Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Vi som försökt ett tag utan plus

Pastell skrev 2012-12-14 13:42:16 följande:
    Solrosen: Förstår dig precis, man sitter och tolkar och tolkar. Men jag hoppas du kommer se nån skillnad framöver. Sparar du dina test och jämför?

Jepp sparar och märker upp dem med när de är tagna. Glad Känns som de ser likadana ut hela tiden och då är det bra och kunna lägga dem jämte varandra och jämföra.

Det jag hört om billiga stickor och PCO är att flera ser att de får positivt genom att strecket då kommer direkt och blir starkt snabbt. Annars brukar det oftast ta någon minut innan testet blir starkt. Får väl se om det fungerar så för mig också. 
  • Solrosen 83

Pastell: Grattis! Såg ju ut som det var på gång innan idag så det var ju skönt att det blev utslag på det digitala också.

Här kämpar jag på för att hålla mig ett tag till för att det ska ha gått 4 timmar sen jag var på toa sist. Sen blir det test här igen också. Men tror inte det släpper något ägg här i alla fall förrän om ett par dagar.

Någon som har koll på hur mycket äggblåsorna brukar växa per dag? 

• Solrosen 83
    Nellin skrev 2012-12-14 23:32:46 följande:
    Det är lite individuellt, men ungefär 1 mm per dag, ibland kanske liiiiite mer. 1.5 är nog max. Men typ så.

Hur otydlig får man vara i ett svar egentligen? Hahaha... kommunikationsförmåga på botten. 

Haha...finns ju inget exakt svar så då är det klart det bli lite luddigt.

Vaken redan på en lördag pga att sambon glömt stänga alarmet. Efter tempningen kunde jag så klart inte somna om hur gärna jag än vill. Värken vid höger äggstock har ökat idag så känner mig hoppfull att det är äl på g. Nu ska jag bara lyckas hålla mig till 10.30 så blir det test då.
  • Solrosen 83

Pastell: Nej det var inte något kul alls. Gick upp lite efter åtta och körde ett träningspass på stepmaskinen framför tv:n så när sambon kom upp vid 9 hade jag klarat av mitt träningspass redan. Väldigt skönt men nu börjar jag bli trött så det blir nog en tupplur på soffan om jag inte ska somna vid åtta ikväll.

Lyckades hålla mig 5 timmar i förmiddags så tog ett äl test då. Här är resultaten från 12/12 och till idag. Tog inget den 13:e för då var jag på VUL och tyckte det kändes onödigt.

Kan väl tycka att det senaste möjligen är lite starkare än de andra men på det här sättet har tyvärr alla min äl test sett ut när jag testat tidigare cykler då det sen aldrig blivit någon äl. Så är väl inte allt för säker på att testen säger något. Ska testa igen runt 19 igen tänkte jag.

Det jag däremot märkte när jag var på toa nyss var att jag hade börjat få mer flytningar. Har aldrig märkt av några trådiga äl flytningar tidigare så vet inte riktigt hur de ser ut men kändes som de var ganska sega nu. Får väl se hur de utvecklar sig under eftermiddagen. Har inte ont i äggstockarna nu längre om jag inte trycker precis på dem.
  • Solrosen 83

Pastell: Tycker också det är starkare än det brukar vara. Som det översta testet brukar min test se ut men det här är väldigt nära att vara lika starkt som kontrollstrecket och det har jag inte varit med om tidigare. Dock kan det kanske bero på att jag lyckades hålla mig nästa 5 timmar innan testet. Normalt sett så springer jag på toa åtminstone var 3:e timme. Går inte så bra med att ta ett till test idag då jag hållt mig tillräckligt länge igen då jag hade familj på lunch idag och drack en kopp te efter maten och nu springer på toa en gång per timme. Får väl ta ett test lite senare ändå bara för att kolla även om det blir lite kort tid.

Är definitivt trådiga flytningar nu och har fått lite mensvärks känningar så börjar nästan tro på det själv att det faktiskt kan vara äl på g här. Glad Vi får se till och sexa ikväll också. Igår var jag helt slut men kämpade på och höll mig vaken till sambon också kom och la sig så vi fick till det. Hoppas bara att tempningen bekräftar att det varit äl om några dagar nu. 

• Solrosen 83

Nu behöver jag nog lite tolkningshjälp av er här för det är med äl är ju inte riktigt något jag är van vid med tanke på min PCO och oregelbundna cykler.

Fick ju nästa utslag på första stickan igår mitt på dagen men sen på kvällen var det lite svagare igen men då hade jag bara lyckats hålla mig 3 timmar innan testet till skillnad mot 5 timmar på förmiddagen. Testade igen direkt på morgonen nu bara för att även om jag vet att man helst inte ska göra det och det testet var ännu svagare. Har alltid tidigare fått starka utslag när jag än testat vilket antagligen beror på min PCO och det här sista testet var svagare än jag någonsin brukar få. Testen ser ut så här:

Igår upplevde jag för första gången att jag hade så där sega och lite trådiga flytningar. Idag har det istället gått över till vattniga och mer hala flytningar. Brukar dessa vattninga flytningar komma innan eller efter man får utslag på äl-testen? Hade även lite molande värk i äggstocken till höger och livmodern igår men nu känns inget.

Blir inte klok på de här testen så det får definitivt bli digitala till nästa cykel om det behövs.

Nu blir det bullbak och tårtdekorering här för i eftermiddag kommer familjen på födelsedagsfika. 

• Solrosen 83

Nellin: Ja jag är också inne på att det måste ha varit positivt igår. Tog ett test till här efter lunch och det var fortfarande lika svagt trots att jag hade håll mig i 5 timmar. Har en hel del stickor kvar så det blir nog några test till men börjar kännas lite meningslöst när de är så svaga och jag vet att äggblåsorna var 11 och 14 mm i torsdag. Fick till det i onsdags och fredags kväll. Hade tänkt köra varje dag nu under helgen men sambon fick så ont i magen igår kväll att vi fick stå över då. Men ikväll har jag talat om att nu slipper han inte undan iaf. Flört

JZ79: Är på dag 15 nu men med tanke på storleken på äggblåsorna i torsdags på dag 12 så var det någon dag kvar innan de skulle släppa.

Pastell: Vad trist att du börjar få biverkningar av pergon nu. Mitt ont i magen och illamående har som tur var gett med sig så det blev aldrig speciellt illa för mig med pergon vilket var väldigt skönt. Vi får peppa varandra att låta bli och testa tidigt då för jag ska också försöka låta bli testen till nyår.

• Solrosen 83

kanske 4a: Nej det är ju inget fel i att testa tidigt men vet att jag kommer bli väldigt besviken om det inte visar något. Tänker kanske inte vänta ända till bim men inte mer än 1-2 innan. Skulle det tagit sig så är ju chansen hyfsat stor att det visar något då. Vill inte testa runt julhelgen för då är vi bortresta. Bim måste ju bli runt den 29/12 för min del om jag hade äl den 15/12 om jag inte räknar helt fel nu när jag räknar lite snabbt. Vi kommer hem igen den 27/12 så testar kanske då eller dagen efter. Får väl se hur start testsuget blir.

• Solrosen 83

Blir knäpp på mina äl test!

Har ju fortsatt och testa igår och idag trots att testet var så starkt i lördags då det ju inte var helt positivt ändå. Sen har jag fått ett par svaga test men nu när jag testade på förmiddagen var det starkt igen. Är inte långt ifrån postivt nu heller tycker jag. Ska jämföra med de andra testen när jag kommer hem. Vet inte om det kanske kan vara den andra äggblåsan på 11 mm som kan vara på gång nu. Kände av lite molande i vänster äggstock i morse nämligen även innan jag tog testet.

Tempen har varit något förhöjd lör och sön men idag var den tillbaka på samma som vanligt innan äl så än så länge visar in den metoden heller på att någon äl skett.

Fortsätter väl med att sexa regelbundet några dagar till så vi säkert inte missar en evenutell äl. Så får jag väl se hur äl-testen utvecklar sig nu och om tempningen visar på något snart.

Vad skönt det hade varit om det inte varit lördag två dagar efter mitt VUL så jag hade fått gjort ett till och sett hur äggblåsorna hade utvecklats!  

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus