Vi som försökt ett tag utan plus
JZ: Jag borjar med FET medicinerna imorgon och ska mata slemhinnan den 20e
JZ: Jag borjar med FET medicinerna imorgon och ska mata slemhinnan den 20e
JZ: Härligt att höra att du mår bättre nu och att du får köra igång med behandling nu! Hoppas verkligen att det går vägen denna gång för er
Vem kan man be om Dna-fragmering? SU? Känns som om dem är rätt mediokra där eller hur man ska säga. .....vill likosm inte tänka utanför boxen. Frågade om embryoglue men fick tvärt , nästan snäsigt, nej förra gången. Gör dem assiting Hatching ( stavning. .??) Jag funderar i alla möjliga banor nu. . I och med att vi ändock har ägg och spermier så känns utlandet avlägset att söka sig till.
Jz: du gjorde väl hysteroskopi, hur gick det till?
Tack! Har nu googlat på detta och låter verkligen som något "intressant"......vi har ju gjort Icsi bägge gånger och tydligen ska sån Dna-fragmentering märkas väldigt vid just den metoden. Givetvis väcktes tanken -vad gör man om så är fallet? Finns det några åtgärder? Eller bara spermiedonation? ( det stod väldigt lite om åtgärder/hur man skulle handskas med det)
Wittra...glömde skriva att om SU inte vill/kan göra DNA fragmentering på sperman så kanske någon av alla privata kliniker i Gbg trakten gör det. I Aten kostade det knappt 1000:- inte mkt pengar i dessa sammanhang. Kolla Carlanderska, Nordic ivf center, Fertilitetscentrum...å allt vad de heter. Det finns säkert info på deras hemsida om de utför det testet.
gweny : Vi har gjort en mild ivf med clomid som är ungefäxr som Pergo tror jag så inga sprutor bara tre piller per dag. Helt underbart skönt En hög dos av clomid är inte bra för slemhinnan så man får frysa embryona. Vi har tre embryo och antar att vi sätter tillbaka alla tre (det gjorde bi förra gången och det lyckades inte men då var det dag 3)
Vul idag för att mäta slemhinnan.. Den var bara 6,5 mm och inte treskiktad (än..det måste den ju bli?). Mailat Penny på Serum och hon var inte helt nöjd med 6,5 mm. Rejäl höjning på Östrogentabletterna nu 1+1+2 och dessutom 2 tabl vaginalt till natten. Så hon dubblade dosen (haft 1 tabl Cyclacur 1+1+1 tidigare). Nytt vul på måndag. Hade tur och fick den sista lediga tiden "min" mottagning hade. Behöver bara pussla en massa på jobbet men det löser sig enligt mina goa kollegor.
JZ vet att det även finns plåster med hormoner som kan hjälpa. Vet att Grekland har givit till annan person innan. Kolla med Penny om det är ett alternativ för er. Allra helst om något av de andra alternativen är struligt..