stegen skrev 2012-10-24 22:57:53 följande:
Ja, det tycker jag!! Tänkte testa på lördag men ska göra högskoleprovet då så lär inte hinna, på söndag också upp och iväg tidigt....typiskt! Nu vill vi ha plus, känns som man blir så himla glad för alla som plussar i tråden!
Du kan inte gå upp 5-10 minuter tidigare och testa? Jag menar, det tar ju inte så lång tid att genomföra själva testet. Själv när jag testar så testar jag direkt när jag går upp (vaknar kissenödig), och sedan låter jag testet ligga under tiden jag duschar. Den extra tid som det tar då är allt som allt den tid det tar att öppna testet, den tid det tar att få kisset på stickan plus de sekunder det tar att kolla resultate
Kul att höra annars att det finns så mycket hopp i tråden!
Cicci, om jag vore dig och din kille skulle jag ta en allvarlig funderare på vad som är viktigast. Av det jag läst så tycker jag att det verkar som om du har rejäla problem med din rygg. När man blir gravid blir ju allt väldigt annorlunda i och med det allt emr växande magen och har man redan problem innan så kan det ju bli värre. Tycker du att du skulle kunna hantera det och ändå kunna känna glädjen av att vara gravid? Och om du dessutom fick foglossning? Hur skulle du hantera det hela om det visade sig att du blir sittande i rullstol under en del av graviditeten? Hur tror du att du och din man skule kunna hantera det? Tror du att ni klarar det, tycker jag att ni ska fortsätta köra på. Är du/ni tveksamma, ta er en ytterliggare funderare över saken. Det är något som bara ni kan avgöra
Själv så kan jag säga att vetskapen om att vid en eventuell ny graviditet så är risken stor att jag kommer att må minst lika dåligt som jag gjorde när jag väntade dottern, vilket har gjort att jag länge har ryggat för att bli gravid igen. Nu ser jag det som ett nädvändigt ont. Och har jag tur så blir det inte så illa den här gången.