72dagar: Det var så lite så. Minsta lilla som kroppen inte beter sig som vanligt så börjar man ju analysera och fundera över vad som kan vara fel även om det kanske egentligen inte är någonting konstigt.
Jag hoppas verkligen min mens kommer så snart som möjligt nu så det inte blir några problem för min del med att börja med pergo denna cykeln. Skulle vara oerhört frustrerande om i på fredag vid läkarbesöket fick veta att vi inte kan få börja med hormonet förrän nästa cykel pga julstängt. Kommer mensen som jag tror på lördag eller söndag borde det vara lugnt med att hinna med ett VUL innan jul för det brukar väl göras runt cd 14. Om de däremot vill göra blodprov runt cd 21 sen också blir det ju jobbigare då det blir precis i anslutning till julen. Vi åker dessutom iväg ner till Skåne över julen så vi befinner oss inte ens i rätt landsting när det blir dags för de proverna. Håller alla tummar jag har nu att den kommer senast på lördag för då blir cd 21 den 21 dec så jag kan ta provet innan vi åker. Men det går ju inte att påverka nu på något sätt. Ville ju inte att mensen kom innan läkarbesöket på fredag heller för att jag inte skulle hinna passera cd5 så det blev en kompromiss som förhoppningsvis går hem. Vet ju inte riktigt hur de gör här heller med provtagningar när man äter pergo för det verkar ju variera väldigt beroende på vilken läkare man går till.
Ska bli väldigt skönt att få den här proverakuren avslutad iaf för nu börjar jag få biverkningar av hormonet igen efter att ha tagit det några dagar. Har mått småilla hela förmiddagen men nu efter lunch börjar det åtminstone bli bättre. Avskyr att må illa!