Inlägg från: Solrosen 83 |Visa alla inlägg
  • Solrosen 83

Vi som försökt ett tag utan plus

Pastell skrev 2012-12-06 08:27:32 följande:
    Alltså jag känner ingenting av pergotimen, menas det med att den är helt verkningslös?

Vad skönt att du inte märkt av några biverkningar. Är ju ett tag till du bör få äl så det är säkert ingen fara att du inte känner av något än. Är väl mer om man påverkas väldigt starkt av hormonet och får biverkningar som man känner av något direkt skulle jag tro.

Längtar till ikväll då jag äntligen får ta min första tablett. 
  • Solrosen 83

Men nu kanske jag är förvirrad men visst är det bara om man har gemensamma barn sedan innan som man måste betala för ivf? Man har väl ett par försök gratis först om man inte har barn tillsammans. Eller har jag fått det helt om bakfoten?

• Solrosen 83

Maramina: Då hade jag inte fått helt fel för mig i alla fall. Då är det kanske en fördel att vi gör vår utredning hos landstinget direkt då. Verkar vara en hel djungel med olika regler för utredningar och behandlingar när man är ofrivilligt barnlös. Man tycker ju inte att det borde skilja så mycket beroende på var man bor men det gör det ju verkligen. 

Vi bor inom Örebro landsting och jag sökte lite på deras hemsida och där hade de följande information:

Landstinget ersätter 3 hela behandlingar samt återföring av embryon som frysts vid dessa behandlingar under förutsättning att
    - paret sammanbor och båda är skrivna i länet
    - åtminstone en i paret är barnlös
    - ingen är steriliserad
    - kvinnan är högst 40 år och partnern högst 55 år
    - graviditetschansen är rimlig så att behandling är meningsfull

Vid landstingsbehandling gäller landstingets vanliga mottagningstaxa. 

Har inte hittat något om hur länge man ska ha försökt men det beror kanske på om de hittar något fel på någon av parterna vid utredning eller inte.  

• Solrosen 83
    Pastell: Spännande med VUL i morgon för dig. Håller tummarna att det ser ut som pergon haft effekt även om du inte känner något.

Jag har tagit 3 av mina 5 tabletter nu och jag känner inte heller någonting alls. Möjligtvis att jag är lite öm vid vänster äggstock men det kan ju lika gärna vara inbillning. Flört Får väl helt enkelt vänta och se vad mitt VUL på torsdag visar. Vill att dagarna ska gå fort tills dess nu så jag får veta!

Nu verkar äntligen min långdragna mens denna cykel vara på väg bort så nu börjar det bli tid och börjar få till det med sambon här också. 
  • Solrosen 83
    Pastell skrev 2012-12-10 05:32:26 följande:
    Dagen D här, usch är nervös att det inte ska synas ett skit. Men men...ska vara där 8.45 men är redan uppe Måste åka bussen kvart i 7 för att hinna i tid,mannen har bilen till sitt jobb som inte heller ligger i min stad.
    Den här gången är jag förberedd med åksjuketablett

Håller tummarna för att undersökningen går bra och att det är äl på gång! Blir spännande och höra hur det såg ut sen.

Här känner jag mig lite små yr och illamående idag så vet inte om det är pergon som börjar kännas av eller om det är något annat på gång. Rynkar på näsan 
  • Solrosen 83
    Pastell: Vad skönt att höra att det gick bra idag. Då håller vi tummarna att något/några snart släpper så du får ett fint plus snart.

Min läkare pratade om det där med hur ofta de rekommenderar att man kör när vi var där för information om pergon. Hon sa att hon nyss hade pratat med fertilitetsenheten här inom landstinget och de hade precis ändrat sina rekommendationer så att det inte längre spelade någon roll om man kör varannan dag. Skulle ju inte köra mer än varannan dag för att det skulle finnas mer spermier. Nu sa de istället att man fick göra mer som man ville men minst varannan dag så det var de rekommendationer vi fick av henne inför pergokuren.
  • Solrosen 83

Nu har jag tagit hela min pergokur och vill bara att tiden ska gå fort så det snabbt blir torsdag så jag får gjort mitt VUL. Känns som det har haft någon verkan i alla fall för idag är jag öm över båda äggstockarna och det känns som jag är svullen och har ett tryck över båda sidorna. Gör inte ont men spänner hela tiden så jag känner av det hela tiden. Får hoppas att det är ett bra tecken och inte är början till att jag blivit överstimulerad. Lär ju visa sig på torsdag och innan dess finns det ju ingen anledning att oroa sig så länge det inte börjar göra rejält ont eller svullna mer.

• Solrosen 83
    Pastell: Nej det är ju inte bra om det är för många på gång. Min läkare sa dock vid informationen att de aldrig ger sexförbud här. De avråder och informerar om de risker som finns men sen är det upp till paret att bestämma själv hur de vill göra. De kan ju aldrig påverka vad man gör när man går där ifrån ändå så det är nog ett rätt sund inställning.
  • Solrosen 83

Usch mår inget vidare ikväll. Har ett kraftigt tryck över övre delen av magen från revbenen och en dm ner. Gör inte ont men känns som någon tryck ihop magen på mig hela tiden. Dessutom mår jag smått illa, fryser och är svintrött. Vet inte om det kan vara pergon som spökar kanske. Nu har jag lagt mig i sängenmed en vetekudde och hoppas kunna somna snart.

• Solrosen 83

Tack Pastell och Nellin! Har vaknat nu och tagit mig till jobbet. Mår mycket bättre idag även om jag fortfarande känner av att det trycker över magen och jag mår lite småkonstigt. Behövde nog framför allt sova bort tröttheten. Får väl se hur det utvecklar sig under dagen. Blev värre och värre framåt kvällen igår när jag hade suttit upp hela dagen så vi får väl se om det blir samma idag men det hoppas jag inte.

Ska på mitt VUL imorgon kl 14. Ska bli skönt och se om det är några ägg som växer till och även få kollat så att jag inte blivit överstimulerad.

Var meningen att vi skulle dra igång med sex igår men med tanke på hur jag mådde var det inte att tänka på. Rynkar på näsan Får hoppas jag mår bättre ikväll så vi får till det då. Får väl lägga mig lite tidigare med värme på magen igen i så fall då det hjälpte igår så vi kan få till det sen.

Varken jag eller sambon har något behov av att ha sex varje dag så vi får kämpa på under äl tider för att få till det åtminstone varannan dag. Så efter det blir det inte så mycket för vår del heller fram till mensen kommer.         

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus