• Ciccie86

Vi som försökt ett tag utan plus

Jag verkar ha problem att skriva inlägg..
    Har det mysigt hemma hos svärfar och svärmor (svärfars nya fru).. Förutom att svärmor sitter och stickar bebis kläder till sambons systers kommande bebis (beräknad i slutet av januari).. Jätte gulliga kläder men Gud så jobbigt det är :( Är så känslig just nu! Vill bara gråta, känner gråten i halsen och springer på toa hela tiden för att andas :( Trodde aldrig jag skulle må såhär dåligt :( Usch! Vill bara hem och gömma mig :(

• Ciccie86

Nä fy JayT :( Så tråkigt!! Kram till dig!
    Här börjar mensen ta slut, enbart efter 4 dagar, skönt måste jag säga då jag blött som en tok denna månad. Först trodde jag nästan att jag fått missfall :/ Såhär mycket brukar jag ej blöda..

• Ciccie86

Oj här händer det grejer, inte skrivit eller läst på ett tag. Cykeldag 6 här, mensen tog slut igår.. Då börjar nedräkning till ÄL.. Jag och sambon har pratat lite och funderar på att lägga bebis verkstaden på hyllan ett tag.. Dels pga min stress rehabilitering och dels pga min onda rygg. Jag har nu jobbat i 3 dagar efter 3 veckors sjukskrivning. Det går väl sådär att jobba, ryggen värker rejält och när jag kommer hem från jobbet så känner jag hur ont jag har :( Ska till sjukgymnasten på fredag och röntgen på måndag.. Känns inte kul att veta att jag kommer få kortison sprutor i ryggen på fredag. Dels för att jag hatar nålar och dels för att jag vet hur kortison påverkar kroppen negativt :( Skulle gärna avstå, men vet att min rygg behöver det :( Suck.. Så känns nästan bäst att pausa barn verkstaden ett tag framöver, eller vad säger ni tjejer??

• Ciccie86

Jag vet inte om vi kommer lyckas släppa barn verkstaden helt, det är väldigt svårt! Jag har bara ÄL i huvudet :p
    Jag ska nog göra som ni säger och fortsätta utredningen under tiden.. Så sambon lämnar sina test och så vi kan gå vidare om vi nu behöver IVF..

• Ciccie86

Hoppas att ni får en alldeles underbar dag imorgon pastell! Allt prat om bröllop får mig att vilja börja planera bröllop nu! :) Vi pratar om att antingen gifta oss 2014 eller 2016.. Men ibland har jag god lust att bara ha ett pyttelitet bröllop nästa år! :) Hur många blir ni pastell? :) Gifter ni er borgerligt eller i kyrkan? Har planeringen tagit lång tid? :) Är så nyfiken av mig! Älskar bröllop!

• Ciccie86

Jag har också fått frågan några gånger.. Inte direkt om jag är gravid utan "är det inte dags för er att skaffa barn snart"?
    Jag har börjat vara ärlig och svarar "vi försöker för fullt, men det verkar vara lite svårt för oss".. Då blir många tysta eller säger något i stil med "åh, men det är nog er tur snart"

• Ciccie86

Oj vilken tid det tog mig att läsa ikapp :p Har haft en liten paus på en vecka. Ofrivillig egentligen då jag varit sängliggande i snart en vecka. Är riktigt krasslig. Har inte orkat tänka på något, inte tittat kalendern efter när jag har ÄL eller något.. Lagt det lite på hyllan. Idag kom sambon hem efter 4 dagar borta och det råkade bli lite mys trots att jag mår piss, hade saknat honom ju ;) Sen så nyss så råkade jag klicka in mig på kalendern och fick en chock när jag såg att jag troligtvis har ÄL idag!! Tyckte jag hade mens precis.. Inte för att jag tror att en gång räcker :p hade lagt det på hyllan denna månaden då jag varit sjuk som sagt.

Bamsekramar till er alla tjejer härinne!

• Ciccie86

Jag har saknat er massor tjejer!
    Även om jag inte varit inne här så har ju bebis tankarna snurrat i huvudet. Inte så konstigt iofs. Min ena vän fick en son i onsdags, hon blev gravid på första försöket, de hade planerat att vänta minst ett halvår till. Min andra vän ligger på BB nu och är öppen 2 cm. Även där så var det första försöket plus att hon och killen har en väldigt instabil bakgrund med många break och avbruten förlovning!
    Men självklart är jag glad för deras skull!
    Om två veckor så är det dags för svägerskans babyshower och jag håller redan nu på att ladda upp psykiskt.. Det är tufft! Hon är beräknad den 27/1..
    Jag försöker tänka positivt!

• Ciccie86

Oj nu tog det tid att läsa ikapp igen, men nu är jag på banan igen :p
    Apropå regelbundna cykler - min cykel brukar vara 28-30 dagar, med undantag för 36 dagar förra månaden. Är min också oregelbunden då?
    När jag var hos min läkare igår så började vi samtala kring vår barnverkstad. Hon sa att i vissa fall (väldigt sällsynta dock) så kan man vara "allergisk" mot sin partner vilket kan försvåra att ett barn blir till. Som att min kropp inte fattar att jag ska ta emot mannens spermier utan stöttar bort dom.. Tänk om det är så det ligger till?
    Här är iaf ÄL över, är inte helt säker då jag ej testat, men flytningarna och molvärken tyder på det.. Vi lyckades få till det två gånger denna period, men mina förhoppningar är låga då jag har någon infektion i kroppen. Vi får köra nästa månad! Detta är iaf "försök" 19...

Igår fick våra vänner sin efterlängtade son! Hon gick 4 dagar över tiden men hade värkar i 3 dagar stackarn! Men vilket litet underverk som kikade ut! Såå fin han är!
    Är så glad för dem även fast längtan blir starkare nu! :/ Vi ska ev träffa dem nästa helg!

Hoppas - kul att höra från dig! Wow, vecka 25 redan :) Underbart!!

Nellin och Malin - Skönt att spolningen är avklarad för er, men jobbigt att det gjorde ont. Jag måste kolla med min gyn om jag kan få göra en spolning. Men tror ni att de vill kolla min sambo först?

Kram på er!!

• Ciccie86

Hej tjejer!
    Idag ringde jag gynekologen och har nu bokat in en tid för mig och mannen nästa vecka. Så då blir det vårt inledningssamtal! Läskigt men skönt att ha satt bollen i rullning.
    Jag frågade även om de tester som de tog på mig i våras. Jag ville veta mitt TSH värde, vilket visade sig vara alldeles normalt enligt henne, 1,05 var det. Skönt att veta!

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus