Vi som försökt ett tag utan plus
Nä, ingen mens, bara en blödning imorse. Tömde menskoppen nu och den var nästan tom. Hoppas på att det var en rejäl nidblödning istället!
Nä, ingen mens, bara en blödning imorse. Tömde menskoppen nu och den var nästan tom. Hoppas på att det var en rejäl nidblödning istället!
Wittra: Jag håller med dig i tankarna kring hur förhållandet kan tänkas bli utan barn. Det är klart att det påverkar när man har en stark barnlängtan och det aldrig blir något. Men jag tror inte att man ska ta ut något i förskott. Att vara ofrivilligt barnlös är jobbigt, men man lär sig hantera det bättre med tiden och förlikar sig mer med sin situation allt eftersom. Så har det varit för mig iallafall. Men det är verkligen en process att gå igenom. För flera år sedan, precis innan jag och min dåvarande sambo tänkte börja försöka, var det min värsta mardröm att inte kunna bli gravid. Fast jag trodde aldrig att jag skulle behöva tänka i de banorna, jag räknade iskallt med att jag skulle vara hur fertil som helst. Nu, efter totalt ca 4 års försökande (med 2 olika sambos), känns det inte som en mardröm längre. Jag har inte förlikat mig med tanken på att det kanske inte blir några barn alls, men jag är iallafall mycket närmare den nu och den känns inte lika skrämmande.
Fortsätt att ta vara på varandra och minns tillbaka på hur det var innan bebisplaneringen startade.
Försöker: Wohoo, äntligen semester! Jösses vad du har kämpat! Hur länge e du ledig?
Idag kom en till liten blödning, likadan som i söndags. Återstår att se i eftermiddag när jag tömmer menskoppen om det är riktig mens denna gången eller om den bara retas med mig. Nu är det mer rimligt för den att komma iallafall eftersom det är dag 13 efter ÄL, fast den brukar komma runt dag 15-16 efter ÄL. Om mensen ska komma hoppas jag att den inte ska hålla på och bråka med mig mer!
Det var riktig mens som kom. Strunt samma, nu kan jag dricka öl utan problem på lördag när det är massa konserter.
Em me: Skönt att höra att du mår bra. Om allt känns bra och du känner små puffar tror jag inte att du behöver oroa dig inför måndag. Nu kommer ni se er bebis för första gången!
Försöker: Renoveringen går okej. Önskar att vi hade hunnit lite längre vid det här laget men shit vad det har tagit tid med allt grovjobb! Sista veckan har dessutom stått nästan still eftersom min sambo har repat med bandet varje dag inför ett gig de hade i helgen, men jag har varit i lägenheten och städat iaf. Idag började jag ÄNTLIGEN måla lite, och under veckan kommer sambons kompis och hjälper oss oxå så förhoppningsvis går målningen rätt fort. (Och så är det förhoppningsvis lite lugnare på rep-fronten ett litet tag så jag får tillbaka min man!) 3 veckor kvar till flytten nu och det börjar kännas tight att få färdigt allt..
Badrummet är kaklat och det blev supersnyggt! Hela badrummet ska vara klart under veckan så det ser jag verkligen fram emot.
Jag kanske kan få lite smakråd från er tjejer föresten? Vi ska sätta en glasskiva i köket, ovanför diskbänken, men vi kan inte komma fram till vilken färg vi ska ha bakom glasskivan... Köket är i björk och vitvarorna är rostfritt, väggarna vet vi inte vilken färg vi ska ha heller.. Jag har varit inne på svart bakom glaset men känner mig inte så säker längre. Fast kan verkligen inte komma på något annat heller. Vilken färg röstar ni för?
Försöker: Ni flyttar väl oxå om ca 3 veckor? Känner ni er redo att komma till gården?
Solrosen: Jag går med på det mesta men kan inte den 24e