• kanske 4a

Vi som försökt ett tag utan plus

12345678901 skrev 2014-01-16 20:52:21 följande:
    Är det för sent att hoppa in här? Har försökt i ca 5 år nu ätit pergotime till och från i 4år. Gift sen maj 2013. Ska ha mens 24/1 dock utan pergotime denna månad så tror inte direkt på nått.. Vi är båda under 30, normalviktiga och motionerar regelbundet (har hund). Äter även vanliga vitaminer emellanåt och folsyra. Förstår inte alls varför det inte blir någon bebis.. Läkaren tar oss knappt på allvar.

Välkommen hit. Nu är ju inte jag någon expert väntar själv på första tid för utredning. Men jag tycker det verkar konstigt om ni provat pergo i fyra år och inte blivit erbjuden något annat. Byt läkare? Eller har ni inte velat prova annat tex insemination eller ivf? Hittades inga fel under utredningen?
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Vinkar till BaPumba. Låter härligt minus matförgiftning. Välkommen hem!

X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a

Stor kram Jz önskar som alla andra här att vi kunde hjälpa er på något sätt. Livet är verkligen inte rättvist. Du är en underbar stark och go tjej och du kommer bli en fantastisk mamma på ett eller annat sätt. Vi ger inte upp än även om det är motigt just nu. Kram ♥♥♥

• kanske 4a

Hej alla fina! Tråkiga besked i tråden nu, skickar stora kramar till wonders och hallonbacken Hjärta

Här kom mensen som vanligt och jag är så trött på det! Minns förra året när jag tänkte kanske en julklapp, kanske en present till min man när han fyller, kanske en present till när jag fyller, men icke. Och inte i år heller, bara jag kvar som fyller i februari nu. Ingen tid har vi fått än heller.

Men annars går det ganska bra i livet. Sonen har kommit in på en skola med musikprofil till nästa läsår och han är så glad. Vi står i kö till en större lägenhet, tyvärr är vi på 10:e plats så det är inte så troligt att vi får den. Det betyder ju att 9 st ska tacka nej först.

kram {#emotions_dlg.flower}

• kanske 4a

Vi har fått tid för utredning 26/2. Nu blev jag nervös! Dels för vad proverna ska visa och dels bara för hela grejen. Känns som en ganska privat sak att diskutera med någon annan.

• kanske 4a

Tack alla. Ska bli skönt att få det gjort. Känner mig så fånig som inte kan vara nöjd med mina tre... och här är ni och kämpar för ett första eller andra.

Någon får gärna berätta hur ert första besök gick till. Hur mycket behöver man ha koll på, hur ofta vi får till det, cykler osv? Jag har ju allt uppskrivet i en app men inte i huvudet...

• kanske 4a

Tack alla för att ni berättar. Ni är bäst!! {#emotions_dlg.flower}

• kanske 4a

hälsodeklaration har vi redan fyllt i och skickat in. Det där med att det förstör sexlivet i övrigt kan vi skriva under på. Vi orkar oftast inte få till det mer än 2-4 ggr per månad och då kring äl och kanske precis efter mens. Jag avskyr detta "tvång"

• kanske 4a
    Vårväntanochlängtan skrev 2014-02-07 20:34:27 följande:
    Hej vänner! Ville bara berätta för er som har varit mitt största stöd i längtan efter en familj att vår lille kille såg världen för första gången nu den 4:e februari kl 01.57. Det blev en Leon  på 3350 gram och 49 cm. 
    Jag hoppas verkligen att ni alla kämparinnor här inne ska få uppleva detsamma Hjärta Tack för allt ni är och var för mig under den tuffa väntan. Kramar
    Åh vad underbart, stort grattis!
  • kanske 4a

Hej svejs.

Jz, skönt att slippa gipset!

Här är del äl troligen idag, en sista chans innan utredningen. Vi står ju i kö på en femma, vi är på sista plats så 9 st måste tacka nej om vi ska få den. Vi behöver verkligen större redan nu och skulle det bli ett till barn så kan vi inte bo här längre. I den lägenheten finns ett omgjort förråd till sovrum så det är 5 sovrum. Perfekt även om det rummet är litet. Det kom bara två st på visning och en av de var på andra plats men har tackat nej. Den andra var på 8:e, en utländsk kvinna. Det blir ju ganska hög hyra och en månads dubbel hyra och bovärden tryckte hårt på att man måste kunna betala om man tackar ja. Annars drar det ut på tiden och blir kanske två månaders dubbel hyra till slut. Så vi hoppas att de som inte kom har ångrat sig och att den på 8:e inte har råd, hur hemskt det nu än är. Vi får kanske besked på måndag, igår var sista dagen för att svara.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus