Hej tjejer! En renoverings-update:
Nu är det precis en vecka kvar tills vi flyttar! Vi har kämpat hårt i 7 veckor och kommer få det inflyttningsklart, även om vi inte kommer hinna precis allt vi tänkt. Det som kommer vara kvar efter flytten är förrådet som ska bli en walk-in-closet, där kommer vi behöva räta upp resten av golvet, fortsätta spacklingen, måla och lägga in en heltäckningsmatta. Eventuellt att vi inte hinner sätta upp foder runt de nya dörröppningarna förren efter flytten heller.
Men shit vad vi har renoverat alltså, och så bra det blir! Det har varit flera veckor med enbart slipning och spackling. Sen har vi målat ALLT - tak, väggar, lister, fönsterfoder, element mm, t.o.m. ytterdörren. Hantverkare har bytt ut badrummet (typ gästtoa utan dusch) och slipat och lackat parkettgolvet på övervåningen. Idag började vi tapetsera, till veckan ska vi lägga parkettgolv i vardagsrummet och sätta upp lister. Sen STÄDA! Så det är bråda dagar nu i slutet men vi kommer få lite hjälp av våra pappor oxå.
Jag läser allt ni skriver även om jag själv hållit mig i bakgrunden sista veckorna.
Hoppas det blir bättre med nya medicinen snart Jz.
Härligt med semester i Italien Maramina, hemma igen nu?
Tror det kan ha kommit några nya oxå som jag inte hälsat till ännu, välkomna!
Försöker: Hur går det för er, flytt om 2 veckor va?