Nellin skrev 2013-05-27 13:42:45 följande:
Försök att inte ta ut någonting i förväg. I mitt fall brukar det exempelvis vara så att jag fungerar jättebra just med de personer som har lite sämre rykte. Det beror ju på hur man är som person, och jag gillar människor som är framåt, öppna och ger mig raka rör - de som säger som det är utan krångel. Andra människor kan ha svårt för den typen och därför talar de illa om vederbörande. Det handlar ju om personkemi helt enkelt så försök att rensa bladet och börja från början med den här chefen. Det kan bli hur bra som helst.
Jag håller tummarna för att ni klickar! :)
Raka personer hade säkert kunnat funka, men med denna personen är det tvärtom. Att han är konflikträdd och inte backar upp en när det behövs. Han har tidigare varit chef över en avdelning med ca 7 pers, och 6 av dem slutade på ungefär ett års tid. Kan ju vara tillfälligheter, men det känns inte som bra bakgrundsinfo. Den sista av personerna som slutade kom till vår avdelning och det är genom henne jag hört det mesta - hur det förekommit konflikter och ren mobbning, att arbetet inte varit strukturerat, otydliga arbetsuppgifter osv. Så det är svårt att nollställa mig helt. Men jag ska försöka och ge det en chans. Jag tänker att det borde finnas något bra som ligger till grund för beslutet att välja just honom under rekryteringen. Och om det absolut inte skulle funka får jag ta upp det genom de vägar som finns, prata med Personal eller chefens chef t.ex. Jag brukar gå bra ihop med de flesta personer så det kanske blir tydligare hur ledarskapet (inte) fungerar när det inte är så bra personkemi.