• kanske 4a

Vi som försökt ett tag utan plus

Malin1988 skrev 2012-10-01 11:08:50 följande:
    Minus idag också. Är på äl +12. Mensen dyker nog upp imorgon. Fy fan vad trist!!!

usch vad tråkigt det är, men som sagt, innan mensen är här är det inte helt kört. Kram {#emotions_dlg.flower}
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Malin1988 skrev 2012-10-01 15:22:57 följande:

Nej det är sant. Men det är väl rätt sällsynt att man inte ser en tillstymmelse till streck 12 daga efter äl? Dessutom har min vanliga menshuvudvärk kommit som jag alltid får nån dag före :(
    Det där är ju så olika för alla. För mig har det bara hänt då jag fick mina X, men för andra är det ju helt normalt att plussa efter BIM tom.
    X vä feb-2003. X vä mars-2011 misslyckad metotrexatbehandling, vänster äggledare togs bort. MA juni-12
  • kanske 4a
    Em me skrev 2012-10-02 16:35:44 följande:
    Allt känns så pissigt:/ efter senaste missfallet känns det som om jag lever i en olycklig bubbla. Jag är trött och lättirriterad och orkar inte va glad:/ har ont i brösten än med , är de någon mer som haft de efter missfall? För när jag ringde 1177 dagen innan missfallet sa de att så länge man har grav sympton som ont i brösten ex fortskrider graviditeten... Så nu går jag dessutom och tänker "tänk om jag är gravid än ändå?!" men så mycket som jag blöder:/ .. En annan sak som är skit är återigen vården... Jag mejla två mejl till min barnmoska i lördags, ena gången skrev jag att jag blödde massa och var orolig så jag ville ha ett tidigare ul, andra ggn att jag vart på akuten och fått missfall så hon kunde avboka mina möten, och inte ett enda svar har jag fått, de bryr sig inte ett skit! Man kan ju tycka att hon kan beklaga mitt mf iaf... Förlåt nu gnäller jag massa igen...
    Det är ju inte sant att så länge man har symtom är allt ok, men om symtomen börjar minska kan man ju ana oråd. Men symtomen kan komma och gå så inte ens det behöver ju betyda något. HCG kan ju sitta kvar länge efter ett missfall. Jag fortsatte testa några gånger i veckan till jag fick helt blanka test, det är skönt att veta att allt är ute så man kan försöka igen. Det är skitdåligt av din BM att inte höra av sig tycker jag!
  • kanske 4a

Beklagar alla som fått mens, nu räcker det nu vill vi bara ha plus hädanefter!!!

• kanske 4a
    Ciccie86 skrev 2012-10-02 17:39:04 följande:
    Kram till er alla!!

Stora My skrev 2012-10-02 20:00:49 följande:
    Kram till er allihopa.

Kramkalas!! HjärtaHjärtaHjärta
  • kanske 4a

Det är väldigt deppigt i tråden just nu, jag hoppas det vänder snart. Själv är jag på dag 6 och det är ju ca 10 dagar kvar till äl. Känns som en hel evighet och just nu tvivlar jag på att vi någonsin kommer att lyckas.

• kanske 4a

Hej tjejer! Spännande att vissa av er börjar närma sig testsdag, jag håller tummarna! Här sniglar sig tiden fram som vanligt, bara dag 8 idag suck.

• kanske 4a
    Pastell skrev 2012-10-09 16:14:37 följande:
    Hej alla goingar i tråden!

Först och främst ska jag skriva (av uppmaning av läkaren och sköterskan hahahha) att spolningen inte alls var så farlig som jag trodde! Att man inte ska tro på allt man läser och skrämmas upp! Tungan ute Det kändes som mensvärk,ibland lite mer när de sprutade men det var inget farligt. Blöder lite efteråt,de sa de att man ofta gör.

Roligt nog har jag INTE PCO, längre eller om jag ens hade det då heller. Men mina äggstockar ser helt normala ut, inga pärlband eller nått. Jag såg det själv! Han sa det kan ändras om man går ner i vikt så det är säkert därför. Men gud så bra det kändes att göra detta. Antagligen äl denna månaden för ägget växte som det skulle och genomströmningen var superbra,han behövde knappt trycka. Allt såg alltså väldigt bra ut och borde inte bli några problem. Nu hoppas jag det ska gå vägen snart

Åhhh vad skönt att höra! Har tänkt på dig idag. Underbara nyheter att allting såg bra ut och att det inte gjorde så ont. Kram!
  • kanske 4a
    Nellin skrev 2012-10-10 00:46:04 följande:
    I morgon ska jag på VUL och kolla om pergon har resulterat i några ägg på G. Hoppas verkligen det. Och hoppas det tar sig också för fy vad dåligt jag mådde av tabletterna. Jag vill verkligen inte äta dem mer. Vi är också lite nervösa över mannens spermaprov. Måtte simmarna se bra ut!!!

Lillnosen skrev 2012-10-09 22:37:44 följande:
    Ja nu är det dags för plus här! :D

Ciccie - Har ni alltså inte påbörjat utredning eller? Hur länge har ni försökt?

Blä, hoppas jag kan sova inatt bara :/ Nervös som sjutton! Undersökningen är 14:30, så vid 14 åker jag från jobbet. Tack och lov att det inte är senare...

Pastell - Hur lång tid tog det för dig? Blödde du direkt efteråt?

Lycka till idag!!
  • kanske 4a

i morse fick jag positivt äl redan dag 13, händer mig nästan aldrig, så nu kör vi!!! Tungan ute

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus