Pratade med min ena bror ikväll och jag är så upprörd och arg att det nästan sprutar eld ur öronen på mig efter det samtalet! (Nu har jag dock samlat mig lite mer men blir arg igen så fort jag tänker på det...)
Pappa fyllde 50 i november, och som födelsedagspresent bokade vi en resa för hela familjen till Egypten, som vi ska åka på i april. Alla fick ledigt utan problem, men mammas brukare (hon är personlig assistent) tjorvade lite. Det var inte populärt att ge mamma ledigt, även om hon sa till nästan 5 månader innan och ledigheten bara gäller en vecka, men hon fick ledigt iallafall. Så vi bokade resan och pappa blev rörd till tårar när han förstod vad han fått i present. (Till saken hör att vi är en stor familj och har bara varit utomlands alla tillsammans en gång för ca 10 år sedan, så att åka på en resa tillsammans är väldigt speciellt för oss).
Nu har mamma fått veta av sin brukare att hon inte alls får ledigt, och brukaren påstår att hon aldrig godkänt ledigheten. Anledningen till att hon inte vill ge henne ledigt är för att hon påstår att det inte går att hitta en ersättare för mamma! JAG ÄR SÅ JÄVLA ARG!! Min mamma är världens snällaste mot den här människan, och ställer upp mycket mer än hon behöver. T.ex. går hon med på att jobba 3 veckor i sträck (som inte ens är tillåtet i arbetstidslagen!), utan en enda dags ledigt, för att brukaren inte vill ha en till assistent. Hon handlar åt henne på fritiden, jobbar övertid, finner sig i att få veta vilken tid hon ska börja jobba dagen innan, tar halva sin semester mitt i vintern för att brukaren åker till Thailand och vill att mamma ska jobba på sommaren.... Och så har hon mage att inte kännas vid en ledighet som hon redan har lovat!
Hur kan man vara så alltigenom egoistisk och ond och elak?? För det är precis det jag tycker att hon är. Jag AVSKYR den människan! Det har jag gjort redan från början för jag ser ju hur otroligt utnyttjad min mamma blir av henne, men mamma är alldeles för snäll och konflikträdd för att säga ifrån.
Jag förstår att hennes brukare inte vill ha någon ersättare, mamma är ju hennes personligt dresserade slav! Vem låter annars en personlig assistent tvätta VARJE dag, skura alla väggar i köket VARJE VECKA, tvätta hela bilen, invändigt och utvändigt VARJE VECKA, och t.o.m. låta henne städa den drygt 20-åriga SONENS lägenhet för att hon anser att han inte städar tillräckligt bra... mm, mm...
Nu blev det massa ren galla för er att läsa, men det där med resan var verkligen droppen alltså! JÄVLA MÄNNISKA!