• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Tre till sex dagar kvar till BIM, beroende på om fertility friend har rätt eller ej. Skulle äta min frukostmacka nu på morgonen med mitt favoritpålägg men det blev värsta illamående och kräkreflexen redan vid första tuggan. Men när jag bytte pålägg så var det inga som helst problem

• Maramina

Grattis till alla fruar och hus och radhus och allt vad det nu är! Underbart med positiva händelser i livet under tiden som man väntar på det där plusset.

Själv så är jag lite i chocktillstånd blandad med salighet. Tänk er en budget på 10000 kr och en klädstång full med kläder som är i din storlek och framplockad av en personal shopper... DET har jag fått vara med om i helgen! Fick det i tidig födelsedagspresent av svärföräldrarna (3000 la jag till själv från mina besparingar), jag som inte ens fyller jämt i år! Jisses vad underbart kul det var! Tänk om man hade dom pengarna varje halvår att lägga på klädshopping tillsammans med en petsonal shopper. Men det lär nog aldrig upprepas, mina kläder brukar i vanliga fall kosta max 500 kr plagget, så gott som aldrig märkes kläder och i de allra flesta fall på rea. Gissa om min garderob nu är som ny

• Maramina

Jisses! 15 ägg! Helt makalöst! Förstår att du bröt ihop! Stor styrkekram till dig 72dagar!

• Maramina

Välkommen hit Norrtösen! Vi är inne på 15 med 2 tidiga missfall i bagaget.

Pastell: Jag fick nyligen dom tabletterna utskrivna på prov. Skulle testa dom i sex veckor. Skulle de inte ge någon effekt så skulle jag sluta med dom. Hur jag skulle göra då sa inte läkaren, men på apoteket sa dom att jag skulle göra det etappvis. Men de gick inte in i detalj på hur jag skulle göra det. Du kan kanske kolla med något apotek hur de tycker du ska göra? Själv så har jag inte börjat med dom än. Jag avvaktar och ser hur jag mår ett tag här nu, och skulle det vara så att jag känner att det blir jobbigt så söker jag en second opinion från någon annan läkare. Jag tror nämligen inte att mina smärtor kan botas med dom tabletterna...

Jag har bestämt mig för att räkna med lördag som BIM. Trots att jag haft lite attacker av illamående så tror jag inte på att jag är gravid. Om jag inte minns helt fel har det dykt upp andra gånger mellan ÄL och mens utan att det varit något. Och när jag väntade dottern kom inte illamåendet förrän i vecka 5-7 någon gång (i alla fall efter BIM) så jag tror inte illamående för mig är något tecken på graviditet så länge det kommer innan BIM. Trots att jag inte tror på lyckat resultat, den här gången heller, så är jag rätt optimistisk till sinnes ändå. Jag tror inte längre att vi kommer att lyckas själva, inte innan mitt TSH är bra, och att det kanske är något mer som inte är som det ska. Så just nu känns det rätt OK även om mensen kommer till helgen. Skulle den inte komma skulle jag vara livrädd för MF pga det felaktiga TSH-värdet. Och det är rätt skönt att känna sig tillfälligt så avslappnad vad det gäller sin bebislängtan och tillverkandet av bebis! Jag vet ju att testomanen kommer att komma tillbaka förr eller senare. 

• Maramina
    Pastell skrev 2012-10-30 12:12:51 följande:
    Maramina:  
    Jag hoppas på att du är gravid iallafall

Tack söta! {#emotions_dlg.flower} Det vore ju helt underbart!

Insåg precis att jag skrev fel tidigare i hur länge vi försökt. Vi är inne på 16 försöket nu   

• Maramina

Det finns inget som tyder på att det ska påverka ett foster eller i senare fall barnet negativt i någon större grad om mamman tar Sertralin!

Jag tror att jag nämnt sidan förr men det finns en jättebra sida som egentligen är ämnad för sjukvårdspersonal som jag brukar kolla på om det är något läkemedel jag funderar på kan påverka ett foster negativt. Den heter janusinfo.se och det är Stockholms läns landsting som ligger bakom den sidan. Där finns det till och med en flik om läkemedel och fosterpåverkan och en om läkemedel och amning.

• Maramina

Åååååh! Kan inte tiden gå! Jag vill att det ska bli december så att man kan plocka fram alla julsaker, köpa julklappar och göra det mysigt. Och då får vi börja vår utredning också. Jag vill inte slösa bort någon mer tid nu!

• Maramina

Jag lär mig visst aldrig! Jag kan helt klart inte vänta till BIM hur mycket jag än tror det! Jag tror att jag inte ska testa och VIPS så har jag testat! Så blev det nu när jag kom hem från jobbet. Och jag fick två streck! Dock så är teststrecket alldeles grått så det är ett spökstreck, men ändå! Jag lägger in bild senare i kväll eller imorgon när jag är på jobbet

• Maramina
    Pastell skrev 2012-10-30 18:56:33 följande:
    Alltså lägg ner! Helvete vad sådana som du förstör på forumet!

Jag tror att det är samma person som slammar runt på forumet då och då, men som byter nick emellan. Ignorera bara inläggen ochom du vill göra mer, anmäl
  • Maramina
    Norrtösen skrev 2012-10-30 20:30:38 följande:
    Nej, vi har inte provat med äl-stickor. Är det något ni rekommenderar?

Jag är 28 och min sambo är 32.

Kul att höra att Rasmusmamma får så snabb utredning. När man väl sätter igång med den vill man väl bara att resultatet ska komma...

Här i Göteborg, på den kliniken som vi vände oss till är väntetiden 3 månader om man vill ha en utredning betald av landstinget. Hade vi valt att betala själva skulle vi fått påbörja utredningen redan veckan efter det att jag ringde dom. Jag blev rejält förvånad över den korta tid som den sistnämnda hade!
Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus