Vi som försökt ett tag utan plus
Hade dessutom blodblandad flytning på ÄL+2, 3 och 4, massa skumma mellanblödningar denna cykel!
Hade dessutom blodblandad flytning på ÄL+2, 3 och 4, massa skumma mellanblödningar denna cykel!
Ja, bara att vänta och se helt enkelt... Idag har jag börjat jobba och på lördag har jag tenta som jag pluggar järnet till, så jag har ju lite annat att sysselsätta tankarna med som tur är!
Nä, det var ingen nidblödning tror jag, massa spottings idag igen.
Nu har jag bokat ett läkarbesök nästa vecka för att kolla upp om jag eventuellt kan ha b-vitaminbrist, har ju läst att det kan orsaka mellanblödningar. Inte för att jag egentligen tror det, men jag greppar efter halmstrån! Jag är ju ändå vegetarian, äter på tok för lite frukt, och min pappa hade B12-brist utan att veta om det, så vem vet. Förra pergo-kuren kollade de progesteron ca dag 21 och det såg bra ut, så progesteronbrist verkar det ju inte vara iallafall.
Mitt hopp höjs och dalar om vart annat. Höjdes lite när spottingen försvann en dag för då tänkte jag att det kanske varit nidblödning. Men efter att spottingen hållt sig borta en dag kom den tillbaka igen igår, och på kvällen kom mensen. Trodde jag iallafall. Det kom riktigt blod men inte så mycket, och det är så det brukar vara när mensen drar igång, lite smygande innan det bryter ut efter nån timme. Imorse hade det inte kommit nåt mer och idag är det spottings igen, fast inte så mycket. Jävla strul! Jag tror fortfarande mest på att mensen ska komma, samtidigt som en liten del av mig tänker "tänk om..."
Lillnosen: Jag äter MittValKvinna och MittValVegetarian. Men jag ska till vårdcentralen nästa vecka för att kolla nivån, sen kanske jag provar med b-vitaminkomplex (som är alla b-vitaminer i samma tablett).
Stegen: Förstår att du ville försvara dig om att vegetarisk kost inte borde påverka, det är ju typ den vanligaste frågan man får som vegetarian, "är det inte risk att man inte får i sig allt man behöver?" Näst vanligaste frågan, för den vanligaste är såklart "varför?". Jag brukar kontra med att det nog är större risk som köttätare att inte få i sig allt, med tanke på hur lite grönsaker många äter!
Jag tror jag har BIM runt lördag, har ju inte helt regelbundna cykler så vet inte riktigt.
Lillnosen: Synd att det inte har hjälpt med B50-komplex. Men det finns ju 75 oxå, provat det? Jag har läst om så många som käkat B-komplex och vips så har spottingen försvunnit. Men jag antar att inte alla som provat och det inte funkat för skriver om det, så det kanske inte hjälper så många ändå. Enda fördelen med spottings är att man får en föraning om man har lyckats eller inte tidigare än att vänta på mensen. Jag vet att man kan ha spottings ändå, men jag brukar se det som ett tidigt tecken på mensen. Jag har kvar lite hopp tills den väl kommer, men blir inte så ledsen när den väl dyker upp för det känns väntat. Kan tänka mig att det kan kännas värre när den mensen brakar loss med väldigt lite förvarning.
Lillnosen: Glömde säga. Försök lägga mer grönsaker I maten istället för att ha sallad bredvid kanske? T.ex. köttfärssås kan man ju hälla i krossade tomater, rivna morötter, squash, svamp...
Det är mycket prat om vikt och träning nu, så jag flikar in med en utmaning! 2013 = 100 träningspass, är ni med på det?? Det är knappt två pass i veckan om man verkligen håller på det varje vecka hela året. Jag blev utmanad av en kollega så nu peppar vi varandra. Jag ska sätta upp ett papper på kylen och dra ett streck för varje pass, blir lättare motiverad när det är någon form av utmaning eller träning. Dansade 2ggr i veckan i våras men har inte tränat sen dess, kondis = 0! Men vecka 5 börjar jag en kurs i pilates och en i CHAIRDANCE, ser verkligen fram emot det! :) (Chairdancen kanske jag kan få nytta av hemma också..hehe..)
Maramina: Nejnejnej, usch så ledsamt! Å vad jag önskar att det hade varit annorlunda för er. Det blir ju dyrt med IVF såklart, men den möjligheten finns ju iallafall för er om ni kan lösa det ekonomiskt. Ni behöver ju inte fatta några definitiva beslut ännu, och du kommer väldigt snart ha ett jobb är jag övertygad om och då ser ju situationen annorlunda ut.
Jag förstår att det känns jättejobbigt och att du vill lämna tråden efter era besked, men nä, usch vad tråkigt det känns! Vi som skulle på SPA tillsammans och snart träffas allihopa!
Idag har jag varit på mitt första besök hos akupunktören! Det kändes bra och jag upplevde henne som väldigt professionell.
Berättar lite kort om hur det gick till ifall ni är nyfikna. :)
Hon ställde massa frågor först, om hur länge vi försökt, min menscykel, om jag har lätt för att frysa om händerna, om jag känner mig svag i ryggen...allt möjligt. Och så tittade hon på min tunga och kände på pulsen. Sen var det dags för nålarna. Magen, benen, fötterna, händerna, huvudet och nacken. Kändes ungefär som att hon petade på mig så jag märkte knappt att hon satte in nålarna. När nålarna var på plats satte hon nån slags värmare ovanför magen och fötterna. Sen släckte hon lampan och sa att jag skulle slappna av, och så fick jag ligga där en timme.
Det kändes skönt, avslappnande. Men det var nog inte nålarna som gjorde det utan snarare att ligga still i värme en timme. När det var klart gjorde hon akupunktur i örat oxå, fast med örter istället för nålar. Ser ut som pyttesmå plåster med ett litet korn i. Dessa plåster ska sitta kvar en vecka och jag ska själv trycka på dem varje dag. 8 små plåster som ska tryckas på 5 gånger om dagen, 20 ggr på varje punkt! Kommer ju få pilla mig i örat stup i kvarten... Jag fick även tips att dricka mycket ingefärste, eftersom det hjälper till med energin.
Hon sa att jag bara behöver balansera lite i kroppen. Diagnosen var ungefär låg energi från naveln och nedåt, och för hög stressnivå. Hon sa att hon inte trodde det skulle bli så svårt för mig, så detta känns hoppfullt!