt, vad har de kommit fram till under utredningen än så länge?
Idag kommer min sambo äntligen hem igen efter nästan två veckors resande i Europa, längtar och räknar ner sista timmarna! Finns viss risk att han blir överfallen i hallen.. Har ju smygrenoverat badrummet när han varit borta (målat, satt upp hyllor, ny spegel mm) och det ska bli så himla roligt och spännande att se hans reaktion! Jag är själv så sjukt nöjd med resultatet så nu kan vi lugnt spara pengar till den riktiga badrumsrenoveringen..
Kanske4: Jag håller tummarna för hela familjen att ni blir en till!
Bolltjej: Tiden fram till test går sjukt långsamt, och den börjar inte gå direkt snabbare efter test heller... You can do it, bara några dagar kvar nu! Ju längre man kan hålla sig med att tjuvtesta desto mindre väntan blir blir det till första VUL och första 12 veckorna, så resonerade jag.
Wonders: Blöder det mycket? Det är ju ganska vanligt att man får en mensliknande blödning ungefär när man skulle haft sin mens. Jag fortsätter hålla tummarna!
Jz: Han blev väldigt överaskad! Han sa att det var precis ett sånt badrum han kände att han saknat, något som känns varmt och mysigt. Och det är det verkligen nu.. Eftersom det inte är en permanent lösning och det inte var särskilt dyrt (jag försökte återanvända så mycket som möjligt så det blev knappt 1500 kr för allt) vågade jag ta ut svängarna riktigt. Så jag målade en vägg mörkturkos, en smal vägg fick en svartvit tapet med blommor och fåglar, resten målades vitt. På den turkosa väggen satte jag upp en prålig guldspegel och toasistsen och två hyllor spraymålades i guld. Så det är verkligen ett nytt badrum. Guldtemat kom av att han en gång (på skoj) sagt att han ville ha en guldtoa, så nu fick han det.
Vilken tid ska du till läkaren Jz? Jag tänkte om det är någorlunda på eftermiddagen kanske vi hade kunnat ses för en fika efteråt? (Om du orkar och hinner).
Usch så ledsamma besked det blev att läsa idag Jag hoppades verkligen på fina julklappar för både Wonders och Bolltjej. Ni är tappra mitt i skiten som reser er upp och kämpar vidare, allihopa, men man har ju inte så många alternativ helt enkelt..
Skönt att ni kan komma igång med ÄD såpass snabbt Wonders. Förstår att det är som nåt slags vakuum nu men rätt som det är så släpper det, som för JZ. Men det är ju en sorgeprocess att gå igenom så det får ta sin tid. Jag beundrar verkligen din otroliga glöd och aldrig sinande förmåga att ändå försöka se ljus i tillvaron och sprida lite ljus här inne också.
Jz: Du är otrolig som kämpar på med vikten trots det motstånd som livet ger. Tur att du har dietisten som kan peppa dig, och kom ihåg att du trots allt har klarat av den tuffaste biten redan! Ingen riktig mat på 3 månader! (Minns inte exakt, men sjukt länge var det!). Skönt att foten läker bra! Det började med att mannen fick jobb och nu är det fotens tur att få det bra, sedan måste det vara ÄD som står näst på tur bland det som börjar ordna upp sig nu. Jag skickade föresten sms när mannen fick fast jobb, men det kanske aldrig kom fram?
Jag jobbar långa dagar nu sista veckan för att sy ihop mina projekt och få färdigt allt, fredag är ju sista dan på länge! Så vi får ta en fika ett annat tillfälle istället. Vore jättetrevligt att ses ordentligt och som du skrev blir det ju enklare att lösa när jag börjat plugga.
Ta hand om er alla finingar
Wittra och Kanske 4: Håller tummarna för plus!
Jz: Vilken fantastisk svärmor du har! Långt ifrån de som ibland beskrivs i trådar på FL..