Vi som försökt ett tag utan plus
Goddag flickor!
I tisdags var vi ju på vårt första riktiga besök på fert.kliniken, och det gick jättebra! Vi gjorde en utredning hos gyn i våras och fick remiss till IVF, men vi kände oss osäkra på utredningen och hur resultaten egentligen sett ut, så vi bokade om IVF-remissen till ett vanligt besök. När vi gick igenom resultaten i tisdags fick vi veta att allt såg jättebra ut med god marginal, och att gynekologen t.o.m. testat fler grejer än man brukar göra. Vi diskuterade alternativ till behandling innan vi ev. går vidare till IVF, och kom fram till att jag ska testa Pergotime. Jag sa att jag har problem med spottings och läkaren sa att det KAN ha betydelse, att spottingens kan bero på att gulkroppshormonet inte orkar dra runt cykeln ordentligt och att det kan göra att det inte funkar riktigt för ägget då. Jag har inte helt regelbunden mens heller, den kan hoppa mellan 26-35 dagar. Förhoppningsvis blir allt bättre med pergo.
Jag känner mig riktigt hoppfull nu! Läste massor om pergo igår och det verkar vara många som lyckats när de käkat det. Egentligen hade jag ju "bestämt" att jag skulle vara gravid denna månaden men mensen verkar vara på ingång redan. Skit samma känner jag, nu jäklar blir det pergo iallafall! :)