• BaPumba

Vi som försökt ett tag utan plus

Pastell: Jag hade en äggblåsa på 12 mm dag 11, sen fick jag fullt utslag och ont i äggstocken dag 17.

Jag trodde jag var på ÄL+9 idag men jag hade kollat fel i appen, så jag är bara på ÄL+8. Jaja. Max en vecka kvar till BIM nu iaf :)

Nu har jag precis lämnat mitt blodprov för progesteronet, så ikväll börjar jag smörja med ProgesterAll!

• BaPumba
    otålig skrev 2012-12-07 09:12:24 följande:
    Ingår progesteron alltid i blodproverna man tar vid utredning?

Nej, det är som med allt annat, olika landsting och olika kliniker gör olika. Jag testade inte progesteron under utredningen, fick testa det nu för att se om pergon funkat. Men det verkar vara olika för olika personer t.o.m. på samma sjukhus! Jag bad om att få ta det testet, eftersom det är det enda de inte testat. Men om jag inte bett om det hade de inte testat.
  • BaPumba
    Pastell skrev 2012-12-07 17:25:38 följande:
    Uh nu drar det där nere i äggstockarna känner jag. Hoppas bara jag inte blir överstimulerad....det är jag livrädd för och bli akut sjuk *hypokondriker*

Jag brukar försöka tänka att man inte ska oroa sig innan det finns något att oroa sig för, för då har man oroat sig helt i onödan och slösat energi. På måndag ska du kolla med VUL och då får du svar på hur det ser ut. Skulle det visa sig att du blivit överstimulerad eller att det inte funkat kan du ta oron då. Jag tror absolut att det kommer gå bra!! Jag funderade oxå på hur det skulle bli om jag blev överstimulerad, barnmorskan sa då att de gör massor av sådana behandlingar, och att det trots allt är ovanligt att bli överstimulerad.
  • BaPumba

Hej flickor!

Vi är på väg till Stockholm för att hälsa på min syster och hennes kille över helgen, massa mys + 25-årsfest imorn. Helgen kommer gå snabbt och sen är det bara några dagar kvar till BIM. :) Önskar vi var framme redan för nu börjar jag bli sömnig, men tåget beräknas va framme ca 2.25, 2h och 20 min försenat.. Jaja, det är inget att sura över, till Stockholm kommer vi iallafall! :D

72dagar, oj så spännande med ägginsättning snart, det är ju redan nästa vecka! Ååå vad jag hoppas och önskar att ni får det efterlängtade pluset vid jul!

Jz: Jag var på julbord i onsdags, kunde knappt somna trots att jag var så trött, för jag var så mätt!

• BaPumba

Observera att jag menar typ familjemys, promenader, god mat mm. Inte ligga-mys hemma hos syrran alltså, om nån skulle råkat uppfatta det så!? :O

• BaPumba

Pastell: Jag tror verkligen inte att du behöver oroa dig över att du inte känner något, det är antagligen flera dagar kvar till ÄL och så långt innan brukar man ju inte känna något i magen. Jag fick ÄL dag 17, kände av det ordentligt sent kvällen innan och sen hela dag 17. Sen var allt borta. Jag vet ju iofs inte om det funkat ännu, men nånting verkar pergon ha gjort iaf för jag har inte minsta spotting än! Jag brukar så gott som alltid få det en vecka innan mens, och nu är jag på BIM-4 eller -5.

• BaPumba

Maramina: Jag tycker inte du ska tänka att det är egoistiskt gentemot din dotter att försöka få ett barn till. Förhoppningsvis blir nästa graviditet enklare, men om den i värsta fall inte blir det så är det 9 månader som din dotter "tappar". Sedan har hon ett syskon resten av livet, och det är mer värt än dem 9 månaderna. Dessutom har hon ju sin pappa oxå under graviditeten, så hon blir ju inte lämnad åt sig själv. Jag har själv 4 syskon, och jag minns såklart inget av min mammas graviditeter, men jag är så oerhört glad och tacksam över mina syskon!

• BaPumba
    Pastell skrev 2012-12-09 12:33:24 följande:
    Mycket spännande det här. Jag tror på att du är gravid, faktiskt

Jaaa jösses så jag hoppas det iallafall! Jag kan inte hjälpa att sväva iväg i tankarna och fantisera om hur vi ska inreda barnrummet, hur vi ska berätta för våra föräldrar, hur jag kommer se ut... Bara till att vänta och se. Hur som helst är det gött att slippa spottings! : D
  • BaPumba

Fan, nu börjar mina spottings komma och hoppet sjönk rejält. :( Jag vet att det inte är kört förren mensen kommer, men ja.. som sagt, mindre hoppfullt.

• BaPumba

Åh tack Nellin för de fina orden.

Jag började smörja med progesteronkräm i fredags kväll, ungefär en vecka efter ÄL. Jag tog mitt progesteronprov den dagen och ville inte börja innan. Men nu smörjer jag för fullt!

Du får gärna rapportera om hur det går med spottingen.

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus