Jz: Ruvandet går bra, rd 7 idag. En vecka kvar till test. Dagarna sniglar sig fram i nån slags manisk blandning av hopp och förtvivlan. Ena stunden tänker jag att det bara måste gå bra, nu har vi alla förutsättningar så varför skulle vi inte kunna vara ett av alla par som lyckas på första försöket. Nästa stund tänker jag att det är klart att det inte kommer gå vägen, varför skulle just vi lyckas direkt. Jag har läst att många tycker tiden fram till test är jobbig och innan har jag tänkt att "det kommer inte hända mig, det är väl bara att leva som vanligt, det kommer bara vara spännande" typ.. Men oj vad jag tar tillbaka det! Under spruttiden kände jag mig förväntansfull och glad men nu önskar jag att man kunde bli nedsövd hela tiden från ET till testdag... Och sen fram till vecka 12 oxå om testet är positivt..
Jag förstår verkligen att tiden sniglar sig fram för er också! Ovissheten i den här barnlängtan och kämpandet, fruktansvärd alltså! Men du är fantastisk som kämpar på så med jobbet trots allt som pågår i livet, barnlängtan, migrän, reumatism, foten... Du är verkligen tapper!
Calabalic: Jag kände mig oxå glad efter vårt missfall av samma anledning, vi visste att det inte skulle vara omöjligt att lyckas iallafall. Jag blev mycket lugnare efter det. Fast det var nästan 2,5 år sedan nu så det känns knappt som någon tröst längre. Men det känns ändå bra att faktiskt ha varit gravid en gång iallafall.
Maramina: Vår testdag är på måndag om en vecka, fast vi kommer testa på söndan. Kommer nog inte vara kapabel att gå till jobbet direkt efter ett test oavsett vad det visar..så det känns skönare att ha hela dagen på sig att smälta beskedet i lugn och ro.