Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Vi som försökt ett tag utan plus

Nellin: Utifrån vad jag har läst om pco sen jag fick veta att jag har det är det vanligt att man då får kraftigt utslag på äl test hela tiden. Mina test har alltid sett ut som ditt och jag har aldrig fått något positivt. Men sen har jag nog inte heller haft nåågon äl då jag testat. Ska bli intressant och se vad stickorna visar om pergon hjälper mig att få äl nu snart.

Fortfarande bara lite bruna flytningar och ingen mens. Däremot har jag haft ordentlig mensvärk ikväll så den borde inte vara så långt borta.

• Solrosen 83

Nu verkar mensen vara här men än så länge så pass lite att det nog får bli att räkna morgondagen som cd 1. I så fall blir det pergostart på fredag. Glad

• Solrosen 83

Mensen tog ordentlig fart redan igår vid 17 tiden så det blev trots allt att jag får räkna gårdagen som cd 1. Har ju bestämt mig för att ta mina pergo på kvällarna då läkaren sa att det inte spelar någon roll och då blir det ju bra nu också när mensen kom på eftermiddagen. Hoppas på att jag kan slippa allt för mycket biverkningar genom att göra så. Var ju tydligen väldigt känslig mot proveran så är väl hormonkänslig av mig. Så känns dumt och chansa och ta pergon på morgonen. Men man får väl se hur det går. Nu blir det start torsdag kväll istället när mensen kom tidigt.

Känns skönt att det äntligen är igång! Idag ska jag ringa min gyn och boka in mitt VUL på cd 12 som infaller på lucia. Glad 

Jayt: Pergo hjälper till att stimulera fram äl så det brukar ges när man vet eller misstänker att äl inte fungerar riktigt som den ska.

Nu ska jag bege mig ut i kylan och åka iväg till jobbet. Ni får ha en bra dag! 

• Solrosen 83
    Pastell: Ja det är riktigt skönt att det äntligen snart är dags att börja. Jag ringde min kvinnoklink innan i morse och bokade in mitt VUL så jag ska dit den 13 dec kl 14. Får ta hela eftermiddagen ledigt från jobbet men som tur var har jag ett flexibelt jobb där det fungerar. Ringde från jobbet men passade på när det var tomt på kontoret och jag hann få det klart innan någon kom tillbaka.
  • Solrosen 83
    Pastell: Vad jobbigt att de inte hade någon tid. Går ju som du säger inte att styra över vilken dag det blir. Jag hade nog tur som fick 3 olika tider och välja på även om alla var mitt på dagen och inte någon morgon eller sen eftermiddagstid vilket är det som är smidigast då jag pendlar 4 mil i varje riktning till mitt jobb. Får hoppas de hittar någon tid till dig!

Misstänker att jag fick vänta 2 mån efter det blev klart att jag skulle testa pergo just eftersom de skulle ha tid med undersökning och uppföljning också med tanke på att klinkien är så liten och bara har några få läkare. 
  • Solrosen 83
    Pastell: Spännande med första pergotabletten. Får hoppas vi slipper allt för mycket biverkningar både du och jag. Man har ju läst om en del biverkningar som andra skrivit om i trådar man följer men utöver det har jag faktiskt försökt låta bli att läsa mer ingående om ämnet både på nätet och bipacksedeln. Blir nog som du säger lätta att man får alla biverkningar om man börjar känna efter specifika saker. Glad
  • Solrosen 83
    Pastell skrev 2012-12-04 11:15:19 följande:
    Fick föresten tid på måndag för vul. 8.45 minsann
    Vad skönt att de hittade en tid till dig. Var ju en bra tid också på morgonen så slipper du smita ifån mitt i något.
  • Solrosen 83

Marmina: Vad kul att du har fått komma på så många intervjuer. Brukar kännas rätt tröstlöst annars när man söker jobb på jobb och aldrig får någon respons eller får komma på intervju. Håller tummarna att du får något av jobben. Och ett plus så klart!

• Solrosen 83
    Försöker: Jag ska börja med min första kur men pergo i morgon. Ska in på VUL cd 12. Läkaren sa att hon skulle kolla att det var något ägg som växte till och samtidigt inte var för många ägg samtidigt. Hon informerade om riskerna med fler ägg samtidigt men sa samtidigt att hon kunde inte förbjuda oss att mysa ändå men att vi skulle vara medvetna om riskerna i alla fall.
  • Solrosen 83
    Försöker: Ja risken om man blir överstimulerad är ju som Pastell skriver att flera ägg mognar och att man då får mer än ett befruktat ägg. Tvillingar eller mer innebär ju större risker både för mamman och barnen. Tvillingar går ju oftast hur bra som helst men det finns ändå en risk som man ska vara medveten om ifall flera ägg släpper samtidigt.

Pastell: Ska bli riktigt spännande och äntligen få börja ta tabletterna. Ska dock vänta och börja ta dem på kvällen tillsammans med middagen. Hoppas ju på att slippa biverkningar helt men om det blir något hoppas jag på att det värsta på så sätt blir på natten då jag förhoppningsvis sover. Glad

Är rätt matt och trött här nu då mensen är extremt kraftigt denna cykeln vilket gör att jag känner mig helt ur form. Är ju cd 5 i morgon så förhoppningsvis börjar det snart avta. Har inte orkat med något träningspass de senaste dagarna men i morgon ska det göras hur trött jag än är. Är ju skönt efteråt om inte annat. 
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus