• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Nellin: om du söker på Maramina bara så hittar du nog infon ganska snabbt. Hon har klistrat in mailet från Arken där det står om de olika alternativen.

Jag hoppas verkligen att du kommer! Börja panta burkar redan nu! ;)

• BaPumba

Oups, bläddrade bak och glömde sen bläddra fram igen innan jag svarade på din fråga Nellin.. såg nu att den blivit besvarad för länge sen! :)

Det är verkligen kul att det är så många som KAN hänga med, för det verkar som att alla egentligen vill men kanske inte kan. Vi får ta bilder och skicka till er som inte hänger med så ni blir delaktiga på ett hörn ändå. :) Sen hoppas jag ändå innerst inne, oavsett vad ni säger, att ni ska ändra er och haka på :O

• BaPumba

Pastell: Nu har du ju varit tillbaka ett litet tag men det har inte blivit av att jag har kommenterat det, hur som helst smilade jag upp ordentligt när jag såg ditt namn dyka upp igen! :)

• BaPumba
    kanske 4a skrev 2013-02-02 17:39:33 följande:
    Jag funderar lite hur vi gör med mat om vi åker senare. Man vill ju vara hungrig till middagen men måste äta något innan. Ta med mackor på tåget kanske?

En smarrig pastasallad kanske? Eller gör iordning egna baguetter hemma med sallad, fetaost, oliver och lite soltorkade tomater? Mmm, nu blev jag lite hungrig! :)
  • BaPumba

Maramina: Behöver vi inte betala allt i en klumpsumma? Så att alla betalar till dig och du sedan betalar in? Eller kan var och en betala direkt till Arken? Det vore ju såklart smidigast om alla betalade till Arken direkt..

• BaPumba

Maramina: Det låter toppen med tapas kl. 14 och middag kl. 19. Då hinner vi mingla och umgås under tapasen, och sen har vi flera timmar på oss att göra vad vi vill. Vissa kanske vill spa:a för sig själva och vissa kanske vill spa:a ihop, så det blir perfekt. Och sen är vi nog urhungriga efter allt badande och avslappnande vid 19-tiden. :) Blir perfekt.

• BaPumba

Försöker: Jag hoppas verkligen att det är de positiva drömmarna som faller in. Det är tålmodigt av dig att låta bli testerna, jag gör på samma sätt. Om mensen kommer så gör den ju det och det är det säkraste tecknet, gör man ett negativt test och mensen ändå inte har kommit kan man inte riktigt lita på testet ändå. Jag håller verkligen tummarna att det har funkat för er nu, vi får vänta och se helt enkelt.

Kram

• BaPumba

Pastell: Jag har oxå känt som du gör och gör det fortfarande ibland, att man måste få till det vid äl. Men lusten är oerhört viktig och lätt att tappa bort, och man kan lätt hamna i en spiral som gör lusten mindre och mindre och tillslut obefintlig, om man pressar sig själv för mycket. Jag har varit i den spiralen för flera år sedan och vill aldrig hamna i den igen.

Det vi gör för att slippa tvångs-känslan är att försöka ta det som det är, och skoja och göra något roligt av det. Sängen är en riktig erotikdödare oftast, precis innan man ska sova, är trött och bara vill få det överstökat. Oväntade tider och oväntade platser kan verkligen pigga till det! Golvet, soffan, toastolen, köksstolarna, precis innanför ytterdörren...ingen plats i vår lägenhet går säker..! :O Att ta på sig utmanande kläder och göra vardagliga saker är oxå ett tips. Det behöver egentligen inte vara så mycket utmanande, att stå och laga mat eller diska med en tajt klänning/kjol utan trosor kan verkligen få en att vilja strunta i disken...! Och skriva små heta lappar till varandra innan man går till skolan/jobbet kan oxå funka.

• BaPumba

Om man inte gör som min sambo och trött bara läser halva lappen...Med resultat att han bara uppfattade budskspet om att diska, men inte andra halvan om varför han borde göra det.. :O För att kunna ha hett sex i köket..! Och det missförståndet höll i sig hela dagen och kvällen. Han som tycker att jag skriver fina kärleksmeddelanden då och då fattade inte alls vad det tagit åt mig, och lappen åkte i papperskorgen "för den vill man ju inte spara!" Missförståndet reddes asgarvande ut när han plockat upp den halvgeggiga lappen för att bevisa vad jag faktiskt skrivit, men tji fick han när han läste lappen igen... :D

• BaPumba

Försöker: Vi bor oxå i en 1:a, 36 kvm. Jag tycker det funkar hur bra som helst, sambon längtar dock till större..Vi har oxå en stuga, 30 kvm. Så vi har väldigt lika boendeformer du och jag! :)

Stugan är dock i ett koloniområde som är extremt rivningshotat, vi kolonister kämpar med alla medel vi kan för att hålla oss kvar lite till. Fast detta blir nog sista sommaren är jag rädd..:( Usch, så hemskt det känns att allt ska rivas, ofattbart på någe vis..

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus