• Maramina

Vi som försökt ett tag utan plus

Jag känner flera som fått barn via IVF och ingen av dom har haft varken mer eller mindre problem än de som vars barn har blivit till hemma i sänghalmen.

Hur ser han på att ta hjälp av att bli gravida om det är andra fel, som tex ämnesomsättningsproblematik för kvinnan? Tycker inte han det heller är naturligt?

• Maramina

Grattis till kontraktet Lillnosen!

Själv så sitter jag på ett kontor långt ut på ryska landsbygden och väntar på att få påbörja ett möte. Hade en temphöjning till igå men, men vet inte om den berodde på att jag tempade tidigare än vanligt då vi skulle åka iväg. Har ingen termoneter med mig hit  

• Maramina
    stegen skrev 2012-10-24 22:57:53 följande:
    Ja, det tycker jag!! Tänkte testa på lördag men ska göra högskoleprovet då så lär inte hinna, på söndag också upp och iväg tidigt....typiskt! Nu vill vi ha plus, känns som man blir så himla glad för alla som plussar i tråden!

Du kan inte gå upp 5-10 minuter tidigare och testa? Jag menar, det tar ju inte så lång tid att genomföra själva testet. Själv när jag testar så testar jag direkt när jag går upp (vaknar kissenödig), och sedan låter jag testet ligga under tiden jag duschar. Den extra tid som det tar då är allt som allt den tid det tar att öppna testet, den tid det tar att få kisset på stickan plus de sekunder det tar att kolla resultate

Kul att höra annars att det finns så mycket hopp i tråden!

Cicci, om jag vore dig och din kille skulle jag ta en allvarlig funderare på vad som är viktigast. Av det jag läst så tycker jag att det verkar som om du har rejäla problem med din rygg. När man blir gravid blir ju allt väldigt annorlunda i och med det allt emr växande magen och har man redan problem innan så kan det ju bli värre. Tycker du att du skulle kunna hantera det och ändå kunna känna glädjen av att vara gravid? Och om du dessutom fick foglossning? Hur skulle du hantera det hela om det visade sig att du blir sittande i rullstol under en del av graviditeten? Hur tror du att du och din man skule kunna hantera det? Tror du att ni klarar det, tycker jag att ni ska fortsätta köra på. Är du/ni tveksamma, ta er en ytterliggare funderare över saken. Det är något som bara ni kan avgöra

Själv så kan jag säga att vetskapen om att vid en eventuell ny graviditet så är risken stor att jag kommer att må minst lika dåligt som jag gjorde när jag väntade dottern, vilket har gjort att jag länge har ryggat för att bli gravid igen. Nu ser jag det som ett nädvändigt ont. Och har jag tur så blir det inte så illa den här gången.  
  • Maramina

Försöker: du har inte testat med graviditetstest de senaste dagarna? Mycket tyder på att du är gravid tycker jag...

Hoppas Pastell att du får en riktigt underbart dag imorgon!

• Maramina
    Pastell skrev 2012-10-26 14:25:26 följande:
    Försöker: Tack ska du ha Kul att se dig här igen! Ingen aning tyvärr vad som händer med din kropp,jättesvårt att svara på. Kanske du haft äl två gånger? Det kan ju ske vad jag hört. Annars svårt att veta. Jag fick också en blödning en månad 6 dagar efter äl (vad jag trodde va äl) men var inget och ingen aning var blödningen kom ifrån. Svårt Obestämd

Jag måste fråga er här inne om råd, vi ska ju duka och hålla på i lokalen ikväll. Vi ska ju gifta oss borgeligt och tror vigseln kommer ta runt 20 min. Ska vi ta fram stolar till gästerna eller ser det fjantigt ut? Vi är inte så många, runt 25 bara. Några lite äldre, samt min pappa som har parkinson. Eller ska vi ta fram några få stolar? Eller inga? Det är ju ingen lång tid visserligen men vet inte om de äldre/pappa orkar stå?

Jag tror att stolar kan vara bra att ställa fram. Då behöver ingen känna sig vilsekommen om vart de ska ta vägen, vilket det annars lätt kan bli. Då blir också automatiskt all uppmärksamhet på er när det väl är dags. Men ni kan kanske göra något annorlunda med stolarna, ställa dom mer som i en halvring tex istället för i raka leder? Då blir det lite mer avslappnat också. Fast hur ni skulle ställa stolarna istället, vet jag inte riktigt... Hmm. Ska fundera på saken. Återkommer om jag kommer på något

By the way: FAAAAN vad underbart det är att vara hemma från Ryssland! Möss på hotellrummet, otrevliga servitriser, ingen frukost på hela veckan (annat än riskex), ingenting som fungerade som det skulle på fabriken och så slutligen en hell dag på resande fot för att komma hem till en mörklagd flygplats (strömavbrott i vissa delar av Göteborg och då även Landvetter) 
  • Maramina
    BaPumba skrev 2012-10-26 14:43:52 följande:
    Pastell:

Maramina: Skönt att vara hemma i den bekväma vardagsmiljön igen! Vad gjorde du i Ryssland? Något jobbuppdrag förstår jag men vad? (Om du vill/kan säga det!)

Det undrar jag med! Skämt åsido. Jag var där för att hjälpa en av företagets enheter som nyligen köpts in i koncernen att komma in i koncernens sätt att arbeta med olika frågor, och för att se vad de har lyckats åstadkomma fram tills idag. Vilket inte var mycket trots att det är mer än ett år sedan de blev uppköpta.
  • Maramina

Hoppas, hoppas JZ att det var nidblödning du fick och att fröet stannar kvar och att du om 16 år har en trotsig tonåring där hemma!

Grattis Selina!

• Maramina

Jag tar förgivet att Pastell har fullt upp idag och inte kommer in här men sänder henne ändå en tanke, eller två! Hoppas din dag blir riktigt underbar!

• Maramina
    Vårväntanochlängtan skrev 2012-10-27 14:03:48 följande:
    Nellin: Vännen jag håller också mina tummar för dig, det finns ingen rättvisa om du inte har blivit gravid nu Är det inte så att man kan få en blödning vid sex för att man är gravid då slemhinnan är skörare? Jag tror det. Hoppas, hoppas!

JZ79: Åh jag hoppas på bebis för dig! 

Här händer inte mycket, jag vet ju inte hur jag ska räkna eller om det faktiskt var ÄL som testen gav utslag på eftersom jag bara tog 2 test 2 dagar i följd när jag kände lite värk på ena sidan.

Jag har i alla fall illamående vissa mornar och så sjukt dålig hy men det har jag haft 1-2 veckor nu  

Jag har kanske missat, men när testade du senast med gravtest? Du kan ju ärligt talat vara gravid, trots att du haft blödning. Det finns ju de som får en mensliknande blödning i tidig graviditet, även om det är ovanligt
  • Maramina

Jag läste om det ni skrivit om att folk frågar om "det inte är dags snart" eller om man är gravid. Jag tror att vi alla varit med om det. I mitt fall, innan vi fick dottern fick jag den frågan periodvis och då handlade inte om att en person frågade utan att jag under någon vecka fick frågan flera gånger per dag. De började alltid med att fråga hur det var med mig sen kom frågan om jag var fravid. Mitt standardsvar var i början "Det är lite mycket nu, jag är lite sliten, men jag är inte gravid" men efter några dagar började jag med att svara på en gång att jag inte var gravid. Vanligaste kommentaren på det svaret var då att "så kan du väl inte säga!". Varför inte? Om de kunde fråga om jag var gravid så kunde jag ju lika väl föregå dom med mitt svar. Sedan så brukade jag också fråga hur de trodde att jag skulle svarat om det var så att jag verkligen hade försökt bli gravid en längre tid utan att lyckad eller om jag precis hade fått ett missfall. Svaret var då "oj, det har jag inte tänkt på!"

Svar på tråden Vi som försökt ett tag utan plus