Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Vi som försökt ett tag utan plus

stegen skrev 2012-11-24 10:20:40 följande:
    Testade först med testlagret som visade starkare än igår, ingen mens kommit.

Sen tog jag det digitala gravid 1-2

Jag bara darrar, är överlycklig och vågar knappt tro det!!!

Grattis!!!!!! Å vad kul att läsa.
  • Solrosen 83
    72dagar: Jag äter ju också provera och är mitt i min tredje kur. Min mens har varierar lite de två gångerna jag ätit provera men både gångerna har det dröjt ett par dagar efter kuren avslutats. Sist har jag för mig att den dröjde så länge som till 4 dagar efter sista tabletten. När man läser om läkemedelet så är ju tanken att mensen ska komma några dagar efter avslutat kur så det är nog tyvärr inte ovanligt att den dröjer lite som den gjort för dig nu. Har för mig att det var så läkaren sa till mig att det brukade fungera när jag fick läkemedlet utskrivet.

Hoppas mensen snart kommer så du slipper gå och vänta på den längre. Själv tar jag sista tabletten på torsdag kväll så förhoppningsvis kommer mensen senast till helgen.
  • Solrosen 83
    72dagar: Det var så lite så. Minsta lilla som kroppen inte beter sig som vanligt så börjar man ju analysera och fundera över vad som kan vara fel även om det kanske egentligen inte är någonting konstigt.

Jag hoppas verkligen min mens kommer så snart som möjligt nu så det inte blir några problem för min del med att börja med pergo denna cykeln. Skulle vara oerhört frustrerande om i på fredag vid läkarbesöket fick veta att vi inte kan få börja med hormonet förrän nästa cykel pga julstängt. Kommer mensen som jag tror på lördag eller söndag borde det vara lugnt med att hinna med ett VUL innan jul för det brukar väl göras runt cd 14. Om de däremot vill göra blodprov runt cd 21 sen också blir det ju jobbigare då det blir precis i anslutning till julen. Vi åker dessutom iväg ner till Skåne över julen så vi befinner oss inte ens i rätt landsting när det blir dags för de proverna. Håller alla tummar jag har nu att den kommer senast på lördag för då blir cd 21 den 21 dec så jag kan ta provet innan vi åker. Men det går ju inte att påverka nu på något sätt. Ville ju inte att mensen kom innan läkarbesöket på fredag heller för att jag inte skulle hinna passera cd5 så det blev en kompromiss som förhoppningsvis går hem. Vet ju inte riktigt hur de gör här heller med provtagningar när man äter pergo för det verkar ju variera väldigt beroende på vilken läkare man går till.

Ska bli väldigt skönt att få den här proverakuren avslutad iaf för nu börjar jag få biverkningar av hormonet igen efter att ha tagit det några dagar. Har mått småilla hela förmiddagen men nu efter lunch börjar det åtminstone bli bättre. Avskyr att må illa! Rynkar på näsan  

• Solrosen 83
    Em me skrev 2012-11-26 13:32:03 följande:
    Nu har jag pratat med bm, men hon kunde inget göra.. Dessutom fick jag reda på att bilen som vart inne på service kommer kosta 13000:-... De är ju inget man har i bakfickan..

Frustrerande att du inte får någon hjälp men det finns väl kanske inte så mycekt de kan göra för att stoppa det om det nu mot för modan skulle vara ett missfall på gång. Håller alla tummar att du snart mår bättre och att fröet äntligen stannar kvar i magen så du får din bebis!

Fick också en sån kul faktura i våras när jag servade min bil. Blev tvungen att byta bromsskivor både fram och bak då de var helt uppslitna vilket antagligen berodde på att bilen hade stått still för mycket under vintern så de hade rostat fast. Finns definitivt roligare saker att lägga pengar på. Rynkar på näsan 
  • Solrosen 83
    BaPumba: Ja hoppas ju verkligen att det inte ska komma och spela någon roll för om jag får börja med pergon direkt eller inte. Kan dock tänka mig att de kanske kommer vilja ta blodprov på mig för att se om ägget verkligen släppt. Jag har ju PCO så jag kan tänka mig att äggen kan tillväxa som de ska men sen ändå inte släppa då. Men det är ju helt enkel bara och vänta till fredag och se vad läkaren säger då. Ingen mening att stressa upp sig över det redan nu.
  • Solrosen 83
    72dagar skrev 2012-11-27 10:33:33 följande:
    Ingen mens här ännu :(
    Men vad irriterande att den dröjer så denna gången då. Hur många omgångar har du tagit med provera?

Här mår jag mycket bättre idag. Inget illamående än så länge vilket är väldigt skönt att slippa.

Vet ju att jag antagligen kommer att behöva stå ut med en hel del illamående när jag väl blir gravid men på nått sätt tror jag det blir lättare att stå ut med för då finns det ju något positivt med det. Nu är det bara frustrerande och jobbigt när det enda som det kommer leda till är ännu en mens.   
  • Solrosen 83
    Em me skrev 2012-11-27 10:15:44 följande:
    Ni är så fina och jag är så glad att jag har er att bolla med . Är så jobbigt att oroa sambon med min oro.. Har ont än, på samma ställe!? Finkar att ligga stilla annars gör de så ont så man vill ligga i fosterställning eller något..
    Låter ju inte alls bra att du har så där ont. Har du kollat med 1177? De borde ju kunna ge dig råd om vad du ska göra om nu inte din vanliga gyn/barnmorska vill ta emot dig. Kan ju precis som Maramina skriver vara något som inte alls är kopplat till graviditet också och då är det ju viktigt att få det kollat. Skickar över styrkekramar till dig. {#emotions_dlg.flower}
  • Solrosen 83
    72dagar skrev 2012-11-27 10:58:51 följande:
    Tagit en proverakur.

Tänkte hur många gånger du hade tagit Provera innan eftersom du skrev att den brukar komma dag 9? Eller menar du en gång innan denna?
  • Solrosen 83
    72dagar skrev 2012-11-28 12:14:35 följande:
    Ingen mens. Dag 5 efter proveraslut. Börjar misströsta.
    Nej men vad frustrerande att den dröjer så den här gången när du så gärna vill att den ska komma så du kommer igång med inställningen. Börjar kanske bli dags att ringa och kolla vad du ska göra.

Här känns det som att mensen ska komma när som helst nu men det har det ju också gjort den senaste veckan. Men känslan har blivit tydligare idag så jag har sprunigt på toa fler gånger bara för att kolla. Är sista proveradagen i morgon men för min del fr mensen gärna komma redan nu. Gör jua tt jag kan börja med pergon snabbare och att det inte blir lika tajt inpå julen heller med eventuella prover. 
  • Solrosen 83
    72dagar skrev 2012-11-28 15:14:34 följande:
    Pratade med fert idag om att mensen inte kommer. Fick tid imorgon. Ser kört ut att hinna sätta in äggen innan jul.
    Å dr undrade varför jag bröt ihop när vi var tvungna att skjuta på det en cykel. Kanske för att det ALLTID blir såhär. Nu blir det ju framskjutet typ 4 månader istället. Vill mest lägga mig ner å gråta. Är på jobbet så lite opraktiskt. Fan ta denna jävla kroppen, helt värdelös.
    Nej usch vad trist. Denna eviga väntan gör ju en tokig! Skickar styrkekramar till dig! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus