kanske 4a skrev 2012-11-07 08:33:56 följande:
Ok vad bra, då kan vi släppa det :) Har du slutat blöda nu?
Japp, nu har jag slutat blöda. Igen. För den här gången
Aaaargh! Jag måste också få gnälla lite! Det senaste året har det varit många besök hos läkare och tandläkare, som ni kanske vet. Idga var det dags för ett nytt tandläkarbesök då jag upptäckte ett hål då jag skulle peta bort lite matrester mellan tänderna. Tandpetaren helt sonika fastnade i hålet och jag insåg att det var dags för ett nytt besök. Det var ju ändå lite mer än en månad sedan senast... Så imorgon åkte jag dit. Och mycket riktigt, Det var ett hål. För säkerhets skull så tog de en ordentlig undersökning samtidigt så att det inte är något mer som skulle kunna tänkas dyka upp den närmaste tiden. Och så fick jag tänderna putsade. Eller ska jag säga blästrade? Hon höll på och sprutade ett pulver i munnen på mig och nu känns hela käften som om den hade blivit blästrad och tandköttet känns uppdraget långt ner över tandrötterna...
Som "tur" var så hade tandläkaren tid över så han kunde laga hålet. Men lagningen blev så stor så det finns en viss risk att lagningen inte är tillräcklig utan att jag får åka in igen och få en rotfyllning istället. Och med tanke på vilken tur jag har haft med mina tänder under sommaren och hösten så kan man väl tro att det vore typiskt om även det kom nu.
Sen när jag är klar, har betalt för "kalaset" (1700 spänn kostade det nöjet och det MED högkostnadsskydd!) och kommer till bilen så upptäcker jag en p-bot på 600. Först fattar jag ingenting. P-biljetten har inte gått ut, den låg fullt synlig i vindrutan, bilen står i rutan som sig bör och jag ser inget fel. Förrän jag läser på boten och börjar kolla mig runtomkring och ser en skylt 15 meter bort där det står att man inte får parkera där på onsdagar mellan 8-10. En skylt som jag inte sett när jag kom åkande på morgonen.
Just nu känner jag att nu orkar jag inte mer! Jag ger f-n i mig upp! Ni får ursäkta mitt gnäll men nu börjar det bli för mycket! Kan inte något, en endaste liten grej gå vägen för mig någon gång? Snälla? Men det är klart. Ok att jag ger upp. Men livet fortsätter ju ändå, skiten finns fortfarande kvar. Så jag antar att det är bara att bita ihop och kämpa vidare. Någon gång borde det väl vända, kan man tro. Jag hoppas att jag har rätt i min magkänsla. En magkänsla som säger att allt vänder vid jul/nyår.